کد خبر: ۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
حسین صفریان مشاور جوان استاندار کرمان:
کار مشاوران جوان این نیست که جشن و کنسرت برگزار کنند و یا اینکه به سمت وظایف انحرافی بروند
به مناسبت سالگرد تشکیل شورای مشاوران جوان استاندار و فرمانداری های استان، گردهمایی در شهرستان رفسنجان برگزار شد. در این گردهمایی، شورای مشاوران جوان استاندار با مشاوران جوان فرمانداران کل استان دیدار کردند که در این دیدار دست آوردهای یک ساله این گروه‌ها ارائه شد. میزبان این جلسه رییس مجمع مشاوران جوان فرماندار رفسنجان بود که در این جلسه سخنانی نیز ایراد کرد.

در سال‌های گذشته غفلت شد!
علی غلامرضاپور در این همایش به نقش پر رنگ جوانان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: متاسفانه؛ سال‌های گذشته در حوزه جوانان بسیار غفلت شد، اما امروز با نگاه ویژه‌ای که آقای استاندار به حوزه جوانان دارد، استان کرمان در بین استانهای کشور نمونه شده است. با پیروی از همین الگو و با توجه ویژه ی آقای ملانوری، فرماندار رفسنجان به حوزه جوانان، مجمع مشاوران جوان رفسنجان نیزتا به امروز در تصمیم گیری های مهم بسیار تاثیر گذار بوده است و توجه ویژه ی دولت یازدهم به این حوزه کاملا مشهود است. وی در ادامه گفت: ما از دولت تدبیر و امید، تقاضا داریم که با احیاء سازمان ملی جوانان با اساسنامه ای متفاوت و بهتر از دوره ی اصلاحات به حوزه جوانان -که آینده ساز کشور است- رسیدگی کند.
وظیفه مشاوران جوان برگزاری جشن نیست!
حسین صفریان، مشاور جوان استاندار، دیگر سخنران این همایش بود که در ابتدای سخنانش به حفظ شان مشاوران جوان اشاره کرد و گفت: کار مشاوران جوان این نیست که جشن و کنسرت برگزار کنند و یا اینکه به سمت وظایف انحرافی بروند. اصلا مشاوران جوان فرمانداران نباید در کارهای اجرایی دخالت کنند، تنها باید تصمیم ساز باشند و در تصمیم گیری مدیران به ایشان کمک کنند. از همان شروع این شوراها به ایشان گفتیم که وظیفه ما تصمیم سازی است و نباید با فعالیت های دیگر به انحراف برویم. مشاوران جوان باید مطالبات جوانان در حوزه های مختلف را به مدیران انتقال دهند.

غربالگری سیاسی یک آفت است
وی در ادامه، سیاسی کاری و غربالگری سیاسی را مخالف با روند توسعه دانست و گفت: در شورای مشاوران جوان استاندار همواره از سیاسی کاری دوری کرده ایم و تنها شایسته سالاری را مد نظر داشتیم. مشاوران جوان شهرستان‌ها نیز باید بدانند که اگر از دری غربالگری سیاسی وارد شود، از در دیگر توسعه و پیشرفت فرار خواهد کرد. آقای استاندار برای مشاوران جوان، اختیارات ویژه ای در نظر گرفته است و ما باید قدر این توجه را بدانیم و از قدرتی که برایمان در نظر گرفته شده است، کمال استفاده را ببریم و خودمان را جدی بگیریم.

فرماندارانی که بی توجهی می کنند!
در ادامه، صفریان بار دیگر بر معرفی هرچه زودتر مشاوران جوان فرمانداران شهرستان‌های کرمان تاکید کرد و گفت: آقای استاندار اکیدا از فرمانداران خواسته است که مشاور جوان خود را معرفی کنند و عدم معرفی، نوعی بی توجهی به حوزه جوانان و کم کاری از سوی فرمانداران محسوب می شود. شهروندان و فعالان حوزه  جوانان در شهرستان ها باید از فرمانداران بخواهند که هرچه سریع تر مشاور جوان خود را معرفی کنند، این حق مسلم جوانان شهرستانی است. البته نا گفته نماند که بسیاری از فرمانداران محترم، مشاور جوان خود را معرفی کرده اند و بعضی مشاوران حتی شورایی تشکیل داده و فعالیت های مثبتی تا کنون داشته اند، از جمله مجمع مشاوران جوان رفسنجان که با حمایت آقای ملانوری، فرماندار رفسنجان، بسیار قوی و قدرتمند تا کنون عمل کرده است.

