کد خبر: ۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
چند روز پس از انتقاد استاندار کرمان از صداوسیما به دلیل عدم انعکاس صحیح تخریب سازه‌های غیر قانونی در شهرک گل‌ها، امام جمعه موقت کرمان از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواست که در «جهت منافع مردم گام» بردارد.
چند روز پس از انتقاد استاندار کرمان از صداوسیما به دلیل عدم انعکاس صحیح تخریب سازه‌های غیر قانونی در شهرک گل‌ها، امام جمعه موقت کرمان از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواست که در «جهت منافع مردم گام» بردارد.

به گزارش گفتارنو، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نشست شورای فرهنگی گفته بود مبارزه با حاشیه‌نشینی در کرمان طی دو مرحله اجرا شد، صدا و سیما در مرحله اول همکاری بسیاری خوبی داشت، اما زمانی که به موضوع اراضی شهرک‌ گل‌ها رسید، تغییر رویه داد.

استاندار کرمان گفته بود با کسانی مصاحبه شد که سنگ‌پراکنی کرده بودند و سازماندهی کرده بودند، تمام پروانه‌های ساختمان آن جا باطل است.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به برخوردهای صورت گرفته با حاشیه‌نشینی تاکید کرده بود در جریان تخریب اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران هیچ خانه و مسجدی تخریب نشد، چرا صدا و سیما مصاحبه استاندار را در بحث حاشیه‌نشینی پخش نکرد تا برای مردم شفاف‌سازی شود.

استاندار کرمان گفته بود یک هفته است که فرماندار اعلام آمادگی کرده تا در گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شود و به توضیح در مورد مسئله مبارزه با حاشیه‌نشینی و زمین‌‌خواری بپردازد.

حالا پس از انتقادات استاندار کرمان امام جمعه کرمان به ایسنا گفته است اقدامات جسورانه استاندار محترم کرمان و نیز مجموعه مدیران استانی اصولی و تماما با مشورت بوده است؛ همچنین اصل رافت اسلامی نیز در حق برخی از افراد رعایت شده است، افرادی پذیرفته و تسلیم اجرای قانون گشتند و افرادی نیز که بر بی قانونی خود پافشاری می‌کردند به قوه قهریه گرفتار شدند.

 حجت‌الاسلام مهدی عرب‌‍پور با اشاره به اینکه حاشیه نشینی و نیز زمین خواری معضلاتی اجتماعی هستند که کم و بیش در همه دولت ها ریشه دوانده بودند تاکید کرده که: علاوه بر اینکه این پدیده ها محیط زیست را تحت الشعاع خود قرار می دهند، مشکلات عدیده ای اعم از عدم دسترسی حاشیه نشینان به امکانات و خدمات شهری به واسطه توسعه شهرها نیز ایجاد می شود.

 رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در جهت آزاد سازی اراضی تصرف شده و نیز مبارزه با پدیده حاشیه نشینی، اظهار کرد: اقدامات استاندار و مسوولین مربوطه کاملا در راستای تامین و حفظ منافع ملی بوده است زیرا اگر اتفاقی ضد امنیتی در حاشیه شهرها رخ دهد پاسخگویی آن ابتدا متوجه شخص استاندار و مقامات دستگاه قضایی خواهد بود بنابراین لازم است که این افراد جدیت لازم را در اجرای قانون معمول دارند.

امام جمعه موقت کرمان از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست در جهت منافع مردم گام برداشته و در عین حال اذعان کرد که "هر آنجایی که حقی از کسی پایمال می شود اطلاع رسانی کنند" وی به مسولان هم توصیه کرده: در برخورد با متخلفین عدالت را رعایت کرده و در بخشش و تسامح با افراد ذی نفوذ نیز مماشات و اغماض نکنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)