کد خبر: ۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: دو موکب توسط استان کرمان تعیین شده که می توانند روزانه حداقل پنج هزار و حداکثر 10 هزار غذا را در اختیار زائران قرار دهند و بیش از دو هزار چادر مسافرتی برای اسکان موقت زائران نیز از سوی استان کرمان تهیه و ارسال شده است و این امکانات در کنار امکانات تعیین شده در سطح کشور است.
  رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: دو موکب توسط استان کرمان تعیین شده که می توانند روزانه حداقل پنج هزار و حداکثر 10 هزار غذا را در اختیار زائران قرار دهند و بیش از دو هزار چادر مسافرتی برای اسکان موقت زائران نیز از سوی استان کرمان تهیه و ارسال شده است و این امکانات در کنار امکانات تعیین شده در سطح کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، روح الله پورشعبان صبح امروز 30 آبانماه در در کمیسیون امنیتی ویژه ستاد اربعین با اشاره به اینکه شروع عملیات پیش ثبت نام سفر اربعین از 14 شهریورماه با معرفی سامانه سماح انجام شد، ادامه داد: این سامانه در سال گذشته به صورت آزمایشی تست شده و امسال با رفع مشکلات این سامانه، همه اطلاعات مروبوطه زائران ثبت می شود.

روح الله پور شعبان به راه اندازی سیستم پیامکی برای ارتباط با زائران اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی برای تسهیل این سفر انجام شده است و در حال حاضر هماهنگی های لازم برای اعزام و انتقال زائران به مرزها انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 650 دستگاه اتوبوس هماهنگ شده تا به زائران استان کرمان خدمات رسانی کنند، عنوان کرد: تاکنون 55 هزار و 406 نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 29 هزار و 55 نفر هنوز در سامانه در حال ادامه کار هستند.

پورشعبان با بیان اینکه 17 هزار و 51 نفر تقاضای سفر با اتوبوس به سمت مرزها را دارند تصریح کرد: 158 نفر تقاضای سفر با هواپیما،  سه هزار و 108 نفر تقاضای سفر با وسیله شخصی و 430 نفر هم تقاضای سفر با مینی بوس را دارند.

وی یادآور شد: بخشی از زائران در مرز هستند و بخشی نیز از کشور خارج شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان به ایجاد کنسولگری موقت در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این امکان در استان کرمان وجود دارد که صدور ویزا برای زائران استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس را انجام شود.

پور شعبان گفت: تاکنون 19 هزار و 403 ویزا در استان کرمان صادر شده که مربوط به استان هایی از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس است.

وی یادآورشد: دو موکب توسط استان کرمان تعیین شده که می توانند روزانه حداقل پنج هزار و حداکثر 10 هزار غذا را در اختیار زائران قرار دهند و بیش از دو هزار چادر مسافرتی برای اسکان موقت زائران نیز از سوی استان کرمان تهیه و ارسال شده است و این امکانات در کنار امکانات تعیین شده در سطح کشور است.

«پیمان سلاجقه» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز  در این نشست گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی باید هماهنگی های لازم در خصوص تغذیه زائران، انتقال مصدومان احتمالی از عراق به استان و نیز ایجاد آمادگی های لازم در استان کرمان ایجاد شود.

رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: به اتباع دارای اقامت برای تشرف به عتبات، خروج مهاجرت داده می شود و می تواند تقاضا دهند و از مرز شلمچه خارج شوند.

سرهنگ «حمید متسعلی زاده» افزود: اتباع دارای روادید خانوادگی نیز در صورت تمایل به حضور در عتبات باید به دفاتر کفالت مراجعه کنند و اقامت سه ماهه به آنها می دهیم وضمن این اقامت روادید خروج مهاجرت نیز دریافت می کنند.

وی همچنین در خصوص افزایش ساعت کاری ادارات گذرنامه استان کرمان تا ساعت 21 برای تسریع در روند امور زائران توضیحاتی داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)