کد خبر: ۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه شورای اداری استان کرمان:
شمخانی با بیان اینکه ما بهترین سرباز اسلام و انقلاب هستیم و وارد بازی‌های سیاسی نمی شویم اظهار کرد: حیف است که توپ بازی گروه های سیاسی بشویم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: باید در اربعین امسال عکس شهدای فلسطین و مبرزان با استکبار را بالای سر ببریم زیرا آنها کار اباعبدالله علیه السلام را ادامه می دهند و باید از این انتفاضه خاموش اما قدرتمند و باقی دفاع کرد و این ثمره نخست هشت سال دفاع مقدس ماست.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، امیر دریابان علی شمخانی ظهر امروز 4 آذرماه در گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان به مناسبت هفته بسیج با اشاره به این آیه قرآن کریم که «دشمن دست از مبارزه با شما برنمی دارد تا زمانی که از باورهای خویش برگردید اگر بتوانید»، اظهار کرد: زیباترین جلسه ای که در کل کشور در هفته بسیج و دفاع مقدس می توان برگزار کرد، گردهمایی پیشکسوتان است.

وی افزود: 83 روز از انتفاضه سوم می گذرد که پیام محکمی از انعکاس شعار «هیهات من الذله اباعبدالله علیه السلام» است و در این روزها بیش از 70 نفر به شهادت رسیده اند اما هیچ کس از مردم دست از استمرار آن نکشیده اند.

شمخانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار پیروزی خون بر شمشیر پیروز شد و مبنای مقاومت در جنگ و شکل گیری دفاع از سرزمین مبتنی بر شهادت یا پیروزی بود.

وی بیان کرد: ما نیرو، توپ و تانک به اندازه دشمن نداشتیم اما همینکه گروهی با روحیه جهادی و بسیجی در در آن دوران داشتیم، توانستیم بر دشمن پیروز است. رژیم صهیونیستی کشنده ترین سلاح های انفرادی، بمب اتم و ... دارد اما در سرزمین های اشغالی هستند که کسانی با قیچی، چاقو و سنگ هیهات من الذله می‌گویند و مقاومت می کنند.

تئوری مقاومت خون بر شمشیر متعلق به امام خمینی(ره) است

دریابان شمخانی اظهار کرد: تئوری مقاومت خون بر شمشیر متعلق به امام خمینی(ره) است و کسی که این آموزه ها را از کتاب و مسجد به میدان جنگ و تشییع شهید برد، رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: اینکه می شود بعد از 60 سال تسلیم عده نشد، به طور قطع این مبارزه پیروز می شود همانطور که ما پیروز شدیم، امروز صدام و رژیم بعث عراق کجاست و ما کجا هستیم؟

شمخانی تصریح کرد: ما در تهران هستیم و متحدین ما در بغداد هستند زیرا تکیه گاه ما تکیه گاهی الهی بود و امام این را به ما آموزش داد و امروز خمینی زنده است تا زمانی که خامنه ای می درخشد.

وی بیان کرد: اربعین متعلق شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه متعلق به بشریت است زیرا گفته اند یا پیروزی یا شهادت. بسیاری از جباران دنیا هستند که می گویند یا تسلیم شوید یا کشته می شوید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اربعین گرامی داشته می‌شود به خاطر این باور که عزت نفس در عدم تسلیم است تصریح کرد: بدانید هر بشری با هر باوری به اربعین نگاه آموزشی و عبرت آموز می‌کند و ما باید مشوق این امر باشیم و باید در اربعین امسال عکس شهدای فلسطین را بالا ببریم زیرا آنها امروز مسیر اباعبدالله علیه السلام را ادامه می دهند و باید از این انتفاضه خاموش اما قدرتمند و باقی، دفاع کرد زیرا این ثمره نخست هشت سال دفاع مقدس ماست.

