کد خبر: ۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه امروز اقتصاد اکثر کشورهای دنیا از طریق صنعت گردشگری به بالندگی رسیده است گفت : در دنیا سهم این صنعت در اشتغالزایی 10 درصد است و درآمد جهانی این صنعت طی سال گذشته 1.1 تریلیون دلار بوده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی گفت: باید دولت مشوق‌هایی برای جذب سرمایه گذار در نظر بگیرد تا سطح درآمدهای کشور از این صنعت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن قریب در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری گفت: باید باور کنیم صنعت گردشگری صنعت اول کشور است و مدیران ارشد این صنعت باید از بدنه گردشگری کشور انتخاب شوند تا یک برنامه جامع برای گردشگری تهیه شود .

او با بیان اینکه در بخش سفرهای داخلی به شدت وضعیت ناهنجار است ادامه داد: در ایام پیک برخی نقاط کشور تورم زیاد مسافر را دارد که باعث تخریب محیط زیست و ترافیک می‌شود و بعد از آن با کسادی رونق سفر مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه امروز اقتصاد اکثر کشورهای دنیا از طریق صنعت گردشگری به بالندگی رسیده است گفت : در دنیا سهم این صنعت در اشتغالزایی 10 درصد است و درآمد جهانی این صنعت طی سال گذشته 1.1 تریلیون دلار بوده است.

او ادامه داد: 1.2 میلیارد نفر سال گذشته از مرزهای کشورها در دنیا عبور کرده‌اند اما آمار گردشگری کشور ما متوازن با این آمار بین‌المللی نیست.

قریب ادامه داد: متأسفانه آماردهی در کشور ما مستند نیست اما 4 میلیون نفر طبق این آمارها ورودی مسافر در کشور داریم و درآمد ما از این صنعت 5 میلیارد دلار است و وقتی مقایسه می‌کنیم با کشورهای دیگر دنیا رتبه درامدی ما حدود 130 تا 140 است که این نشان دهنده فرصت سوزی در کشور ما است.

او یکی از فرصت‌های گردشگری امروز در کشور را ناامنی در کشورهای اطراف ایران عنوان کرد و گفت: با این شرایط بسیاری از گردشگران کشورهای اطراف ایران رغبت پیدا می‌کنند که ایران را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند، این در حالی است که نرخ گردشگری نیز در کشور ما بسیار پایین است.

حمایت از سرمایه گذاران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی درباره جذب سرمایه گذار گفت: باید زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، عوارض ساخت را شهرداری‌ها اقساطی دریافت کنند، دولت معافیت‌های مالی حداقل 10 ساله بدهد و معافیت‌های گمرکی برای ورود تجهیزات هتلی و خودروهای خاص توریستی اختصاص یابد.

او تاکید کرد: بالغ بر 800 میلیارد تومان سرمایه‌های سرگردان در کشور داریم که هر دفعه به هر بخشی از اقتصاد وارد می‌شوند ضربه می‌زنند از سکه گرفته تا مسکن اما باید سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در گردشگری کشور تشویق شوند .

گردشگری و سند چشم انداز

او با اشاره به اینکه باید در کشور تلاش شود تا به رقم 20 میلیون گردشگر طبق سند چشم‌انداز 20 ساله برسیم، گفت: امروز در شرایط پساتحریم موقعیت کشور ما تغییر کرده و شرایط برای اینکه گام‌های بلندی در گردشگری کشور برداریم فراهم است و باید برای پیشرفت در گردشگری به چند نکته توجه کنیم که اگر این نکات اجرایی نشود توسعه گردشگری ناکام خواهد ماند.

قریب تاکید کرد: تعداد هتل‌های کشور در حال حاضر 1300 هتل است که 10 درصد آنها 4 و 5 ستاره هستند و می‌توانند مهمان خارجی پذیرش کنند، این در حالی است که فقط ظرفیت پذیرش یک میلیون مسافر در سال را دارند پس با چشم‌انداز 20 میلیون نفر گردشگر در سال بسیار فاصله داریم و خیلی راه نرفته را پیش رو داریم.

او گفت: با فرض اینکه 400 هتل باید طبق سند چشم‌انداز در کشور بسازیم طبق این آمار باید سالی 25 هتل 5 ستاره در کشور ساخته شود در حالیکه طی 30 سال گذشته چند هتل تنها در پایتخت ساخته شده است؟ شاید تنها یک یا دو مورد هتل در تهران ساخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با احتساب یک ماه نوروز و 3 ماه تابستان و روزهای تعطیل درسال، ایام پیک سفر را 100 روز عنوان کرد و گفت: 250 روز در کشور را می‌توان سفر ارزان قیمت تعریف کرد ولی متأسفانه هدایتی در این زمینه وجود ندارد.

سفر کارت

قریب گفت: 3 میلیون سفر کارت در بین کارکنان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها توزیع شد که متاسفانه در حال حاضر تنها 300 هزار نفر این کارت را فعال کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند، انتظار داریم دستگاه‌ها همچنان این کارت‌ها را برای کارکنان خود شارژ کنند.

او ادامه داد: این کارت‌ها همچنان قابل استفاده و قابل شارژ است اما اگر کسی به طور شخصی این کارت‌ها را شارژ کرده باشد و نیاز به استفاده از آنها نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به شرکت ایرانگردی و جهانگردی مبلغ شارژ شده را دریافت کند.

بازنشستگان و سفر

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه در سازمان بازنشستگی 95 هزار نفر کمک هزینه دریافت می کنند ادامه داد: برای 70 هزار نفر تور گردشگری داخلی با کمک هزینه هر نفر 250 هزار تومان در نظر گرفته شده، 5 هزار نفر اعزام به عتبات عالیات و 0 هزار نفر هم یارانه سفر به آبهای گرم کشور را دارند.

فعالیت هتلهای هما

قریب از 2.5 برابر شدن تخت‌های اقامتی در 3 سال آینده خبر داد و گفت: این تخت‌های جدید در استان‌های یزد، اصفهان، شیراز و برخی شهرهای شمالی و برخی نقاط آذربایجان‌ها ایجاد می‌شود تا 10 هتل 250 اتاقه داشته باشیم.

او ادامه داد: می‌خواهیم با یک برند بین‌المللی که 3 ستاره است همکاری کنیم تا به شبکه‌ رزرواسیون بین‌المللی متصل شویم. بهسازی واحدهای موجود 150 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا به استاندارد هتل های 3 ستاره مقبول بین اللملی برسیم.

او از ایجاد گروه رستورانهای زنجیره‌‌ای ایرانگردی نیز خبر داد و گفت: اولین شعبه این رستورانها را در ناهارخوران گرگان همزمان با هفته گردشگری افتتاح خواهیم کرد.

برچسب ها: ایرانگردی ، جهانگردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پربازدید ها

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)