کد خبر: ۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
ماجرای ثبت نام از متقضیان برای دریافت زمین در دفتر نماینده سیرجان:
هرکس کاغذ و خودکاری در دست در حال نوشتن شرح حال، یکی می‌گوید چه باید بنویسیم؟ دیگری می‌پرسد جواب نامه‌ها کی می‌آید؟ آن یکی می‌گوید نوشتن شماره تلفن ضروری است؟ همه در حال پچ‌پچ کردن با هم هستند.
دفتر نماینده مردم سیرجان طی روزهای گذشته اقدام به دریافت درخواست‌ها از متقاضیان زمین کرده است. موضوعی که در آستانه انتخابات مجلس تبلیغاتی به نظر می‌رسد، اما رییس دفتر نماینده و رییس بنیاد مسکن آن را تکذیب می‌کنند.

به گزارش گفتارنو هفته‌نامه پاسارگاد در این خصوص گزارشی منتشر کرده که خلاصه آن در پی می‌آید:

  • این روزها دفتر نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی شلوغ است. هدف؛ درخواست زمین. پیر و جوان، زن و مرد همه هجوم آورده‌اند تا از این سفره‌ برای خود لقمه‌‌ای بردارند. صبح چهارشنبه دفتر نماینده جای سوزن انداختن نبود؛ سالن، اتاق‌ها، حیاط و حتی توی کوچه. هرکس کاغذ و خودکاری در دست در حال نوشتن شرح حال، یکی می‌گوید چه باید بنویسیم؟ دیگری می‌پرسد جواب نامه‌ها کی می‌آید؟ آن یکی می‌گوید نوشتن شماره تلفن ضروری است؟ همه در حال پچ‌پچ کردن با هم هستند. روی میز جلوی کارمندان دفتر پر از درخواست‌های مردمی‌ست که برای زمین‌دار شدن شانس خود را امتحان می‌کنند. از یکی می‌پرسم؛ مطمئن هستید به شما زمین داده می‌شود؟ در حالی که می‌خندد می‌گوید« سنگ مفت و گنجشک هم مفت» خدا را چه دیدی شاید بدهند! 

  • زن دیگری می‌گوید خدا به حسن‌پور خیر بدهد، حداقل مسئولی پیدا شد که مشکل مردم را حل کند. او که در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کند، می‌گوید«اگر زمین بدهند می‌فروشم و خانه‌ای می‌خرم و از آوارگی در می‌آیم» این حرکت ناگهانی در دفتر نماینده، این شائبه را ایجاد کرده که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، این حرکت تبلیغاتی است. اگرچه رییس دفتر حسن‌‌پور و رییس بنیاد مسکن سیرجان این را قبول ندارند.

  • در همین حال  مجتبی‌ زابلی رییس اداره راه و شهرسازی به صراحت می‌گوید؛ «سیاست دولت این نیست که واگذاری زمین به صورت انفرادی داشته باشیم. واگذاری زمین فقط برای انبوه‌سازی انجام می‌شود، در هیچ نقطه از شهر زمین واگذار نمی‌شود.» اما پیش‌بین می‌گوید؛ با توجه به اینکه مدتی است سازمان راه و شهرسازی هیچ ثبت‌نامی نکرده، قرار است در این هفته به دعوت حسن‌پور مسئولین سازمان زمین کشور به سیرجان بیایند و تکلیف متقاضیانی راکه مشکل زمین دارند، مشخص کنند.

  • امیر شهبا رییس بنیاد مسکن هم می‌گوید «هرسال بر اساس تعهدی که به استان داریم باید به بحث واگذاری زمین‌های در روستاها وارد شویم.» او با بیان اینکه تعداد زمین‌های قابل واگذاری مشخص نیست، ادامه می‌دهد«با توجه به نیازی که شهرستان دارد و پتانسیلی که روستا دارد در روستاهایی که زمین داشته باشیم، زمین واگذار می‌شود.» او آب پاکی را روی دست همه می‌ریزد که؛ الزاما هرکس نامه‌ای از دفتر نماینده بیاورد قانون نمی‌شود که زمین بگیرد. بلکه ما بر اساس مقررات و شرایطی که هست و مهم‌ترینش بومی‌بودن است، زمین واگذار می‌کنیم. 

