کد خبر: ۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان:
میرزایی گفت: انتخاب افراد توانمند، باتجربه، خردگرا و پاک دست در مجلس دهم، شعار اصلاح طلبان و برگزاری انتخابات پرشور و منصفانه، خواسته آنان است تا بهترین فرد توسط مردم انتخاب شود.
عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان گفت: امروز گفتمان و مشی اصلاح طلبی توانسته است میان مسئولان، نخبگان و عامه جامعه، پایدار شود.

محمد میرزایی روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: شفافیت، صداقت و پاکدستی، خواسته اسلام و از اهداف آرمانی اصلاح طلبان است.

وی گفت: اصلاح طلبان اعتقاد دارند شهدا خواستار بهبود زندگی شهروندان بودند و یکی از این ارزش‌ها حفظ حقوق شهروندی افراد جامعه در چارچوب قانون اساسی است. 

وی بیان کرد: اصلاح طلبی واژه‌ای مقدس است و پیشینه ای به قدمت تاریخ دارد و بسیاری از بزرگان، متفکران و صاحبان خرد همواره در اندیشه اصلاح امور بشر بوده اند.

عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان گفت: گروه‌ها و افراد زیادی در تاریخ سیاسی ایران با شعار و نیت های اصلاحی به فعالیت پرداختند اما کاربرد واژه اصلاح طلبی و اصلاحات پس از دوم خرداد 1376 و آغاز به کار دولت اصلاحات به طور رسمی وارد ادبیات سیاسی کشور شد. 

وی اظهار کرد: اصلاح طلبی و اصلاحات حدود دو دهه از عمر تشکیلاتی و سیاسی خود را سپری می‌کند و در این مدت فراز و نشیب، موفقیت و ناکامی های زیادی را تجربه کرده است.

میرزایی گفت: امروز مهمترین بحث در علم سیاست، موضوع دمکراسی، مردم سالاری و حکومت مردم بر مردم می باشد و این حاصل زحمات چند صد ساله دانشمندان علوم سیاسی است. 

وی افزود: دمکراسی و مردم سالاری در باب حکومت هرچند یک نظام ایده آل نیست اما اکثر علمای سیاست اذعان دارند گزینه جایگزین بهتری تا به امروز در اختیار بشر قرار نداشته و ممکن است گاهی اکثریت اشتباه کنند ولی تجربه نیز نشان داده همه چیز را همگان می دانند. 

عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان با بیان اینکه سیستم دمکراسی در بسیاری از حوزه‌ها کارایی خود را نشان داده است گفت: بطور مثال در بخش عدالت اقتصادی، منافع مردم توسط دمکراسی و مردم سالاری، تامین می شود و هرگاه مردم بر اثر یک سیاست اقتصادی مشکلاتی پیدا کنند نمایندگان و منتخبان مردم آن سیاست را تغییر می‌دهند. 
وی افزود: نمونه بارز این مثال یونان است و در این کشور علیرغم اینکه اشتباهات و مشکلات بسیاری در مسائل اقتصادی برای مردم بوجود آمده، اما دمکراسی حاکم بر آن، کارایی خود را نشان داده و مردم برای حل مشکلات خود در حال رسیدن به راه حل های بهینه هستند. 

میرزایی بیان کرد: یکی از مشکلات سیستم سیاسی کشور ما در زمان حکومت پهلوی، فقدان دمکراسی بود و بر این اساس رژیم، مردم سالاری و دمکراسی را نمی‌توانست بپذیرد زیرا شاه می‌خواست افکار و نظراتش در تمام مملکت اجرا شود و این با دمکراسی و مردم سالاری منافات داشت. 

وی گفت: رژیم پهلوی به نقطه‌ای رسید که گریزی از تحزب نبود و حزب رستاخیز را تاسیس کردند اما بعد از اندکی متوجه شدند تک حزبی با دمکراسی منافات دارد. 

عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان بیان کرد: خوشبختانه در تنظیم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، تجربه تلخ حکومت فردی پهلوی مدنظر قرار گرفت و در نتیجه در چند اصل مترقی، حقوق حاکمیت سیاسی مردم به رسمیت شناخته شد. 

وی با اشاره به تجارب تامین حقوق سیاسی مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برگزاری انتخابات متعدد، این مساله را به خوبی نشان می دهد اما متاسفانه به دلایلی همچون وقوع جنگ تحمیلی، تعدادی از اصول قانون اساسی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت و اصولی مانند تشکیل شوراهای شهر و روستا سال ها بعد عملی شد. 

