کد خبر: ۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فقط با روحیه استکبار ستیزی و جهادی امکان تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فقط با روحیه استکبار ستیزی و جهادی امکان تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه قم در جمع اساتید، طلاب و دانشجویان افزود: امروز اکثر کشورها موضوع تاب آوری اقتصاد به منظور مواجهه در مقابل تکانه های اقتصادی را مبنای اصلی تصمیمات کشور خویش قرار داده اند.

وی گفت: تکانه های مرتبط با شرایط رکود و رونق در اقتصادهای منطقه ای و جهانی در کنار بلایای طبیعی دو عامل مهم و اثرگذار در زمینه تاب آوری اقتصادی می باشد. 

وی افزود: علاوه بر این دو عامل در برخی کشورها تحریم و محدودیت های اقتصادی را نیز شامل می شود و این مهم (اقتصادی مقاومتی) که توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان گفتمان بومی و انقلابی تبیین شده است، ریشه در رویکرد نوین اقتصاد جهانی دارد.

عضو شورای اقتصاد گفت: امروز عوامل متعددی سد راه اقتصاد مقاومتی است که در راس آن می توان به دولتی بودن اقتصاد و اقتصاد نفتی اشاره کرد.

وی بیان کرد: برغم اجرای اصل 44 که می بایست به کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد منجر شود، متاسفانه به دلیل وجود ساختارهای غیرکارشناسی در خصوص نهادهای غیردولتی، شرایط اداره این مجموعه ها به مراتب بدتر از شرایط عدم اجرای اصل 44 می باشد.

پورابراهیمی با اشاره به جایگاه نهاد بیمه ای مانند سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان که یک ریال از بودجه آن توسط دولت تامین نشده و تمامی منابع آن متعلق به کارگران و کارفرمایان است برخلاف سیاست های اصل 44 کاملا توسط دولت اداره می شود.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: در صورت لغو تحریم های نفتی، نگرانی جدی بعد از آن افزایش مجدد سهم نفت در بودجه دولت می باشد که در صورتی که به این موضوع توجه نشود، آثار مخرب اقتصاد نفتی همچنان گریبان گیر اقتصاد کشور خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: خوشحالیم امروز پس از ماه ها تذکرات ارائه شده به دولت درخصوص وضعیت وخیم رکود در اقتصاد کشور، در نامه 4 وزیر، دولت نیز به این امر اذعان دارد و قرار است دولت تصمیمات خاصی را در این زمینه اجرا کند. 

وی ادامه داد: البته به نظر می رسد دولت در نظر دارد در شرایط کنونی همزمان سیاست های ضد رکودی در کنار سیاست های ضد تورمی را اجرا کند که این مهم (اجماع دو سیاست متضاد با یکدیگر) از دید بسیاری از اقتصاددان ها امکان پذیر نیست.

پورابراهیمی با اشاره به گفته وزیر کشور در این همایش که اولویت دولت پس از مذاکرات هسته ای، اقتصاد مقاومتی است گفت: از دولت انتظار می رفت به جای طراحی جدید برای اجرای اقتصاد مقاومتی، قوانین موجود مانند قانون رفع موانع تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون بهبود فضای کسب و کار و غیره را که بر زمین مانده است را اجرا کند که اجرای این قوانین بخش زیادی از اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق می سازد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)