کد خبر: ۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه سال ۹۴ اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه سال ۹۴ اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان به تعداد سال‌هایی که خدمت صورت می‌گیرد، است و جزئیات آن را وزیر آموزش و پرورش پیرو بخشنامه صادر شده بیان می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است از لحاظ کمی حدود 50 هزار نیروی نسبت به شاخص‌هایی که وجود دارد، بیش از تعدادی است که می‌شود آموزش و پرورش را اداره کرد.

نوبخت افزود: البته مشکلی را وزیر آموزش و پرورش بیان کرده‌اند که قابل تأمل است و آن این است که پراکندگی و توزیع فرهنگیان به شکلی است که ممکن است در برخی از مناطق با کمبودی مواجه باشند و قطعاً در مناطق دیگر همراه با افزایش است.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان متعهد خدمت هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: امیدواریم بند «ج» ماده 24 خدمات کشوری اجرایی شود و بتوانیم به ازای هر سه نفری که بازنشسته می‌شوند حداقل یک نفر وارد آموزش و پرورش شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر برای نیروهایی که قرار است وارد این تشکیلات شوند، چه کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و چه کسانی که قرار است در مراحل آموزش عالی قرار گیرند، برنامه دارد و آنها باید در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را ببینند.

نوبخت تصریح کرد: برای کسانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا آنان تعهد خدمت داشته باشند و ما نیز بعد از فارغ‌التحصیلی آنان نسبت به جذب و اشتغال در وزارت آموزش و پرورش اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص «استخدام مربیان پیش‌دبستانی و اینکه مصوبه مجلس نیز در این خصوص وجود داشت اما مجوزی داده نشد»، افزود: قطعاً قانونی در این رابطه نیست که باید این کار صورت می‌گرفت، ضمن اینکه باید بپذیریم وزارت آموزش و پرورش برای این مأموریت بزرگ، میزان نیازش به نیروی انسانی لازم محدود است.

وی تصریح کرد: در حالی که رشد منابع عمومی 6 درصد است و رشد اعتبارات جاری 11 درصد، رشد اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش 23 درصد است و در شرایطی که رشد اعتبارات عمرانی 16 درصد است، رشد اعتبارات عمرانی در آموزش و پرورش برابر 38 درصد است.

نوبخت بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع، دولت تلاش می‌کند نیازهای فرهنگیان را واقع‌بینانه ببیند و تا جایی که می‌تواند، منابع را توزیع کند تا آنها رضایت شغلی داشته باشند، اما وزارت آموزش و پرورش اگر بیشتر از نیاز خودش مجبور شود نیرو بپذیرد، قطعاً از رفاه و منابع کسانی که الان در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند، کاسته خواهد شد.

منع استخدام در آموزش و پرورش نداریم

به گزارش فارس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: ما هیچ منع قانونی برای استخدام نه در آموزش و پرورش بلکه در هیچ دستگاهی نداریم و ماده 24 در بند «ب» و «ج» قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استفاده و استخدام را داده است، اما این استخدام مراحلی دارد.

نوبخت بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند در شرایط برابر، اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد و این در دولت پذیرفته شده است و هر استخدامی که داشته باشیم، در شرایط برابر، اولویتی را فرزندان فرهنگیان خواهند داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای جذب نیروهای لازم، هیچ محدودیتی از لحاظ قانون ندارد و این نیاز به تأمین منابع است و آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود و منابع مالی که در اختیار دارد، هر زمان که اراده کند می‌تواند نسبت به استخدام و جذب نیرو به صورت دائمی، موقت و حق‌التدریس در چارچوب مدیریت خدمات کشوری انجام دهد.

 نمی‌توانیم بار سنگینی به انبوه‌سازان وارد کنیم

نوبخت در خصوص قانون انبوه‌سازی و ساخت فضای آموزشی توسط انبوه‌سازان اظهار داشت: در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و نمی‌توانیم بار سنگینی را به انبوه‌سازان وارد کنیم به جز اینکه منابع آن را در بودجه ببینیم و دراختیار انبوه‌ساز قرار دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اعتقاد داریم همه تأسیسات زیربنایی و روبنایی که مجتمع مسکونی لازم دارد باید حتماً در نقشه‌هایی که برای احداث انبوه‌سازی تأثیر دارد، مورد لحاظ قرار دهیم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش هر آنچه که کاستی‌هایی در مورد وزارت آموزش و پرورش می‌بینید به هیأت دولت بیاورد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای مصوبات هیأت وزیران نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

نوبخت در خصوص اشتغال جوانان خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان در بودجه سال 94 لحاظ شده است که این در تبصره قانون بودجه اختصاص داده شده است.


برچسب ها: محمدباقر نوبخت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)