به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، شخصی ظرف مدت سه روز از یکی از خطوط تلفن همراه، 741 بار مزاحمت تلفنی برای خطوط 115 ایجاد کرده است.
این شخص علاوه بر مشغول کردن خطوط 115 که بسیار حیاتی می باشد، با به کار بردن الفاظ نامناسب باعث بر هم زدن آرامش ذهنی همکاران در مرکز پیام 115 شده که باید با آرامش، هدایت و کنترل واحدهای عملیاتی را به سمت و سوی مصدومان داشته باشند.
چه بسا خانواده هایی در زمان مزاحمت این شخص و مشغول کردن خط ارتباطی 115 به علت عارضه قلبی، تشنج، تصادف و ... با 115 تماس می گیرند و با صدای بوق مشغولی مواجه می شوند، چقدر شنیدن صدای بوق مشغولی در این مواقع زجرآور و مرگ آور است و چقدر این ثانیه ها از ساعت طولانی تر می شود.
آیا این شخص مزاحم تاکنون خود و خانواده اش درگیر بیماری و یا عارضه ای نشده است که اهمیت کار 115 را بداند ؟
اداره حراست و نظارت مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان با مشاهده تکرار این مزاحمت، سریعا اقدامات قانونی را انجام داده و این موضوع از طریق حراست و واحد حقوقی دانشگاه در حال پیگیری است.
شایان ذکر است بدانیم از تاریخ اول شهریورماه سال جاری تاکنون یعنی 30 روز حدود 8766 مورد مزاحمت تلفنی با 115 داشته ایم، اینجاست که سختی کار همکارانمان در مرکز پیام 115 مشخص می شود.
آیا با شنیدن الفاظ نامناسب روح و روانمان به هم نمی ریزد؟ بدون شک تاثیر بدی خواهد گذاشت. اما همواره همکاران بنده در این مرکز با گشاده رویی و متانت در کلام پاسخگوی شهروندان عزیزمان خواهند بود.
از دستگاه قضا تقاضا داریم که برای این افراد اشد مجازاتها را در نظر بگیرند.