کد خبر: ۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یکی از این آثار قرآن کوچکی بود که از طلا در ابعاد ۱۶ در ۱۲ سانتی‌متر ساخته شده و جلد آن مینا کاری شده و نگارش آن یک سال طول کشیده است. همچنین دو اثر فلزی قرآنی که در هر کدام از این دو اثر ۱۵ جز از قرآن کریم روی فلز در ۱۵۵ سانتی متر طول و ۵۵ سانتی متر عرض حکاکی شده است و تا کنون هیچ قرآنی در این ابعاد بصورت یک تکه نوشته نشده است.
مراسم رونمایی از سه اثر قرآنی در حضور مراجع عظام تقلید آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی و آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش تابناک، رائین‌اکبر خانزاده هنرمند قرآنی کشور اظهار کرد: هدف از نوشتن و خلق این آثار هنری، پاسخ به جسارت ناپسند آتش زدن یک صفحه از قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی بود و ما با این حرکت خواستیم که بگوییم مسلمانان علاقه خاصی به قرآن کریم دارند و هیچ گاه از قرآن کریم دوری نخواهند کرد.

آیت الله علوی گرگانی در این مراسم اظهار کرد: هنرمندی ایرانیان فقط در مسئله هسته‌ای نیست، بلکه در موارد مختلف این هنر را به نمایش می‌گذارند و هنر واقعی این است که در راه خدا آثار باقی بگذاریم؛ چرا که خداوند به این آثار اجر و پاداش زیادی می‌دهد.

این مرجع تقلید گفت: خدا درباره اعمال قرآنی به طور کامل اجر فراوانی به افراد می‌دهد، از خدا خواستارم همان طوری که موفق به این عمل شدند، خدا توفیق عمل به قرآن را به آنها بدهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید تنها خواندن و حفظ کردن قرآن اکتفا کرد بلکه باید عامل به قرآن باشیم و قرآن را نگهداری کرده و در جاهایی ثبت کنیم که دائمی بماند، تا افراد مختلف درک کنند که ارادتمند به قرآن در همه پنج عالم وجودش قرار دارد.

همچنین آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار کرد: حکاکی قرآن کریم بر روی طلا یک تفکر بزرگ بوده که نشان دهنده همت عالی خالقان این اثر است و در توصیف و جایگاه این اثر زبانم ناتوان است.

وی افزود: امروز در جهان هستی همه امور وابسته به قرآن کریم است و اگر به قرآن کریم تمسک بجویم به طور قطع در تمام فعالیت‌های خود موفق خواهیم بود و اگر دستمان از قرآن کریم کوتاه باشد، هیچ چیزی نخواهیم داشت و در هیچ فعالیتی موفق نخواهیم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خلق این اثر افتخار بزرگی برای تولیدکنندگان این آثار با ارزش قرآنی است، گفت: این توفیق نصیب هر انسانی نمی‌شود، تولید اینگونه آثار سبب ترویج فرهنگ قرآنی و ترغیب بیشتر مردم برای روی آوردن به قرآن کریم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعظیم هر چه بیشتر به قرآن کریم سبب رشد و تعالی انسان می‌شود و از سوی دیگر خیر دنیا و آخرت را برای انسان‌ها به همراه دارد.

در این مراسم از قرآن کوچکی رونمایی شد که از طلا در ابعاد ۱۶ در ۱۲ سانتی‌متر ساخته شده و جلد آن مینا کاری شده و نگارش آن یک سال طول کشیده است.

همچنین از دو اثر فلزی قرآنی نیز رونمایی شد که در هر کدام از این دو اثر ۱۵ جز از قرآن کریم روی فلز در ۱۵۵ سانتی متر طول و ۵۵ سانتی متر عرض حکاکی شده است و تا کنون هیچ قرآنی در این ابعاد بصورت یک تکه نوشته نشده است.

برچسب ها: رونمایی ، قرآن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)