پرورش افراد کارآزموده از فواید تحزب است
عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان بیان کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دمکراسی و تحزب اعتقاد داریم و پرورش و تربیت افراد کارآزموده برای اداره کشور از فواید تحزب است. 

میرزایی گفت: احزاب قادر هستند در تمامی پست ها، نیرو پرورش دهند و پس از آزمودن توانمندی هایشان به آنان مسئولیت بدهند. 

وی با اشاره به اینکه رقابت باید در سیاست وجود داشته باشد افزود: اگر ما بتوانیم احزاب قدرتمند، شناسنامه دار و شفاف ایجاد کنیم و احزاب با اعلام سیاست هایشان زبان گویای مردم باشند، رقابت سازنده و سالم برقرار می شود. 

وی گفت: تربیت افراد کاردان، باتجربه و پاک برای کشور، سرمایه اجتماعی است. 

فعالیت حدود 18 حزب و انجمن اصلاح طلب در کرمان
عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان گفت: حدود 18 حزب و انجمن اصلاح طلب در استان کرمان فعالیت می کنند. 

وی افزود: اصلاح طلبان استان کرمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال های 55 و 56 در دانشگاه، انجمن اسلامی دانشجویان آرمان خواه را تشکیل دادند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همان تشکیلات، منشاء تاسیس مجموعه ای به نام خط امام (ره) شد. 

وی بیان کرد: این مجموعه طی سال‌های پس از جنگ، از دولت سازندگی و در دولت اصلاحات تحت عنوان اصلاح طلبان حمایت کردند. 

میرزایی گفت: اصلاح طلبان در بخش مدیریتی در استان کرمان از رقبای سیاسی خود موفق تر بودند و دلیل آن هم تشکیلاتی عمل کردن این مجموعه است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی بر فضای سیاسی کشور حاکم است افزود: این حرکت مبارکی برای مملکت است و اگر دو حزب قدرتمند در کشور داشته باشیم، رقابت و شفافیت برای اداره کردن بهتر کشور ایجاد می شود. 

استاد دانشگاه گفت: قوای انتصابی باید این دو نحله فکری را در کنار هم به رسمیت شناخته و بپذیرند که هر دو طیف اصولگرایی و اصلاح طلبی، خواهان بهبود وضعیت مردم و پایبند به قانون اساسی هستند. 

وی با اشاره به اصول مشترک بین تمامی احزاب کشور گفت: استقلال و تمامیت ارضی کشور، قانون اساسی، منافع ملی و اخلاقیات از اصول مشترک پذیرفته شده بین احزاب است و احزاب تفاوت چندانی در اصول بنیادین ندارند. 

تقویت تحزب از برنامه‌های پسندیده در دولت یازدهم است
وی افزود: یکی از مقاصد پسندیده در دولت یازدهم، تقویت تحزب در کشور است و امیدواریم در سال های آینده، احزاب جایگاه واقعی خودشان را بدست بیاورند. 

میرزایی با بیان اینکه شاید تحزب در برخی از زوایای نظام به طور کامل پذیرفته نباشد تصریح کرد: بزرگان ما در تدوین قانون اساسی، تقابلی بین اسلام و تحزب ندیدند و جزم اندیشی در بحث تحزب پذیرفته نیست. 

وی گفت: احزاب مختلفی طی سال های گذشته در کشور تشکیل شد اما در مجموع در این باره کار بنیادی و اساسی انجام نشد و احزاب لطماتی دیدند. 

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان با تاکید بر اینکه در احزاب باید از تندروی و افراط گرایی جلوگیری شود افزود: سیستم قضایی و امنیتی ما باید به نقطه ای برسند که در صورت تخلف عضو حزب، کل سیستم حزب زیر سئوال نرود. 

وی تاکید کرد: باید ساز و کار برخورد با افراد خاطی در احزاب پیش بینی شود تا در صورت تخلف، فعالیت حزب مختل نشود. 

میرزایی گفت: هر مقدار زمینه رقابت و شفافیت در جامعه فراهم شود، افراد توانمندتر و شناسنامه دار تری، وارد احزاب می شوند. 

افراد توانمند رغبت زیادی برای فعالیت حزبی ندارند
عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان تصریح کرد: متاسفانه در سیاست به گونه ای عمل کردیم که افراد توانمند، رغبت زیادی برای ورود به احزاب را ندارند.

وی افزود: شورای هماهنگی اصلاح طلبان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره فعال بوده و اعتقاد دارد انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اهمیت زیادی برای کشور دارد. 

