کد خبر: ۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت: ناوگان نیروی دریایی ایران اسلامی با وجود جوانان و نیروهای آماده، با اقتدار تمام در دریاهای آزاد و بین المللی حضور دارد.
ناخدا یکم مجید توسلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی کشورمان با پیام صلح و دوستی، حافظ منافع کشورمان است.

وی اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی، ناجوانمردانه به پشتیبانی تمام قدرتهای جهانی و بلوک شرق و غرب به ایران حمله کرد.

وی گفت: هفتم آذر سال 1359 نخستین پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مروارید در خلیج همیشه فارس ثبت شد و این پیروزی، موجب موفقیت های بزرگ و افزایش روحیه نشاط و مقاومت برای نیروهای مسلح شد.

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان ادامه داد: سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق که شاهرگ اقتصادی و حیاتی عراق بودند، همزمان با همین روز، توسط نیروی دریایی ما نابود شدند.

وی افزود: این سکوها نیز به کشتی های تجاری و نفتکش های ایران اسلامی حمله می کردند و در عملیات مروارید، دست دشمن بعثی از آبهای خلیج فارس قطع شد و پیروزی بزرگی را نصیب ملت ایران کرد. 

ناخدا یکم توسلی از مردم استان کرمان و شهرستان سیرجان به دلیل میهمان نوازی از فرزندان ایران اسلامی که هر ساله در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان آموزش می بینند، قدردانی کرد.

وی گفت: جوانان و نیروهای آماده ناوگان نیروی دریایی ایران با اقتدار ایستاده اند و نمی گذارند گرفتار حوادثی چون دزدان دریایی شویم. 

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی شهرستان سیرجان گفت: نیروی دریایی ایران در اوایل روزهای دفاع مقدس به اهداف نهایی جنگ دریایی که همان درهم کوبیدن ماشین جنگی دشمن و بستن خطوط مواصلاتی بعثی ها بود رسیدند.

وی ادامه داد: ما در هفتم آذر، چندین ناوجنگی، بالگرد و هواپیمای دشمن را که در منطقه پشیبان نیروی دریایی عراق بودند به قعر دریا فرستادیم.

وی افزود: هفتم آذر به یمن ایثار و جانفشانی دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق در عملیات مروارید با تایید امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی نامگذاری شد و به ثبت رسید. 

ناخدا یکم توسلی گفت: 90 درصد نیروی دریایی عراق در این عملیات منهدم شد و در نهایت پس از عملیات پیروزمندانه، ناوچه پیکان مورد اصابت چند موشک از سوی دشمن بعثی قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در در دل آبهای گرم و نیلگون شمال خلیج فارس جای گرفت.

هفتم آذر به عنوان روز نیروی دریایی، نامگذاری شده است.

هفتم آذر 1359، دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان خود، بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد آوردند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند. 
برچسب ها: نیروی دریایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)