کد خبر: ۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از جلسه شب گذشته شورای شهر کرمان
جلسه دیشب شورای شهر کرمان، که قرار بود به انتخاب شهردار منتهی شود بدون نتیجه ناتمام ماند. جلسه‌ای که در آن دو بار از اعضا رای گرفته شد اما یک رای مخدوش انتخاب شهردار را به هفته آینده موکول کرد.
کوثر نمک‌شناس / گفتارنو:
جلسه دیشب شورای شهر کرمان، که قرار بود به انتخاب شهردار منتهی شود بدون نتیجه ناتمام ماند. جلسه‌ای که در آن دو بار از اعضا رای گرفته شد اما یک رای مخدوش انتخاب شهردار را به هفته آینده موکول کرد.

جلسه با توضیحات مشرفی درباره اطلاع رسانی شورا و نحوه کاندیدا شدن افراد برای شهرداری ارائه آغاز شد اینجا بود که مشخص شد 5 نفر از کاندیداتوری برای سمت شهرداری کرمان انصراف دادند و 9 نفر به عنوان کاندیدای نهایی اعلام شدند.

 در این بین و در حالی که نام 12 کاندیدا از پیش برای سمت شهرداری کرمان اعلام شده بود، نام منصور ایرانمش هم برای کاندیداتوری مطرح شد و گفته شد که ایرانمش امروز کاندید شده. این کاندیداتوری در حالی اتفاق افتاد که سایر کاندیداهای شهرداری که در روزهای گذشته در جلسه شورای شهر برنامه‌هایشان را ارائه داده بودند، ایرانمنش رزومه‌ای ارائه نداده و از او سوال نشده بود.

در آغاز فرایند رای‌گیری اسامی کاندیدها پای تخته نوشته شد. نخستین اختلاف نظر در نحوه رای‌گیری خودش را نشان داد. مشرفی رییس شورای شهر معتقد بود، فقط باید به یک نفر رای داده شود. روشی که به اصرار جوانمرد و گیلانی نحوه آن تغییر کرد و قرار شد اعضای شورای شهر به 3 نفر رای دهند تا از بین 3 نفر که بیشترین رای را کسب می‌کنند، در دور دوم اخذ رای، اعضا 1 نفر را انتخاب کنند. در این بین بر سر اینکه این روش اخذ رای با آیین‌نامه شورای شهر مطابقت دارد یا خیر بحث بالا گرفت. در حالی که اعضا در این باره با یکدیگر بحث می‌کردند برخی از اعضا پیشنهاد رجوع به آیین‌نامه را دادند که در پ‍‍اسخ جوانمرد گفت: وقتی رای گیری می‌کنیم نیازی به رجوع به آیین نامه نیست.

در نهایت رای‌گیری با روش مورد نظر گیلانی و جوانمرد انجام شد و پس از رای‌گیری مشخص شد بابایی با ۱۰ رای ایرانمش با ۸ و داوری با ۷ رای بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند. پس از اعلام نتایج آرا بود که باز هم قول و قرار اعضای شهر با یکدیگر، تغییر کرد و علی رغم اینکه قرار بود رای‌گیری در مرحله دوم بین ۳ نفر اول انجام شود، پس از اعلام نتایج، اعضا خواستند رای گیری بین دو نفر اول یعنی بابایی و ایرانمش انجام شود و مظفر داوری شانسش را برای شهرداری از دست داد.

رای گیری در مرحله دوم هم با چالش رو به رو شد. در حالی که تنها دو کاندیدا برای شهرداری کرمان باقی مانده بود، یک رای مخدوش همه چیز را با هم برابر کرد. پس از شمارش آرا مشخص شد بابایی و ایرانمنش هر کدام هفت رای کسب کرده و یک رای هم مخدوش است.
پس از شمارش مجدد آرا و اطمینان از نتیجه به دست آمده برخی از اعضا از جمله گیلانی و جوانمرد خواستند که رای گیری مجدد انجام شود با این استدلال که یکی از اعضا شک داشته است که با رای گیری مجدد این موضوع حل خواهد شد. اما اعضایی مثل پنجعلی‌زاده و زهرا لری خواستند که رای‌گیری به جلسه‌ای دیگر موکول شود که گیلانی با اعتراض گفت: «آبستراکسیون می‌شود.» این صحبت گیلانی واکنش تند پنجعلی‌زاده را در پی داشت. پنجعلی‌زاده با شنیدن کلمه آبستراکسیون که چند بار دیگر در این جلسه توسط گیلانی و جوانمرد به زبان آورده شده بود، در حالی که صندلی خود را ترک می‌کرد گفت: «شما این کلمه را یاد گرفتید و مدام آن را تکرار می‌کنید.» در پاسخ گیلانی و پنجعلی‌زاده درگیری لفظی کوتاهی داشتند و در حالی که اعضای دیگر مثل زهرا لری در حال ترک صندلی خود بودند، مشرفی رای گیری را به جلسه دیگری موکول کرد و این جلسه تا یکشنبه هفته آینده به تعویق افتاد.

در حالی که به نظر می‌رسید برخی اعضا از این اتفاق یعنی به تعویق افتادن رای گیری ناراحت هستند، مشرفی پس از جلسه در جواب به سوال خبرنگاران در رابطه با ناتمام ماندن جلسه گفت: «برای اینکه دوستان بتوانند بررسی بیشتری در رابطه با رزومه آقای ایرانمنش داشته باشند بهتر بود جلسه به هفته آینده موکول می‌شد و حتما هفته آینده شهردار انتخاب می‌شود.» مشرفی در پاسخ به دو پاره بودن شورا گفت: «خیر شورا دو قسمت نیست و پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و ان شا الله این موضوع حل می‌شود.»

جوانمرد در پاسخ به اتمام جلسه و موکول شدن جلسه به هفته آینده به گفتارنو گفت: «ما اعتقادی به افتادن جلسه به هفته آینده نداشتیم و فکر می‌کنم باید رای گیری انجام می‌شد و شما دیدید که ما را در عمل انجام شده قرار دادند و جلسه را ترک کردند این یعنی آبستراکس اما بهرحال رفتند»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)