اصلاح طلبان نامزد واحد معرفی می‌کنند
میرزایی گفت: شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرمان با هماهنگی‌های مرکزی و بزرگان اصلاح طلب در کرمان فعال است و در تمام حوزه های نمایندگی در این استان، اصلاح طلبان نامزد واحد معرفی می کنند. 

وی اضافه کرد: با افراد موثر در انتخابات هماهنگی و تفاهم انجام شده است تا از تعدد نامزدهای اصلاح طلب ممانعت کنیم. 

وی گفت: ستاد هماهنگی انتخاباتی اصلاح طلبان در حوزه‌های انتخاباتی که اصلاح طلبان به تفاهم نرسند، دخالت و تلاش می کند تا نامزدها به نتیجه واحد برسند. 

میرزایی اظهار کرد: امیدواریم با رایزنی با نهادهای نظارتی و جلسات برگزار شده با استانداری، شاهد برگزاری انتخابات پر شور و رقابتی باشیم. 

وی افزود: تفاهم نامه ای در زمینه رقابت های انتخاباتی با اصولگرایان در رابطه با اجرای انتخابات آزاد و رقابتی امضا کردیم تا همه به قانون اساسی و قوانین موضوعه، پایبند باشند و اصلاح طلبان با رعایت این تفاهم نامه امیدوار هستند مجریان و ناظران نیز همین رویه را عمل کنند. 

به دنبال برگزاری انتخابات پرشور و منصفانه 
میرزایی گفت: انتخاب افراد توانمند، باتجربه، خردگرا و پاک دست در مجلس دهم، شعار اصلاح طلبان و برگزاری انتخابات پرشور و منصفانه، خواسته آنان است تا بهترین فرد توسط مردم انتخاب شود. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسائل و مشکلات اقتصادی، اولویت اول کشور است تصریح کرد: رشد اقتصادی، رفع بیکاری و تعامل با جهان و توسعه حقوق شهروندی از محورهای برنامه‌های انتخاباتی تشکل های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم است. 

میرزایی گفت: کاهش جمعیت بیکار، رونق و رشد اقتصادی استان کرمان از اولویت های برنامه های اقتصادی اصلاح طلبان استان کرمان برای مجلس دهم است. 

برخی از مشکلات اقتصادی استان، ملی است
وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از مشکلات اقتصادی داخل استان کرمان، ملی است افزود: سیاست اصلی اصلاح طلبان در بخش توسعه استان کرمان، تصدی گری توسط مردم است و وظیفه ما فراهم کردن فضا برای انجام فعالیت اقتصادی با اولویت تولید است. 

عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان گفت: در حوزه های صنعتی، معدنی و گردشگری، زمینه فعالیت در استان کرمان فراهم است و اقتصاد تولید محور، زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم می کند. 

وی بیان کرد: تیم دولت یازدهم در استان کرمان، فعالیت فراوانی انجام داده است و تشکیل مجلس با حضور افراد خردگرا، شجاع و پاکدست از مسائل توسعه ای استان کرمان حمایت می کند. 
میرزایی گفت: تقویت احزاب و ترویج حقوق شهروندی از دیگر اهداف انتخاباتی اصلاح طلبان کرمان است. 

فضا برای اظهارنظر افراد از همه گروه‌ها فراهم باشد
وی با اشاره به اینکه رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند افزود: باید فضای رسانه ای برای اظهار نظر افراد از همه گروه ها فراهم باشد و رسانه های توانمند و امانتدار، وظیفه رساندن همه پیام های موجود در جامعه را به مردم بدرستی انجام دهند. 

این استاد دانشگاه اظهار کرد: توسعه سیاسی موجب پایداری سیاسی خواهد شد و این پایداری شکوفایی اقتصاد، فرهنگ و جامعه را به همراه دارد. 

وی گفت: توسعه سیاسی، شفافیت و فضای رقابت در جامعه را افزایش می دهد و در این فضا سرمایه گذاری بلند مدت اقتصادی رخ می دهد و اقتصاد شکوفا می شود. 

عضو هیات موسس جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان افزود: ثبات و شفافیت شعارها و اهداف احزاب، موجب اطمینان و اعتماد سرمایه گذاری بلند مدت می شود و تجربه دولت قبل نشان داد سرمایه گذاری های آنی و توزیع پول، مشکل ساز است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
تجربه خیلی چیزها را به ما نشان داد ولی افسوس که زود با پست وقدرت به فراموشی می رود . افراد توان مند کمتر وارد عرصه سیاست می شوند . لابد موقعی فضا را در اختیار دلال و چاپلوس ببینند ، رغبتی نخواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)