کد خبر: ۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان روستایی است، افزود: 68 هزار روستا در کشور وجود دارد که 63 هزار مورد بالای 20 خانوار جمعیت دارند و در استان کرمان 5 هزار و 200 روستا داریم که بیش از 2 هزار مورد بالای 20 خانوار هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علی اکبر سلطانی نژاد" صبح امروز در نشست خبری در کرمان به مناسبت 15 مهر، روز ملی روستا اظهار کرد: بازخوانی ظرفیت های روستا و شناخت روستا اهمیت دارد و توجه مسوولان به روستاها و مقابله با حاشیه نشینی به ویژه در استان کرمان کار خوبی است، هرچند باید زودتر به حاشیه نشینی پرداخته می شد.

وی افزود: در استان کرمان همه همت کرده و مقابله با حاشیه نشینی را پیش بردند و همراهی رسانه ها در این زمینه بسیار مهم بود و بسیاری از مسائل، ریشه فرهنگی دارند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: روستا به معنی تولید نیروی انسانی، محصولات و ... است و در همه عرصه های کشور، نقش روستا را به بهترین شکل می توان دید از جمله عرضه فرهنگ، ایثار، تولید، مدیریت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: ما تنها دستگاهی هستیم که 80 درصد کارمان با مردم روستاست و چهره به چهره با مردم کار می کنیم.

وی افزود: بازتوانی نیروی کار ماهر، آموزش مهارت، مسائل اجتماعی، آموزش کارهای عمرانی، کارهای سخت افزاری، ساخت و ساز، بهسازی محیط روستا و ... را در روستاها انجام می دهیم.

سلطانی نژاد تصریح کرد: بیشترین تعامل و برخورد را با روستائیان داریم و از اینکه نگاه به روستا به سمت عمیق شدن می رود و جای خوشحالی دارد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن طی 36 سال گذشته کارهای بسیار خوبی انجام داده و موضوع مدیریت روستا که در حال حاضر با عنوان دهیار است، ابتکار بنیاد مسکن بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد مسکن الزامات روستا را متوجه شده و با پیگیری های انجام شده، دهیاران را به سمت افراد فنی و مهندسی می بریم.
وی افزود: همه فعالیت در روستا را روستائیان انجام می دهند و با بهسازی محیط روستا، ساکنان آن منطقه احساس رضایتمندی می کنند.

سلطانی نژاد در ادامه اظهار کرد: فعال ترین و جوان ترین گسل ها در استان کرمان است و با تلاش همه از جمله بنیاد مسکن، واحدهای روستایی بسیاری در استان مقاوم سازی شده و 2 هزار و 500 نیروی مهندس و کاردان را در روستاها ساماندهی کرده ایم.

وی تصریح کرد: تمام اکیپ های ساخت و ساز در روستا، روستایی هستند و تولید مصالح ساختمانی در بسیاری از روستاها انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد مسکن یکی از پررنگ ترین نقش ها را در توسعه پایدار روستاها خواهد داشت زیرا بنیاد مسکن در پرهزینه ترین آیتم سبد خانوار که مسکن است، در روستاها متولی می باشد.

وی بیان کرد: تهیه طرح هادی روستایی، اولین سند توسعه و سند راهبردی است و اگر طرح نباشد مردم نمی دانند چه کاری انجام دهند و ما در این راستا طراحی سکونت را انجام می دهیم.

سلطانی نژاد تصریح کرد: در برنامه توسعه پنجم در کل کشور برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده و تکلیف روستائیان مشخص و کاربری هر نوع فعالیت اقتصادی، هدایت شده است.

وی با بیان اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان روستایی است، افزود: 68 هزار روستا در کشور وجود دارد که 63 هزار مورد بالای 20 خانوار جمعیت دارند و در استان کرمان 5 هزار و 200 روستا داریم که بیش از 2 هزار مورد بالای 20 خانوار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد مسکن از مرحله تهیه طرح هادی روستاها گذشت و بحث توسعه پایدار روستا در دستور کار دولت قرار گرفته و یکی از اصلی ترین ارکان این کار بنیاد مسکن است و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را در دستور کار داریم.

وی افزود: در این راستا حوزه های با ظرفیت برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای خود روستائیان را ارائه می کنیم و کرمان جزو 9 استانی است که در این زمینه پایلوت شده و در سال جاری طرح توسعه پایدار منظومه روستایی و بخش را تهیه خواهیم کرد.

سلطانی نژاد بیان کرد: طی سال گذشته در 200 روستای استان بهسازی محیط روستایی انجام شد و امسال برای 400 روستا هدفگذاری شده اما در حال حاضر اساسی ترین مشکل روستاها، آب است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به انجام کارهای مختلف از جمله آسفالت، سنگفرش و ... در روستاها اظهار کرد: دولت قیر رایگان برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر گذاشته است.

وی افزود: در راستای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی 11 هزار و 800 واحددر سال جاری  در دستور کار داریم که یک ضرورت در استان کرمان است و در جنوب درخواست های بسیاری در این زمینه داریم.

سلطانی نژاد تصریح کرد: کرمان دارای رتبه نخست کشور در بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است و بیش از 230 هزار مسکن را در این زمینه بهسازی کرده ایم و در سند چشم انداز باید 130 هزار واحد را بهسازی و مقاوم سازی کنیم.

وی بیان کرد: در مجموعه بانکی مشکلاتی داریم که امیدواریم با حل آنها، بتوانیم طبق برنامه پیش برویم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با حاشینین گفت: تعدادی از مردم روستای الله آباد نام نویسی کرده و تشکیل پرونده داده اند و کار واگذاری آغاز شده اما روند کند است زیرا مردم استقبال نکرده اند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اهالی روستای الله آباد هزینه زمین را پرداخت نکرده و سند دریافت نکنند، باز حاشیه نشین خواهند بود و شاید مجبور به استفاده از سیستم قضایی بشویم.

سلطانی نژاد اظهار کرد: بنیاد مسکن در شهرها نیز کار می کند و کار واگذاری زمین و مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر به عهده ماست.
وی تصریح کرد: تولید مسکن اقشار کم درآمد و میان درآمد مانند مسکن مهر زا نیز در این شهرها انجام می دهیم و 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر در 64 شهر استان داشته ایم که که 9 هزار و 500 مورد به اتمام رسیده است.

سلطانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: تفاهمنامه با بهزیستی داریم که برای افراد دارای دو معلول و بیشتر و افراد معلول در روستا زمین فراهم کنیم و تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی به آنها ارائه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)