کد خبر: ۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کار عجیب و غریبی نیست که بعضی ها از آن می ترسند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آینده اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختار است، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کار عجیب و غریبی نیست که بعضی ها از آن می ترسند.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اساتید بخش حسابداری و مدیریت دانشکده فنی شهید چمران کرمان که با حضور سلیمی رئیس دانشکده همراه بود، با تبیین آینده اقتصادی کشور، گفت: فضای اقتصادی کشور به شدت از موضوعاتی رنج می برد که به سادگی قابل حل است.

وی حل مشکلات اقتصادی کشور را وابسته به دو بحث درونی و بیرونی عنوان کرد و افزود: عوامل بیرونی که همان تحریم ها است که با مذاکرات انجام شده و برجام اتفاق افتاده و در صورت پایبندی طرف مقابل حل می شود یا به احتمالی حل نمی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ما از درون قابل حل است و تحریم ها تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد از مشکلات اقتصادی کشور را دلیل می شوند، تشریح کرد: اینکه ما الان درگیر این مشکلات شدیم یک موردش اقتصاد متکی به نفت است که دولت ها از اول انقلاب به دلایل مختلف سهم نفت از بودجه کشور را جدا نکرده و برای کاهش آن هم پی گیری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه معلوم است که با تحریم نفت درآمد کشور کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: نباید با برداشته شدن تحریم ها دوباره کشور از فروش نفت اداره شود بلکه جدا شدن اقتصاد کشور از نفت باید با جدیت تمام پی گیری تا در آینده دوباره شاهد تهدید از خارج کشور نباشیم.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس تصدی گری دولت در اقتصاد کشور را عامل بعدی مشکلات اقتصادی دانست و گفت: کاهش تصدی گری دولت از اقتصاد نه تنها جدی گرفته نشده بلکه در بسیاری موارد جدا شدن دولت به گونه ای بوده است که بیشتر به اقتصاد کشور ضربه زده است.

وی با بیان اینکه فضای اقتصاد کشور به شدت از آثار تصدی گری مستقیم و غیر مستقیم دولت رنج می برد، اظهار داشت: در تصدی گری مستقیم به هر حال دولت جوابگوی مجلس بود، در حالی که در شرایط فعلی دولت عملا تصدی گری می کند اما جوابگوی مردم و مجلس هم نیست.

پورابراهیمی عدم اجرای قوانینی همچون مبارزه با قاچاق کالا، رفع موانع تولید و قانون بهبود فضای کسب و کار را نیز از

مواردی اعلام کرد که اگر به خوبی و دقیق اجرایی شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل می کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ ماه از ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور می گذرد، گفت: این قانون صد در صد در جهت حمایت از تولیدکنندگان و در نهایت رونق اقتصادی کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه اگر تنها جلوی قاچاق کالا در کشور گرفته شود معادل فروش نفت به درآمد کشور کمک می شود، بیان داشت: «عدد قاچاق کالا در کشور مبهوت کننده است» عین جمله ای است که مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند که نشان از اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه موضوع اصلاح ساختار اقتصادی، کار عجیب و غریبی نیست که بعضی ها از آن می ترسند، گفت: اجرای قوانین اقتصادی ابلاغ شده به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر اصلاح ساختار اقتصادی مبنا قرار نگیرد، نمی توان امیدی به آینده اقتصادی کشور داشت.

وی به نبود اطلاعات شفاف اقتصادی و نبود سامانه جامع مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود سامانه جامع مالیاتی در کشور ۵۰ درصد میزان مالیاتی که امسال از مودیان گرفته می شود را می توانیم از نشت آن جلوگیری کرد.

عضو شورای پول و اعتبار کشور بالا بودن نرخ سود سپرده بانکی را یکی از عوامل رکود در کشور دانست و افزود: تحمل تورم همراه با رونق خیلی بهتر از رکود اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این نرخ بالای سود بانکی باعث ایجاد بازار بین بانکی در کشور شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد تومان در کشور تسهیلات پرداخت شده که با گزارشی که دارم بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از این مبلغ وام های قبلی بوده که به نحوی تمدید و به روز شده است.

پورابراهیمی بیان داشت: کاهش نرخ جریمه، مدیریت بازار غیر متشکل، مدیریت بازار بین بانکی، عدم اجرای قوانین اقتصادی چه ربطی به تحریم ها و آمریکائی ها دارد که بعضی ها همه چیز را پشت این موارد پنهان می کنند.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری همین اصلاح ساختار است، گفت: خداوند همه نعمت ها را در این کشور اسلامی قرار داده که بزرگترین آن وجود نیروی انسانی متعهد و توانمند است که باید در جاهای مناسب به کار گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با یادآوری دوران جنگ تحمیلی، افزود: عده ای در اوایل جنگ به صورت کاملا کارشناسی می گفتند که با این امکانات امکان جنگ نیست و بهتر است گوشه ای از کشور را بدهیم و منطق و عقل هم همین را می گفت.

وی ادامه داد: اما جوانان ما جان خود را گذاشتند و با اقتدار و مجاهدت تحت فرمان رهبری و کار برای رضای خدا نتیجه لازم را گرفتند که بزرگترین آن همین اقتدار نظامی است که امروز شاهد آن هستیم.

پورابراهیمی شرایط جنگ اقتصادی را هم همانند شرایط جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: جنگ اقتصادی هم مجاهدت می خواهد، فرمان جهاد اقتصادی را مقام معظم رهبری داده است، چرا باور نمی کنید که جنگ پنهان اقتصادی کشور را تهدید می کند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه رفتار و گفتار اساتید دانشگاه بر روی دانشجوی خود بسیار اثرگذار است، خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی که دشمن در کشور به راه انداخته نیازمند صداقت در بیان اساتید دارد تا گفتار آن بر روی دانشجویش اثر پذیر باشد.
برچسب ها: پورابراهیمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)