کد خبر: ۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وضعیت هوا و زمستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور و مشاور رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بررسی شد.
وضعیت هوا و زمستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور و مشاور رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور، رضا زاده مشاور رئیس سازمان هواشناسی و فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امشب 28 مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت هوا در پاییز و زمستان پرداختند. 

فلاحتیان در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه وزیر نیرو براساس چه اطلاعاتی به ستاد بحران نامه نوشته است گفت: صنعت برق کشور برای اینکه بتواند برق مورد نیاز را به صورت پایدار تامین کند ابتدا باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای تابستان ها باید برای پوشش اوج مصرف آماده باشند افزود: از  سوی دیگر هم نیز برای زمستان در این رابطه جلساتی را برگزار کردیم تا پیش بینی های لازم صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه وزیر نیرو براساس اطلاعاتی که از سایت ها و کارشناسان دریافت کرده نامه ای را بنده پیرامون احتمال وقوع سرمای زودرس ارسال کردند ادامه داد: کارشناسان ما در بخش آب با حساسیت های ویژه ای موضوع را رصد می کنند. 

نامه وزیر نیرو درون سازمانی بود 

فلاحتیان با اشاره به اینکه نامه وزیر نیرو نامه ای درون سازمانی بود اظهار داشت: ابتدا باید خود را برای شرایط مختلف آب و هوایی آماده کنیم تا برق مورد نیاز کشور تامین شود.
 
رضا زاده در ادامه برنامه در پاسخ به سوال اول مجری مبنی بر اینکه چرا روایت های متفاوتی از پاییز و زمستان وجود دارد گفت: از سال 1330 تاکنون شاخص ها را بررسی کرده ایم به طوری که تمام دوره ها را مورد رصد قرار داده ایم.

بارندگی در پاییز نرمال خواهد بود

وی با اشاره به اینکه در طی مدت تنها شش دوره سرمای سخت داشتیم بیان کرد: سرمای آخر مربوط به سال 86 می شود.
 
مشاور رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فصل پاییز با توجه به بحران آب بارندگی نرم یا بالای نرم را خواهد داشت گفت: برای زمستان به خصوص نیمه دوم افزایش یک و نیم درجه ای خواهد داشت و بارش نرمال با گرایش کمتر خواهد بود.

مبنای اعلام هشدار سازمان مدیریت بحران کشور اطلاعات وزارت نیرو وسازمان هواشناسی است

در بخش دیگری از این برنامه بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز درباره اینکه علی رغم عدم هشدار سازمان هواشناسی مبنای اعلام هشدار شما چه بوده است گفت: طبق معمول در ابتدای زمستان جهت پیشگیری یک سری تمهیدات اندیشده می شود و مراتب را به اطلاع استانداران سراسر کشور و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران می رسانیم که اقداماتی را انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: درخصوص مباحث مربوط به آب و هوا نیز ما به اطلاعیه های سازمان هواشناسی، وزارت نیرو یا هر یک از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران یا کارگروه های تخصصی اکتفا می کنیم و چنانچه هر یک از این دستگاه ها تاکید بر بحران داشته باشند و اطلاع رسانی کنند پیگیری های لازم را خواهیم داشت.  
 
معاون سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به هشدار وزیر نیرو مبنی بر پدیده المیرو در کشور نیزاظهار داشت: به محض اینکه نامه وزیر نیرو را در خصوص احتمال این پدیده در کشور دیدیم هماهنگی های لازم را در استان ها داشتیم و حتی در بحث استان ها نیز شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شده است و در خصوص این پدیده از سازمان هواشناسی نیز استعلام گرفتیم.
 
سعیدی ادامه داد: پیش بینی هایی که ما داریم پیش بینی های مختلفی است بخشی از پیش بینی ها یک سری اقدامات پیشگیرانه و توصیه ای است به طور مثال قبل از فصل زمستان عنوان می کنیم که یک سری اقداماتی باید صورت گیرد اما یک سری پیش بینی ها کوتاه مدت است و از حساسیت بالایی برخوردار است و آمادگی این پیش بینی ها ظرف دو روز یا یک هفته می باشد و در اینجاست که حساسیت بالا می رود و هر اطلاعیه و اخطاری توسط سازمان هواشناسی صادر می شود به طور جد مد نظر قرار می گیرد .
 
وی اضافه کرد: هر سال برای فصل زمستان یک سری اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم و با توجه به اینکه امسال وزیر نیرو پدیده المیرو را مطرح کرده در مکاتبه ای که هر ساله با نهادهای مرتبط داشتیم این پدیده را مد نظر قرار دادیم.
 
وی عنوان کرد: در نامه ای که نوشتیم از احتمال وقوع زمستان سرد و رخداد المیرو خبر دادیم و براین تاکید برای این است که بتوانیم آمادگی را بالا ببریم چرا که این به نفع همه خواهد بود.  
 
سعیدی با بیان اینکه سازمان هواشناسی نیز این پدیده را رد نکرد و در این مسئله مبنای اطلاعات ما برای هشدار وزیر نیرو و سازمان هواشناسی است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پربازدید ها

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)