کد خبر: ۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از جلسه شب گذشته شورای شهر کرمان:
دومین جلسه‌ معرفی کاندیدای شهرداری در جلسه‌ علنی شورای شهر شب گذشته در حالی برگزار شد که کمال جوانمرد انتقادات تندش از ماشاالله زنگی‌آبادی را به صحن علنی شورا آورد.
کوثر نمک‌شناس /گفتارنو:

دومین جلسه‌ معرفی کاندیدای شهرداری در جلسه‌ علنی شورای شهر شب گذشته در حالی برگزار شد که کمال جوانمرد انتقادات تندش از ماشاالله زنگی‌آبادی را به صحن علنی شورا آورد. این جلسه که قرار بود دو تن از کاندیداهای شورای شهر در آن برنامه‌هایشان را به شورا ارائه دهند، طبق روال خود پیش می‌رفت که کمال جوانمرد سخنگوی شورای شهر این بار در میان سوالات از کاندیدای شهرداری با نشان دادن روزنامه ای که تیتر آن سخنان تند ماشاالله زنگی آبادی بر علیه شورای شهر بود، بار دیگر اعتراض خود را در غالب پیشنهاد اینگونه بیان کرد: «بعضی‌ها از دیوار شرافت شورا بالا رفتند، دوستی از پارسال شورا را تهدید می‌کند و من با خطاب و عتاب با ایشان صحبت کرده‌ام و امروز هم میگویم ایشان هر کجا کارشان گیر می‌کند این بحث را مطرح می‌کنند، شورا با کسی دوئل ندارد من خواهش میکنم در این بین که کاندیدا دعوت می‌شوند ایشان دعوت شوند و این بحث را مطرح کنند که شورای کی به ایشان مجوز کار قانونی نداده است هرکس که برای این شهر قدمی بردارد در چارچوب مقررات بنده از طرف 15 عضو مطمئن هستم تمامی مجوزها را خواهد گرفت و دوم اینکه چه کسی از ایشان پول خواسته که آبروی شهر و شورای شهر را برده است؟ آقای مشرفی اگر این موضوع را پیگیری نکنید بنده شخصا از ایشان شکایت می‌کنم.»  مشرفی اما در پاسخ از اعضا و جوانمرد خواست بحث را ادامه ندهند و موضوع جلسه را بهم نزنند تا در جلسه‌ای جدا به این موضوع بپردازند. 

پس از آن بود که جلسه به روال طبیعی خود بازگشت و کاندیداهای شهرداری کرمان به رائه برنامه به شورای شهر پرداختند. اولین کاندیدایی که رزومه و برنامه کاری خود را ارائه داد حسین کلانتری خاندانی بود. کلانتری که دکترای شهرسازی از فرانسه دارد، خود را یک شخصیت دانشگاهی با سابقه‌ی فعالیت‌های اجرایی و مشاور طراحی در شهرهای زلزله زده بم و زرند معرفی کرد.
کلانتری با ذکر اینکه 50 طرح آماده اجرا برای شهرداری کرمان دارد انتقاداتی به مکان جغرافیایی کارخانه‌های اطراف کرمان از جمله کارخانه سیمان و آسیب‌های زیست محیطی آن و نحوه رشد شهر کرد.

کلانتری با ارائه چند طرح در زمینه بافت تاریخی شهر، آب‌های زیر زمینی ، فضای سبز و مشکل ترافیک و معابر به سوالات اعضای شورا پاسخ داد. در زمینه‌ی ایجاد درآمد برای شهرداری کلانتری در پاسخ به مشرفی استفاده از بخش خصوصی و تعدیل نیرو را چاره‌ کار دانست. در پایان وقت کلانتری برای ارائه برنامه‌هایش این زهرا لری بود که رو به این کاندیدا از او خواست حتی اگر بعنوان شهردار انتخاب نشد در شهرداری از طرح‌هایش استفاده شود. که کلانتری پیشنهاد زهرا لری را نپذیرفت.

پس از کلانتری نوبت به علی خدادادی رسید تا برنامه‌اش را برای شهرداری کرمان ارائه دهد. فردی که به نظر برای اعضای شورای شهر شناخته شده‌تر بود. خدادادی که سابقه شهرداری شهرستان‌های بافت، رابر و شهربابک را در کارنامه دارد نیز با بیان روزمه‌ای از خود به توضیح طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود پرداخت.

خدادادی گفت شهرداری کرمان ماهیانه 11 میلیارد تومان فقط حقوق کارمندان خود را می‌دهد و این نشان می‌دهد شهرداری نیازمند کسب درآمدی جدی و پایدار است.

خدادادی با بیان تیتروار منابع درآمدی احتمالیش برای شهرداری فعالیت‌های عمرانی خود را با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پیگیری آسفالت معابرعمومی بیان کرد و به سوالات اعضا پاسخ داد.

برچسب ها: شورای شهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)