کد خبر: ۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
پس از آغاز عملیات در حلب، ایران از شهادت چهار تن از افسران ارشد سپاه پاسداران در سوریه خبر داد. یکی از این افسران عالی رتبه، سردار حسین همدانی از مقامات ارشد نظامی ایران بود که در نبردهای سوریه و نزدیک شهر حلب به شهادت رسید.

بی بی سی در گزارشی مدعی شد ایران به آرامی درحال درگیر شدن در جنگ سوریه است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، آغاز حمله جدید نیروهای نظامی سوری در حومه جنوبی شهر حلب، نقش رو به رشد ایران در جنگ داخلی سوریه را نمایاند. مقامات ایران اعزام نیروی نظامی به سوریه را انکار می‌کنند؛ اما یک هفته پیش از آغاز اقدام نظامی در حلب، گزارش‌ها حاکی از اعزام صدها نیروی ایرانی به سوریه بود. این نیروها به منظور آماده کردن شرایط برای حمله به مناطق تحت تصرف معارضان وارد سوریه شدند.

پس از آغاز عملیات در حلب، ایران از شهادت چهار تن از افسران ارشد سپاه پاسداران در سوریه خبر داد. یکی از این افسران عالی رتبه، سردار حسین همدانی از مقامات ارشد نظامی ایران بود که در نبردهای سوریه و نزدیک شهر حلب به شهادت رسید.

بنگاه خبرپراکنی انگلیس در ادامه مدعی شد: بنابر اعلام ایران، در 3 سال گذشته 18 نفر از افسران ارشد سپاه پاسداران در سوریه به شهادت رسیدند. با این وجود، جان باختن 4 فرمانده سپاه در یک هفته نشان دهنده افزایش مداخله ایران در جنگ داخلی سوریه است. مقامات ایران درحالی از نبود حضور نظامی تهران در جنگ سوریه خبر می‌دهند که در روزهای گذشته، منابع خبری ایرانی و سوری اقدام به انتشار تصاویر ژنرال قاسم سلیمانی در سوریه کرده‌اند. 

بی بی سی مدعی شد: ایران حضور فعالی در مبارزه با داعش در عراق و سوریه دارد. در سال گذشته، سردار سلیمانی – فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران – هماهنگ کننده عملیات دولت عراق علیه داعش بود. همچنین پس از شهادت ژنرال همدانی، تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران اعلام کردند انتقام شهادت سردار همدانی را از تروریست‌ها می‌گیرند. آنها پیشنهاد اعزام نیروی زمینی به سوریه را مطرح کردند.

بی بی سی در ادامه ادعا کرد: سپاه پاسداران ایران پیش‌تر، از آموزش نیروهای شبه نظامی در قالب "نیروی دفاع ملی" برای دفاع از حکومت بشار اسد خبر داد. اردیبهشت سال 1393، سردار نقدی – رییس بسیج مستضعفین – اعلام کرد ایران آموزش و سازماندهی 70 هزار نیروی شبه نظامی سوری را در قالب 128 گردان، انجام داد. همچنین چند روز پیش، محمد علی جعفری – فرمانده سپاه پاسداران – اعلام کرد نیروی دفاع ملی سوریه همینک دارای یک صد هزار جنگجو است. سردار همدانی در گذشته اعلام کرد 130 هزار نظامی بسیجی زن و مرد آمادگی دارند در صورت ضرورت به سوریه اعزام شوند.

بنگاه خبرپراکنی انگلیس در پایان مدعی شد: مشخص نیست چه تعداد ایرانی برای جنگ به سوریه رفته‌اند، با این وجود رسانه‌های ایران گزارشاتی در این باره ارائه دادند. در خردادماه امسال خبرگزاری ایرنا اعلام کرد در چهار سال گذشته، 400 داوطلب ایرانی و افغان در سوریه به شهادت رسیدند. همچنین چند روز پیش، علاء‌الدین بروجردی – رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس – اعلام کرد ایران آمادگی دارد در صورت درخواست دولت بشار اسد، نیروی زمینی به این کشور اعزام کند.
برچسب ها: قاسم سلیمانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)