کد خبر: ۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
امیدواریم آموزش‌های مهارت ازدواج مانند آموزش های بهداشتی اجباری و به رسمیت شناخته شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امیدواریم آموزش‌های مهارت ازدواج مانند آموزش های بهداشتی اجباری و به رسمیت شناخته شود.
 
به گزارش گفتارنو یدالله موحد صبح امروز 18 مهرماه در جلسه کاهش آسیب های اجتماعی (خانواده موفق) ضمن تقدیر و تشکر از رییس جهاد دانشگاهی به عنوان متولی آموزش جوانان در شرف ازدواج  گفت: در سال 90  از هر 9 ازدواج یک طلاق صورت می گرفت اما در سال جاری این عدد بسیار هشدار دهنده شده است.
 
وی با بیان اینکه باید بدانیم که چه اتفاقی افتاده است تا بتوانیم علت را بررسی و با همکاری و تامل همه مدیران این معظل را برطرف کنیم تصریح کرد: از اوایل سال 93 با ورود جهاد دانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی در کنار معاونت پیشگیری طرحی با نام آموزش مهارت های زندگی با حضور گسترده دانشجویان آغاز شد  که خوشبختانه دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه تاکنون کسب شده است اما نیاز به کار بیشتری همچنان داریم.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: بسیاری از  کارشناسان معتقدند در 18 مهارت های زندگی مشترک آسیب وجود دارد و با وجود این آسیب زمانی که خانواده شکل می گیرد به همراه آن کودک آزادی، همسرآزاری و ... به وجود می آید که در نهایت آمار دعوی خانوادگی را افزایش می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه بالای 30 درصد از دعوای دادگستری استان کرمان مربوط به دعوی خانوادگی است گفت: اگر قرار باشد 10 شعبه حقوقی راه اندازی شود باید در کنار آن شش شعبه دیگر برای دعوی خانوادگی اختصاص یابد که این موضوع ظرفیت بالایی از دستگاه قضایی را مشغول کرده است.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بهزیستی، استانداری و ... باید به صورت جدی به این مقوله ورود پیدا کنند: اگر امروز مشاوره های خانواده  با قوت بیشتر کار خود را دنبال می کردند کار بسیار بهتر پیش می رفت.
 
موحد طرح آموزش زوجین در شرف ازدواج را طرح موفقی در استان کرمان دانست و گفت: با اینکه از عمر این طرح زیاد نمی‌گذرد اما بسیار موفق بوده اما نگرانی ای که وجود دارد این است که این طرح فقط در شهر کرمان اجرا شود و در شهرستان ها متوقف بماند .
 
وی با بیان اینکه استان کرمان مبتکر طرح آموزش زوجین در شرف ازدواج در کشور بوده است بیان کرد: نگرانی ام این است این طرح در مرکز استان نیز متوقف شود و شهرستان ها درگیر این بحث نشود و کار ابتر بماند پس باید همه استان را درگیر این مساله کنیم.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سرجمع درخواست اولیه طلاق مربوط به سال گذشته بیان کرد: سه هزار و 480 پرونده در سال گذشته و سه هزار و 183 پرونده در سال جاری آمار طلاق می باشد که در سال جاری با کاهش 9 درصدی درخواست طلاق رو به رو بوده ایم.
 
عالی ترین مقام قضایی استان کرمان با بیان اینکه درصد قابل توجهی ازدرخواست های  طلاق ها مربوط به سال اول بعد از ازدواج است اظهار کرد: آمار ازدواج در پنج ماهه اول سال گذشته 11 هزار 784 بوده که در سال جاری به 12 هزار 584 مورد رسیده است که رشد 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است ضمن آنکه متاسفانه در این راستا 7 درصد افزایش ثبت  طلاق نیز در استان کرمان داشته ایم.
 
 وی افزود: کاهش درخواست طلاق تنها در استان کرمان رخ داده است که آموزش مهارت های ازدواج در جهاددانشگاهی باعث و بانی این امر مهم بوده است.
 
موحد با بیان اینکه 50 درصد طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است افزود: 357 مورد از پرونده های طلاق مربوط به زوجینی هستند که کمتر از یک سال ازدواج نموده اند که باز تاکید می کنم در رابطه با این موضوع باید آسیب شناسی های لازم صورت گیرد تا بهتر تصمیم گیری کنیم.
 
وی همچنین از کاهش یک درصدی طلاق توافقی خبر داد و گفت: در سال جاری با کاهش 15 درصدی دعوی خانوادگی با 9 هزار و 977 پرونده در سال جاری روبرو بودیم.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم آموزش های مهارت ازدواج مانند آموزش های بهداشتی اجباری و به رسمیت شناخته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)