کد خبر: ۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
معاون فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: شناخت اندیشه‌های امام راحل یک ضرورت، راهبرد و استراتژی برای جامعه به حساب می‌آید.
معاون فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: شناخت اندیشه‌های امام راحل یک ضرورت، راهبرد و استراتژی برای جامعه به حساب می‌آید.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان اینکه امام به عنوان معمار انقلاب و پایه‌گذار یک نظام فکری، سیاسی، فرهنگی و دینی است، اظهار کرد: به هر میزان که ما نسبت به اندیشه‌های امام راحل شناخت داشته باشیم راحت‌تر می‌توانیم مسیر راه را ادامه بدهیم و جامعه ما سالم‌تر است.

وی با بیان اینکه ما اگر از اندیشه‌های امام راحل فاصله بگیریم در جامعه دچار انحراف می‌شویم، گفت: مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشات خود به این امر اشاره فرمودند که باید اندیشه‌های امام در جامعه ترویج پیدا کند. برای شناخت اندیشه‌های امام ساز و کارهایی لازم است و اقداماتی مثل نظام اجرایی، سیاسی و بخش‌های علمی و پژوهشی باید در این راستا فعالیت کنند تا بتوانیم اندیشه‌های امام را به مخاطبان انتقال بدهیم.

معاونت فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تصریح کرد: در بین مخاطبان ما نسل جوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که نیمی از جمعیت ما را جوانان تشکیل می‌دهند. نسل امروز در زمان امام راحل حضور نداشتند و ما باید اندیشه‌های ایشان را به جامعه منتقل کنیم. نسل جوان ما نسل تعیین‌کننده‌ای هستند و یک موتور محرک برای جامعه به حساب می‌آیند پس باید با اندیشه‌های امام آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ما یک نشریه تخصصی کودکان و نوجوانان به راه انداخته‌ایم تا نسل ما از همان دوران کودکی با این اندیشه‌ها آشنا شوند. جشنواره، همایش و نشست‌هایی نیز برای آشناسازی نسل جوان با اندیشه‌های امام راحل داریم و از زبان هنر برای بیان اندیشه‌ها بهره برده‌ایم. از موسیقی، شعر، هنرهای تجسمی، ادبیات و داستان‌نویسی و خیلی از موارد دیگر بهره برده‌ایم.

معاونت فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، گفت: تا پایان سال اقدامات اساسی و متنوعی برای ترویج بیشتر اندیشه‌های امام راحل داریم. همایشی در حوزه جوانان برگزار می‌کنیم که هدف ما آشناسازی نسل جوان و ایجاد رابطه عاطفی آنها با اندیشه‌های امام راحل است. این همایش در ایام ارتحال امام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما در فضای مجازی هم از نرم‌افزارها بهره برده‌ایم و پرتال امام راحل را راه‌اندازی کردیم که خیلی هم پر بازدید است. سایت جماران یک بنگاه خبری و رسانه‌ای است که جوانان می‌توانند از آن استفاده کنند. جشنواره فیلم یک دقیقه‌ای روح‌الله را در بهمن ماه داریم که مخاطبان برداشت آزاد از شخصیت امام را دارند و در این جشنواره سراسری می‌توانند شرکت کنند.
برچسب ها: علی کمساری
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)