  • ثبت‌نام زمین در دفتر نماینده یک‌ماهی است که به اوج خود رسیده و تعداد درخواست‌کنندگان افزایش یافته است اما رییس دفتر نماینده این را قبول ندارد و معتقد است درخواست برای زمین همیشگی و افزایش ناگهانی درخواست‌ها یک حرکت خودجوش بوده است. پیش‌بین شائبه‌برانگیز بودن این حرکت را قبول ندارد و می‌گوید«هرکس از شهروندان هر زمان بیاید و تقاضا در هر زمینه‌ای داشته باشد ما به اداره مربوطه نامه می‌دهیم.الان مردم بیشتر در زمینه دریافت زمین و خانه متقاضی هستند و ما درخواست‌هایشان را به ادارات مربوطه می‌دهیم و آن‌ها باید بیایند و تکلیف مردم را روشن کنند.»

  •  رییس دفتر حسن‌پور در جواب این سوال که آیا به همه درخواست‌کنندگان زمین داده می‌شود، می‌گوید: ما درخواست‌ها را به ادارات مربوطه می‌دهیم، افرادی که شرایط داشته باشند به آن‌ها زمین واگذار می‌شود. او می‌گوید هنوز تا انتخابات زمان زیادی مانده است اگر آقای حسن‌پور می‌خواست این کار را انجام دهد حداقل یکی دو ماه آخر این کار را می‌کرد. او اصلا قبول ندارد که اگر زمینی داده شود به اسم حسن‌پور تمام می‌شود و می‌گوید: آقای حسن‌پور نماینده مردم هستند و باید مشکلات مردم را حل کنند. نماینده اصلا کارش همین است و باید مشکلات را به گوش مسئولان برساند.

  • زابلی اما هدف از نوشتن این درخواست‌ها را صریح بیان نمی‌کند و فقط به این جمله بسنده می‌کند که«این دیگر بحث داخلی ما نیست و به ما مربوط نیست» او سپس ادامه می‌دهد هر نامه‌ای از هر کجا به ما ارسال شود، نگه می‌داریم و روی آن هیچ کاری انجام نمی‌شود. یعنی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم چون قانون این اختیار را به ما نداده است. او در مورد اینکه آیا ممکن است سیاست دولت در سال‌های آینده تغییر کند و به افرادی که درخواست داده‌اند زمین واگذار شود، می‌گوید«اصلا قابل پیش‌بینی نیست که در آینده چه اتفاقی رخ دهد»

  • رییس بنیاد مسکن هم می‌گوید از این درخواست‌ها قطعا همه‌شان موفق به دریافت زمین نمی‌شوند و شما از این دیدگاه نگاه نکنید که جنبه تبلیغاتی دارد، زیرا اگر مشمول واگذاری نشوند تبعات هم خواهد داشت. 

  • وی افزود: بحث گرفتن درخواست از سوی دفتر نماینده با هماهنگی بنیاد مسکن یا دفتر نماینده نبوده و ما هم نمی‌دانیم چه کسی این قضیه را راه انداخته است.

  •  او می‌گوید ارادت خاص به همه مسئولین شهرستان از جمله نماینده دارد«آقای حسن‌پور نماینده مردم هستند و مردم هم به خاطر مشکلاتشات به ایشان مراجعه می‌کنند.» او معتقد است این اقدام تبلیغاتی نیست زیرا تا انتخابات زمان زیادی مانده است«اگر دو سه ماه به انتخابات بود شاید حرف شما صحیح بود ولی هنوز ۱۴ ماه زمان است و بعید می‌دانم ایشان دنبال این باشد که بخواهد مشکل مردم را وارد مسایل سیاسی کند. 

  • او می‌گوید هر درخواستی از هرکجا بیاید طبق ضوابط رسیدگی می‌کنند و فرق نمی‌کند از دفتر نماینده باشد یا جای دیگر. او در مورد مدت زمان واگذاری زمین هم می‌گوید با توجه به حجم بالای مراجعان و کم بودن تعداد نیروی اداری و داشتن وظایف متعدد پیش‌بینی می‌شود واگذاری زمین قبل از سال به دلیل بسته شدن سیستم مالی انجام نمی‌شود و در سال جدید کار واگذاری را روستا به روستا جلو می‌بریم.او معتقد است واگذاری زمین در سالی که انتخابات برگزار می‌شود تبلیغاتی نیست: «نمی‌توانیم بخاطر نزدیکی انتخابات کار مردم را رها کنیم»

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
1
بله ما هم باور کردیم که انتخاباتی نیست. چشم چشم قبول کردیم خوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
آقای نژاد حیدری دوست خوب من من از شما و تیمت به شدت گله دارم . چرا وقتی انتخاباتی شروع می شود سرو کله تان پیدا می شود . این همه مدت کجا بودید دوست من . امین وثوقی - کهنوج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)