کد خبر: ۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای امسال یک‌هزار و 150 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شهرستان انجام و 371 کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم‌سازی شده است.
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای امسال یک‌هزار و 150 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شهرستان انجام و 371 کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم‌سازی شده است.

محسن دهقانیان امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیتی دامپزشکی است و بخش اعظمی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ریشه در مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان بیان کرد: بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از استحصال تا عرضه به وسیله دامپزشکان، نقش مهمی در کنترل بیماری‌های مشترک دارد، نظارت بر فرآورده‌ها حتی قبل از استحصال در قالب رعایت و عملی کردن مدیریت بهداشتی دامداری‌ها، واکسیناسیون و شناسایی دام‌های بیمار تکمیل می‌شود.

وی بیان داشت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز بسته‌بندی، بازرسی بهداشتی در کشتارگاه‌ها، بازرسی از ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و کارخانه‌های مواد لبنی و... برای انجام این مهم قابل اهمیت است.

دهقانیان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین بازرسی‌های نظارتی دامپزشکی، کنترل کیفی مواد پروتئینی با منشأ حیوانی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، میگو و.. است به همین منظور باید در هنگام خرید گوشت از سلامت و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کرد.

این مسئول بیان داشت: مردم از خرید گوشت از پیش چرخ کرده در قصابی‌ها خودداری کنند و همچنین در هنگام خرید از ممهور بودن فرآورده به مهر کشتارگاه که کد کشتارگاه نیز قید شده است توجه کنند.

دهقانیان تصریح کرد: همچنین توجه به شکل، قوام، بو و رنگ فرآورده برای تشخیص گوشت سالم از فاسد ضروری است و گوشت بهداشتی و تازه به رنگ صورتی بوده و تغییر رنگ به صورت قهوه‌ای، خاکستری و سبز می‌تواند از نشانه‌های فساد گوشت باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و 150 مورد بازدید در قالب دو اکیپ نظارتی در بخش مرکزی و گنبکی شهرستان از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام گرفته که در این بازرسی‌ها مقدار 371 کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم‌سازی شده است.

دهقانیان افزود: در این رابطه یک نفر از متخلفان به مراجع قضایی شهرستان معرفی و از مراکز عرضه کننده درخواست شد ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تأکید بر کنترل تغییرات دمایی سردخانه نگهداری گوشت و مدت زمان نگهداری این فرآورده دامی اظهار کرد: متصدیان مراکز عرضه فرآورده های خام گوشت طیور و آبزیان فرآورده‌های مورد نظر را از مراکز معتبر و مجاز و مورد تایید دامپزشکی و همراه با دریافت مجوز بهداشتی تهیه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)