کد خبر: ۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت معلم قزوین ، اظهار کرد: یکی از مواردی که همیشه در جهان امروز مطرح می‌شود دموکراسی است چراکه انسان ها در سرنوشت خود و اداره جامعه نقش دارند.
ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت کشور گفت: وقتی دولتی تغییر پیدا می کند به تبع آن مدیران نیز تغییر می کنند که این مسئله ای عادی است و اصلا عجیب و غریب نیست.

حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت معلم قزوین ، اظهار کرد: یکی از مواردی که همیشه در جهان امروز مطرح می‌شود دموکراسی است چراکه انسان ها در سرنوشت خود و اداره جامعه نقش دارند.

وی افزود: دموکراسی در دین اسلام نیز وجود داشته و مورد تاکید بوده است که حکومت پپامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) گواه این امر است همچنین دموکراسی در قانون اساسی و در کشور ما به چشم می خورد به طوری که انتخاب رهبر در کشور ما به صورت غیرمستقیم وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: دولت ما از طریق دموکراسی انتخاب می‌شود و با تغییر آن، مدیران نیز تغییر پیدا می کنند که این امر به منظور گردش نخبگان و مدیران است که امری طبیعی است و اصلا عجیب و غریب نیست که مدیران با تجربه را در مسئولیت‌هایی که نیاز به توانایی او دارند جا به جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرتضی روزبه فردی معتقد، متدین و توانمند است که تاکنون مسئولیت مدیریت اجرایی قزوین را برعهده داشت و امروز برداشته می شود و مسئولیت برعهده همتی قرار داده می شود، این به معنی این نیست که او ایرادی داشته یا در شخصیتش خدشه‌ای رخ داده است.

امیری تاکید کرد: بر اساس ارزیابی وزارت کشور در خصوص رصد استانداران کشور تصمیم گرفته شده است که مدیریت تغییر پیدا کند و استاندار قبلی می تواند در هر عرصه ای علاقمند است فعالیت کند و ما از تجریباتش استفاده کنیم اما به منظور تسریع در توسعه استان و سیاست دولت گزینه‌هایی پیشنهاد شد که در نهایت همتی به عنوان گزینه برتر انتخاب شد.

وی ادامه داد: انتخاب استانداران از طریق گزینه‌های پیشنهادی دولت، کنش‌های سیاسی، مقامات ملی و محلی مطرح می‌شود که توانمندی و تجربه آن‌ها بررسی می‌شود و بهترین گزینه انتخاب می‌شود، اینکه استانداران در نیمه کار دولت انتخاب می‌شوند برای دولت و استان سخت اما ضروری است.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: استان قزوین دارای ظرفیت بالایی در زمینه صنعت، کشاورزی و نیروی انسانی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، همچنین استان قزوین دارای نخبگان فراوانی در احزاب و اقشار مختلف است که باید از همه آن ها فارغ از حزب و جناح استفاده شود.

وی با مخاطب قرار دادن همتی استاندار جدید قزوین، گفت: از زمانی که مدیریت اجرایی استان را برعهده گرفتید باید به مواردی توجه کنید که مهم ترین آن رفتار خداپسندانه است و همچنین فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد باید در راستا اهداف دولت باشد.

امیری افزود: دسترسی آسان مردم به خصوص قشر نیازمند به استاندار، تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی دقیق برای برگزاری باشکوه انتخابات و توجه به این امر که دولت به دنبال پیروز کردن جناح خاصی نیست دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)