کد خبر: ۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
وی با بیان اینکه استان‌ها در حوه منابع بانکی هیگونه اختیاری از خود ندارند تصریح کرد: چرا باید بانک ها منابعشان را از استان تعیین کنند اما در جایی خارج از استان خرج کنند. اگر می توانستیم این منابع را خرج استان می کردیم قطعا یک فضای رقابتی برای جذب این منابع حاصل می شد.
استاندار کرمان در دیدار رییس جهاددانشگاهی کشور:
با نظام دیوان سالاری موجود در کشور توسعه‌ای صورت نخواهد گرفت/ دولت شیشه‌ای باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد
 

استاندار کرمان با بیان اینکه باید وعده های به مردم بدهیم که بتوانیم اجرایی کنیم تصریح کرد: قول ها و وعده هایی که نتواند عملیاتی شود موجب بی اعتمادی مردم به نظام خواهد شد و تجربه 8 سال دفاع مقدس نشان داده است که باید مردم را در جریان امور بگذاریم تا مردم خودشان وارد صحنه و میدان شوند و باید با مردم حرکت کنیم.

به گزارش ایسنامنطقه کویر، علیرضا رزم حسینی عصر امروز 8 مهرماه در دیدار رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل خبرگزاری ایسنای کشور حضور مسئولین ملی در استان ها مفید است تصریح کرد: از ابتدای حضور خودم در استانداری کرمان، ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها برقرار شد زیرا معتقدم که دولت شیشه ای باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به گسست های اجتماعی ایجاد شده در جامعه تصریح کرد: یکی از دلایل ایجاد این گسست، نبود ارتباط خوب و انتقال مناسب اخبار و کارهای صورت گرفته به مردم بوده است.

رزم حسینی با اشاره ه حضور فعال خبرگزاری ایسنا در کرمان اظهار کرد: باید بتوانیم ارتباطمان را با مردم روز به روز افزایش پیدا کنیم و خوشبختانه امروز سطح علمی و آگاهی بسیاری از روستاییان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه باید وعده های به مردم بدهیم که بتوانیم اجرایی کنیم تصریح کرد: قول ها و وعده هایی که نتواند عملیاتی شود موجب بی اعتمادی مردم به نظام خواهد شد و تجربه 8 سال دفاع مقدس نشان داده است که باید مردم را در جریان امور بگذاریم تا مردم خودشان وارد صحنه و میدان شوند و باید با مردم حرکت کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: در استان کرمان ما به دنبال شناسایی ظرفیت های اقتصادی قابل عرضه به سرمایه گذاران در قالب این طرح بودیم که در این راستا 75 هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه گذاری امضا شد که تا به امروز 10 درصد این موافقتنامه ها اجرایی شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه با نظام دیوان سالاری موجود در کشور توسعه ای صورت نخواهد گرفت ادامه داد: اگر هر دولتی نیز بر سر کار بیاید و  تمام عوامل نیز برای آن فراهم شود، با این نظام دیوان سالاری در خوشبینانه ترین حالت می تواند به رشد اقتصادی 7 درصدی برسد.

وی با بیان اینکه نظام اداری پیکانی نمی توان کشور را پیشرفت داد افزود: متاسفانه در استان کرمان مس های زیادی در استان تولید شد اما نگاه می کنیم مردم آن منطقه در فقر و اعتیاد به سر می برند پس باید با توجه به فرصت ایجاد شده در کشور بتوانیم یک نهاداقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم

استاندار کرمان با تاکید بر ایجاد نهادهای اقتصادی محلی تصریح کرد: باید مسول استان اجازه و اختیاراتی داشته باشد که بتواند یک نهاد اقتصادی ایجاد کند که موجب توسعه استان و شهر شود و اینکار هم اکنون در شهرستان قلعه گنج توسط بنیاد مستضعفان از 4 ماه گذشته صورت گرفته است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید حکومت های محلی اقتصادی شکل گیرد اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید فضای بسیار خوبی برای حضور دانشگاهیان و نخبگان در تصمیم گیری های کلان در سطح کشور و استان فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه دنیا در حال پیشرفت است اما چگونه ما انتظار داریم که با سیستم های ادارای 60 سال گذشته پیشرفت کنیم تصریح کرد: تغییر سیستم اداری یک ضرورت فعلی برای کشور است و باید بر روی این ساختار اداری جدید مطالعاتی صورت گیرد تا بتوانیم امورا مردم را راحتر و سریعتر انجام دهیم و این آمادگی را داریم که بتوانیم با همکاری جهاددانشگاهی یک ساختارسازی جدیدی به صورت پایلوت در کشور انجام دهیم.
 
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه باید بروکراسی های ادارای را برای مردم روشن کرد و به آنها نشان داد اذعان کرد: ما ترسی از رسانه ها نداریم بلکه باید رسانه ها مطالبه گری کنند و مسئولین نیزموظف هستند که با شفافیت پاسخگو باشند و مطمئن باشید با این شفاف سازی نظام دچار تهدید نخواهد شد.
 
رزم حسینی با بیان اینکه زمانی نظام به تهدید خواهد افتاد که مردم را غریبه بدانیم و آمار اشتباه اعلام کنیم افزود: اگر به دنبال توسعه می باشیم باید برای هر بنگاه اقتصادی یک مسئولیت اجتماعی تعیین کنیم.
 
وی با بیان اینکه استان‌ها در حوه منابع بانکی هیگونه اختیاری از خود ندارند تصریح کرد: چرا  باید بانک ها منابعشان را از استان تعیین کنند اما در جایی خارج از استان خرج کنند. اگر می توانستیم این منابع را خرج استان می کردیم قطعا یک فضای رقابتی برای جذب این منابع حاصل می شد.
 
استاندار کرمان با ابراز تاسف از اینکه رابطه ضعیف صنعت و دانشگاه با یکدیگر تصریح کرد: متاسفانه امروز راه دانشگاه و صنعت از یکدیگر کاملا جدا شده است و هرکاری کردیم که بتوانیم این دو را به یکدیگر متصل کنیم شدنی نشد
 
این مقام مسئول با بیان با بودجه قطره چکانی دولت امکان رشد و توسعه وجود ندارد تصریح کرد: متاسفانه استانداری ها امکان دخالت در 95 درصد بودجه را نیز ندارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)