کد خبر: ۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش ائمه جمعه کرمان به فاجعه دیروز در رمی جمرات
فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان جهان موضع گیری شدید ائمه جمعه استان را در نماز جمعه امروز در پی داشت.
فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان جهان موضع گیری شدید ائمه جمعه استان را در نماز جمعه امروز در پی داشت.

به گزارش گفتارنو و به نقل از فارس و ایسنا بخش‌هایی از نظرات خطبای نماز جمعه امروز در پی می‌آید:

مفهوم حادثه رمی جمرات خیلی گسترده‌تر از این حرف‌هاست 
امام جمعه موقت کرمان گفت: کشته شدن هزاران مسلمان در سرزمین منا و عرفات قابل توجیه نیست و نمی توان بسادگی از کنار آن گذشت.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: افرادی که به حج مشرف شده اند، دیده اند ممکن است اتفاقاتی بیفتد اما اینکه هزاران نفر کشته و مجروح شوند معنا و مفهومش خیلی گسترده تر از این حرف هاست.

وی بیان کرد: این اتفاقات خیلی نادر است اما امسال شرایط بسیار عجیب و غریبی برای حج خانه خدا که این همه سفارش و تاکید شده و البته حرم امن الهی است، رقم خورده است. 

وی گفت: انسان تاسف می خورد، تمام سازمان هایی که دم از حقوق بشر می زنند و کشورهایی که مسلمان هستند و خود را داعیه دار اسلام و حتی گاهی خود را رهبر کشورهای اسلامی می دانند، سکوت می کنند.

خطیب جمعه کرمان به سایر جنایات انجام شده توسط تکفیری‌ها، داعش، وهابیون و غیره در دنیا اشاره کرد و گفت: این اتفاق چیزی نیست که بشود به سادگی انکارش کرد و چیزی نیست که به سادگی از اذهان مردم پاک شود.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند سران مملکت موظف هستند به طور جدی موضوع کشته شدن حجاج را در سرزمین منا و عرفات پیگیری کنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: نگذارند عربستانی که در همه جا حتی در یمن، بحرین، لبنان و فلسطین خباثت‌های خود را بروز داده و جنایت کرده، امروز در مسجد الحرام و فردا ممکن است در جای دیگر اقدامات خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: باید فکری کرد و تصمیم و کار جامع و قاطعی انجام داد و از کنار چنین مسایلی بسادگی نمی توان گذشت.

وی گفت: با تشکیل یک کمیته و ستاد، درد درمان نمی‌شود بلکه باید به نتیجه مطلوب برسیم و آن نتیجه به طور حتم مورد توقع ملت ایران بخصوص خانواده هایی است که عزیزانشان را از دست داده اند.

فاجعه انسانی رمی جمرات قابل بخشش نیست
امام جمعه جیرفت گفت: آل سعود در مدیریت حج ضعیف است و کشورهای اسلامی باید در این زمینه تدبیری بکار گیرند.

حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نماز جمعه جیرفت افزود: فاجعه انسانی که در رمی جمرات اتفاق افتاد قابل بخشش نیست.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آل سعود که سقوط جرثقیل در مکه را اتفاقی خوانده بودند، گفت: افتادن جرثقیل درست در مکانی که شیعیان حضور داشتند اتفاقی و حادثه نبوده است.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: رژیم آل سعود به سوء مدیریت خود در رمی جمرات اعتراف نمی کند و این فاجعه را حادثه اعلام می کنند.

دولت سعودی خط مشی صهیونیست ها را اجرا می کند
امام جمعه سیرجان گفت: سوء مدیریت دولت عربستان یا عدم توان در برگزاری مراسم حج ابراهیمی، علت حادثه مناست.

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه سیرجان با تسلیت به خانواده‌های زائرانی که جان خود را در حادثه روز پنجشنبه در رمی جمرات از دست دادند افزود: شاید جان مسلمانان برای دولت سعودی مهم نباشد و دولتی که خط مشی صهیونیست ها را اجرا می کند و در یمن مسلمانان را به خاک و خون می کشد اینجا هم مجری برنامه های صهیونیست هاست و گرنه می بایست دولت سعودی مدیرانی برنامه ریز و قوی در این مراسم بگمارد و بداند وقتی در این ازدحام مسیری بسته شود یک تصمیم گیری غلط موجب حادثه می شود. 

وی گفت: حدس ما این است هرچه مسلمانان کشته می شوند دشمنان اسلام شادتر می شوند و با حرکات سیاسی و نظامی عربستان در منطقه و کشتار مسلمانان در یمن و بحرین او را مجری برنامه های دشمنان اسلام و استکبار و صهیونسیت ها می دانیم و شاید در این حوادث هم برایش حفظ جان مسلمانان مهم نباشد که بخواهد به خوبی مدیریت کند تا چنین حوادثی نباشد. 

وی افزود: اگر مسئولین عربستان حادثه کشته شدن زائران خانه خدا را در منا به گردن دیگران انداخته یا حادثه ناخواسته می‌دانند تعلل در کمک به آسیب دیدگان و جلوگیری از کمک تیم کمک رسانی و درمانی جمهوری اسلامی را چه می گویند و آیا نباید گفت جان مسلمانان برای سردمداران این کشور ارزشی ندارد.

باید دست‌های کثیف و آلوده آل‌سعود از حرمین قطع شود
امام‌جمعه بافت گفت: اظهار داشت: به خاطر بی‌کفایتی و بی‌عرضگی یک حکومت دست‌نشانده و مزدور استکبار یعنی آل‌سعود خائن باید شاهد جنایتی دیگری آن‌هم بعد از جنایت سقوط جرثقیل در جوار خانه کعبه باشیم.

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده افزود: چندین سال است که آل‌سعود این خائنان حرمین، بی‌کفایتی خود را در جهان با حملات به کشور یمن و تأمین بودجه هزینه‌های جنگ علیه سوریه و عراق ثابت کردند، آل‌سعود به‌ جای عمل به وظیفه خود، تمام‌وقت خود را صرف نابودی مسلمانان می‌کند.

امام جمعه بافت ادامه داد: کشورهای اسلامی باید برای حفظ جان مسلمانان تصمیمی جدی گرفته و دست‌های کثیف و آلوده آل‌سعود را از حرمین قطع کنند و ان‌شاءالله شاهد نابودی هرچه سریع‌تر آل سعود باشیم.


جان مردم برای آل‌سعود هیچ ارزشی ندارد  
امام جمعه زرند با اشاره به بی‌کفایتی آل‌سعود گفت: آل‌سعود مروج اسلام آمریکایی است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به حادثه دلخراش منا اظهار داشت: آل‌سعود از کفار بدتر هستند و تکرار حادثه دلخراش برای حجاج برای چندمین بار نشان‌ از بی‌لیاقتی آنها دارد.

وی بیان داشت: این حادثه نشان داد که جان مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارد ‌و این حوادث بی‌کفایتی حاکمان ‌آل‌سعود را می‌رساند، عربستان مروج اسلام آمریکایی است و آنچه بر سر مردم یمن می‌آورد گواه این مطلب است.

برچسب ها: حادثه منا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)