کد خبر: ۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی استان کرمان به صورت قاطع و سریع به جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی استان کرمان به صورت قاطع و سریع به جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد.
به گزارش گفتارنو یدالله موحد در اولین جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد عزیزان از دست رفته حادثه غم انگیز منا از خداوند برای این عزیزان طلب مغفرت الهی نمود وجلسه با قرائت فاتحه به روان پاک این جانباختگان آغاز شد.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه 2 انتخابات بسیار مهم وسرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری را در اسفند ماه سال جاری در پیش رو داریم،اظهار داشت:امیدواریم با تدبیر وبرنامه ریزی در همه عرصه ها بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم نمائیم.

وی  عنوان کرد:هدف ما برگزاری یک انتخابات پر نشاط و متناسب با شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بایستی مسوولان مرتبط با امر انتخابات برنامه ریزی وتدابیر لازم را در این خصوص  اتخاذ نمایند تا یک برگ زرین دیگر به اوراق تاریخ  کشور افزوده شود.

وی گفت: مهمترین وظیفه قوه قضائیه در امر انتخابات، پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و برخورد قاطع وسریع با متخلفین انتخاباتی خواهد بود.

موحد با اشاره به اینکه به جرائم انتخاباتی در فصل هفتم ونهم از قانون انتخابات شورای مجلس اسلامی اشاره شده است،گفت: با توجه به ماده 6قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، تشکیلات قضائی در هر حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیئت اجرایی، اقدامات لازم را در محدوده مقررات در قالب تشکیل ستادهایی معمول خواهند داشت.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عملکرد ستاد های پیشگیری از جرائم انتخاباتی را در انتخابات گذشته مثبت  ارزیابی کرد واین موفقیت را حاصل تلاش ،همدلی وهمزبانی مسئولین استانی  دانست.

موحد ادامه داد:مخاطب تدابیر این ستاد ها در سطح استان ،همه عوامل و دست اندرکاران اجرائی ،ناظرین شورای نگهبان ،کاندیداها وطرفداران آنها واصحاب رسانه می باشند.

وی تاکید کرد: عوامل اجرائی برگزاری انتخابات بایستی اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات وانجام وظایف را در  سرلوحه کار خود قرار دهند.

رییس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان گفت: بیشترین تدابیری که در این شورا دنبال خواهد شد معطوف به کاندیدای مجلس شورای اسلامی و مسوولان ستادهای تبلیغاتی و هواداران  آنها خواهد بود.

وی ابراز داشت: اصحاب رسانه نقش مهندسی افکار جامعه را برعهده دارند و بایستی یک امنیت و آرامش روانی در ایام برگزاری انتخابات برای جامعه تولید نمایند.

رییس کل دادگستری استان کرمان یکی از محور های فعالیت این ستاد را بحث آموزش در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی به مخاطبین وافراد ذی مدخل در امر انتخابات  برشمرد و افزود: دستگاه قضائی  همکاری لازم را در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن انتخابات با وزارت کشور وشورای نگهبان  خواهد داشت.

وی گفت: جرائم انتخاباتی در سه بازه زمانی  قبل، حین و بعد برگزاری از انتخابات رصد خواهد شد وبا متخلفین برخورد قضائی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.
برچسب ها: یدالله موحد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)