کد خبر: ۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رییس اتاق کرمان:
نایب رییس اتاق کرمان با اشاره به سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در صنایع استان بیان کرد: اما در حال حاضر تنها پنج درصد این واحدهای صنعتی بیش از 75 درصد ظرفیت خود فعالیت دارند، 45 درصد آنها از رده خارج و مابقی نیز بین 30 تا 70 درصد ظرفیت اسمی کار می کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: با توجه به سرمایه، تجربه و بازار مطلوب نسبی که در بخش صنعت وجود دارد، پرداختن و رونق بخشیدن به آن باید یکی از اولویت های اصلی استان باشد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق کرمان، سید مهدی طبیب زاده در نشست اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق با عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، افزود: در کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کرمان با حضور مدیران استان، استاندار، معاونان وی و 16 نماینده واحدهای صنعتی برگزار و مسایل و مشکلات صنایع مطرح شد، این ذهنیت به وجود آمد که واحدهای صنعتی شناخت دقیقی از مشکلات خود ندارند.

وی گفت: اگر قرار باشد فعالیت هزار و 600 واحد صنعتی استان اینگونه پیش رود، هیچ مشکلی حل نمی شود؛ بنابراین باید یک گروه متخصص، ارزیابی های لازم از مشکلات صنایع را به روش صحیح، علمی و با فرمتی خاص انجام دهد تا این مشکلات شناخته و سپس برای برطرف کردن آنها اقدام شود. 
طبیب زاده خاطرنشان کرد: اتاق کرمان برای رسیدن بخش فعلی صنعت به بهره وری و فعالیت لازم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد تا برای خروج از رکود به یک روش صحیح دست یابیم.

نایب رییس اتاق کرمان با اشاره به سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در صنایع استان بیان کرد: اما در حال حاضر تنها پنج درصد این واحدهای صنعتی بیش از 75 درصد ظرفیت خود فعالیت دارند، 45 درصد آنها از رده خارج و مابقی نیز بین 30 تا 70 درصد ظرفیت اسمی کار می کنند. 

وی افزود: مدل های مختلفی برای فعال شدن صنعت استان بررسی شده اما هنوز به یک مدل کامل، جامع و بومی دست نیافتیم زیرا انجام این مهم نیازمند تحلیل وضعیت فعلی صنعت استان است تا اولویت ها و تغییر شاخص هایی که بیشترین تاثیرگذاری را دارند، مشخص شود.

دبیرکل اتاق کرمان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه عارضه یابی صنایع در اتاق کرمان آغاز شده و ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر باید خاصیت تطبیق پذیری در شرایط مختلف را برای صنایع ایجاد کنیم و در فرآیند طراحی محصول باید به گونه ای عمل شود که بتواند خود را با تغییر شرایط تطبیق دهد. 

مسعود رشیدی نژاد با بیان اینکه زنجیره ارزش در زنجیره تولید دیده نشده و اگر در مواردی دیده شده به آن اهمیت داده نشده است، ادامه داد: هیچ دانشگاهی در عارضه یابی نتوانسته به صنعت و بخش خصوصی کمک کند مگر فردی که به نوعی هم با دانشگاه و هم با صنعت ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر مالکیت ها دولتی است حداقل باید مدیریت ها خصوصی باشد، تصریح کرد: باید کار عملیاتی انجام دهیم و از تجربه صنایع موفق استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران هم گفت: تدوین و اجرای الگوی ارزیابی جامع کسب و کار به منظور افزایش بهره وری و مزیت رقابتی کسب و کارهای کوچک و متوسط استان کرمان را در برنامه داریم. 

سید رضا حجازی با بیان اینکه در این راستا باید آسیب شناسی در صنعت انجام و راهکارهایی برای اجرا ارایه شود، اظهار داشت: یک سازمان اگر امکان تغییر همراه با شرایط را نداشته باشد، بقا و ماندگاری آن با خطر مواجه می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت و قطب نما، ضرورت انجام هر گونه تغییر است و دستاورد آن رقابت پذیری خواهد بود افزود: با آسیب شناسی و تحلیل محیط صنعت، تعیین جایگاه رقابتی کسب و کار، تعیین رویکرد، استراتژی و فاکتورهای رقابتی و اولویت بندی آنها و طراحی برای امکان ایجاد تغییر، می توان در یک کسب و کار تغییر ایجاد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)