هزار جوان نخبه در کرمان
هادی فتح نجات، دبیر شورای مشاوران جوان استاندار کرمان، نیز در بخشی از این جلسه به بیان دستاوردهای شورای مشاوران جوان پرداخت و گفت: ما در زمینه ی عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و حوزه بانوان توانسته ایم 1000 جوان نخبه را جذب این شورا کنیم و با پیگیری و برگزاری جلسات نقد با مسوولان مربوطه توانستیم صدای جوانان استان را به گوش مسوولان برسانیم. این جلسات نقد و بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی، با حضور مسوولان این دستگاهها همچنان ادامه دارد و یکی از نکات مثبت شورای مشاوران جوان استاندار همین است.

هنرمندان؛ موثرترین افراد
محمد فتح نجات، مسوول کمیته هنری گروه مشاوران جوان استاندار و قائم مقام مدیر مسوول نشریه کرمان امروز در این نشست از تشکیل اتاق فکرهایی برای آسیب شناسی و طرح پیشنهاد در رشته های مختلف هنری خبر داد و گفت: هنرمندان بعد از سیاسیون حرف اول را می زنند و از تأثیرگذارترین اقشار در کشور هستند که در انتخابات سال ۹۲ حضور مثبت و سرنوشت سازشان را درک کردیم، هنرمندان همواره در تاریخ پیش قراول بوده اند و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند و از پیشنهاداتشان بهره مند شویم.

روزنامه «کرمان امروز»؛ صدای جوانان
محمد فتح نجات خواستار شناسایی و بهره گیری از استعدادهای هنرمندان شهرستان ها شد و در جواب مشاور جوان فرماندار جیرفت که از عدم رسیدگی رسانه ها به حوزه جوانان انتقاد داشت، گفت: روزنامه «کرمان امروز» صدای مشاوران جوان فرمانداران شهرستان ها خواهدبود و این نشریه تریبونی برای شورای مشاوران جوان است تا در رشته های مختلف طرح ها و پیشنهاداتشان را ارائه و مطالباتشان را منعکس و به سرعت پیگیری نمایند.

هم افزایی مشاوران جوان
نخعی، مسوول کمیته اطلاع رسانی گروه مشاوران جوان استانداری کرمان نیز هدف از تشکیل این کمیته را اطلاع رسانی و جهت دهی به افکار بیان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ جلسه تخصصی با اقشار مختلف و فعالین حوزه ارتباطات توسط این کمیته برگزار شده است.

صادق نخعی از تشکیل اتاق فکر و راه اندازی سایت شورا خبر داد و اظهار کرد: هم افزایی مشاوران جوان در نیل به هدف مؤثر است و قصد داریم ضمن تعامل با مسوولان روابط عمومی در فرمانداری ها، صفحه مشاوران جوان را به سایت فرمانداری ها اضافه کنیم.

منتظر نباشید، خودتان اتفاق بسازید
وی خواستار استفاده از ظرفیت های خبری چون صداو سیما و خبرگزاری های ایرنا و ایسنا شد و خطاب به حضار گفت: منتظر رخداد نباشید و اتفاق را بسازید؛ مشکلات را ریشه یابی و زوایای پنهان حوزه جوانان را رصد کنید و به گروه مشاورین جوان استاندار انعکاس دهید.

به حوزه بانوان بیشتر توجه کنید!
قویدل، مسوول کمیته بانوان و خانواده گروه مشاورین جوان استاندار نیز از شناسایی بانوان توانمند و موانع پیش روی حوزه فعالیت بانوان در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: در برنامه های مختلف ضمن ارائه راهکار از صاحب نظران و نخبگان این حوزه نیز بهره بردیم.

مریم قویدل با ابراز گلایه از مشاورین جوان فرمانداران شهرستان ها و انتقاد از بی توجهی آنان به کمیته بانوان و خانواده، گفت: من به عنوان مسوول این کمیته هیچ اطلاعی از مشکلات حوزه بانوان در نقاط مختلف استان ندارم؛ خواهش می کنم همه شهرستان ها از جنوبی ترین تا شمالی ترین، کمیته بانوان و خانواده را تشکیل داده و مشکلات را به مرکز استان انتقال دهند. وی همچنین خواستار ترویج فرهنگ مطالبه گری در میان اقشار و به ویژه  جوانان شد و افزود: ممکن است با اتمام عمر دولت، مشاوران عوض شوند، اما فرهنگ مطالبه گری در حوزه جوانان باید پابرجا بماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)