کد خبر: ۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به مخالفان مذاکرات؛
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مخالفت با برجام بعد از طی مراحل قانونی و تصویب آن در نهادهای ذیربط را به صلاح ندانست و بر لزوم توجه همگان به حفظ وحدت ملی تاکید کرد.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی مخالفت با برجام بعد از طی مراحل قانونی و تصویب آن در نهادهای ذیربط را به صلاح ندانست و بر لزوم توجه همگان به حفظ وحدت ملی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) موعظه پنهانی را به مراتب دارای تاثیر بیشتر از تذکر در جمع دانست و گفت: موعظه کردن یکی از شؤون امر به معروف و نهی از منکر است؛ یکی از امور مهم در این فریضه الهی پرهیز از توهین است و نباید این واجب الهی آمیخته با ارتکاب فعل حرام شود.

 این مرجع تقلید گفت: افرادی که درباره امر به معروف ایراد می گیرند از دستورات اسلامی خبر ندارند و باید احادیث معصومین(ع) را بخوانند و بدانند که اسلام به کوچک ترین جوانب امور و موضوعات نیز توجه کرده است.

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم هم خودمان به این احادیث عمل کرده و هم به دیگران توصیه کنیم تا هنگام موعظه و امر به معروف این جهات را در نظر بگیرند.

 این مرجع تقلید در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در این موضوع پنج مرحله مهم طی شد؛ مرحله نخست دو سال مذاکره با طرف های مقابل بود که رهبر بزرگوار انقلاب نیز از زحمات آنها تشکر کردند، در مرحله بعد در شورای عالی امنیت ملی بعد از برگزاری نشست هایی تصویب شد، مرحله بعد نیز تصویب در مجلس با اکثریت خوب بود، در مرحله چهارم در شورای نگهبان نیز تصویب شد و در مرحله پنجم که حرف آخر بود رهبر معظم انقلاب با صراحت و البته به نحو مشروط بیان کردند.

 این مرجع افزود: بعد از طی این مراحل این که در گوشه و کنار برخی عزیزان مخالفت می کنند، این صلاح نیست، ما یا تابع شرع هستیم یا تابع قانون؛ اگر تابع شرع هستیم مراحل آن گذشته است و شورای نگهبان و رهبری در این باره نظر داده اند؛ اگر هم تابع قانون هستیم، این کار در مجلس انجام شده است.

 آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بنابراین مخالفت با این موضوع نه با موازین شرع و نه با موازین قانونی می سازد، به همین جهت خوب است این مساله را پایان یافته تلقی کنیم، مشکلاتی اگر دارد که دارد باید به فکر آنها بود.

 این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: بر فرض که با عقیده شخصی ما مخالف بود اما وظیفه ما مخالفت نیست، این که اهانت کنیم به تیم مذاکره کننده، این درست نیست، این که با اصل آن مخالفت کنیم هم خلاف شرع و هم خلاف دموکراسی است، این که بگوییم ترکمنچای است این هم خلاف موازین است.

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید کاری کنیم که موضوع برجام مایه اتحاد مردم باشد، این مساله بسیار روشن است و انتظار می رود همه در مقابل آن تسلیم بوده و واقعیات را بپذیریم.

 وی بیان کرد: بنده وظیفه شرعی خود می دانم که نکاتی را متذکر شوم، امیدوارم خدای متعال به همه توفیق دهد به وظیفه خود عمل کنیم و در مقابل استکبار و استعمار بایستیم و مشکلات کشور و جهان اسلام را در پرتو وحدت و انسجام حل کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)