شمخانی تصریح کرد: این ها افراد بی سواد و فقیر نیستند، افرادی هستند که ذلت نمی‌پذیرند و از نهضت امام حسین علیه السلام و از جنگ ما برگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حضور داعش در منطقه بیان کرد: از روزی که داعش به عراق حمله کرد و تکفیری ها شکل گرفتند، ایران هدف آنها بود و می‌خواستند با یک جنگ خانگی مرزهای اسلامی را خونین بکنند و دو سال است که تلاش می کنند اما نتوانستند به این خواسته خود برسند ، زیرا امتداد پیشکسوتان جهاد و شهادت و حاج قاسم سلمانی همچنان فعال هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تعریف تروریسم که ما قربانی آن هستیم، در سال 60 برای ما ملموس بود اظهار کرد: امروز غربی ها تجاهل خود را دارند کنار می گذارند. در سال 60 یک دولت ما به شهادت رسید و ما حکومت نظامی اعلام نکردیم زیرا این استحکام که ناشی از اتصال مردم به حکومت است، ناشی از تجربه دفاع مقدس است و استقلال، ثبات و امنیت ما ناشی از دوران دفاع مقدس است لذا پیشکسوتان باید قدر خودشان را بدانند.

شمخانی تصریح کرد: تولیدکننده فرهنگ بسیجی شما پیشکسوتان هستید که هر جا در کشور مشکلی پیش می آید می گویند با فرهنگ بسیجی و جهادی آن را حل کنیم.

وی بیان کرد: هیچ نفر از ملت زنده جمهوری اسلامی ایران از شهریور 59 تا تیرماه 67 و بعد از آن وجود ندارد که بگوید من می خواستم در جنگ حضور پیدا کنم اما به دلیل سن، جنس، قد، سلیقه سیاسی، تحصیلات و ... به من اجازه داده نشد.

شمخانی با بیان اینکه جلسه پیشکسوتان از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و ... تشکیل شد که روحیه ها را در کنار هم نگه بدارد و در مسلک ما اینگونه نبود که اگر گردانی در خطی گیر بکند زیر آتش کپ کند، ادامه داد: اینکه کسی از نظر سیاسی و اقتصادی سقوط کند ما مسوول هستیم، باید دست آنها را بگیریم و در کنار هم باقی بمانیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: جلسه پیشکسوتان را با این اندیشه راه اندازی کردم که در کنار هم بودن رزمندگان به نفع اسلام، ولایت و انقلاب است و راه کاهش و کنترل آسیب پذیری ای است که پیشکسوتان در کنار هم قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دوره‌ای هرکس چفیه‌ای می انداخت آدرس رزمندگی داشت که متاسفانه اینگونه نبود، اما ما باید امروز از رزمنده‌های واقعی و پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی  حمایت کنیم و این جمعیت در حقیقت می‌خواهد بگوید، ما سرباز ولایت هستیم و ولایت رسالتی غیر از دفاع از اسلام و انقلاب ندارد.

شمخانی با بیان اینکه ما بهترین سرباز اسلام و انقلاب هستیم و وارد بازی‌های سیاسی نمی شویم اظهار کرد: حیف است که توپ بازی گروه های سیاسی بشویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مهمترین موضوع امروز کشور، بحث اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: اول شدن کشور در حوزه‌های مختلف در منطقه نیازمند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور است و تهدید ما در داخل، بحث نفوذ است و می‌گوییم که سرباز شمشیر تیز شده زمان جنگ هستیم که هنوز شمشیرهایمان را تیز نگه داشته ایم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مقابله با متجاوز فرهنگی را در کشور تولید کرد اظهار کرد: دشمن باید بداند که ما سربازان آماده جان دادن در راه منویات مقام معظم رهبری هستیم و بر این باوریم که خمینی زنده است تا خامنه ای می درخشد.

فسادهای مالی و اداری مانند موریانه در حال خوردن پایه‌های نظام و کشور است

شمخانی با بیان اینکه در هیچ گردهمایی مانند محفل پیشکسوتان، جهاد و شهادت وجود ندارد تصریح کرد: امروز تهدیدی اصلی کشور جنگ اقتصادی است و باید هر کسی در هر جایی با قلم، کار، مدیریت، بیان و ... در تبدیل این تئوری از صحنه ذهن به عمل در جهت حل مشکل ترین دشمن ما که فقر، بیکاری، رکود و فساد اداری است، تلاش کند.

دبیر شورای عالی امنیت کشور با بیان اینکه فساد اقتصادی و اداری پاشنه آشیل انقلاب است تصریح کرد: اینگونه فسادها مانند موریانه در حال خوردن پایه‌های نظام و کشور است و این را در فریادهای مقام معظم رهبریمی تواند دید و ما باید سرباز اجرای این فرامین رهبری باشیم و با فساد مبارزه کنیم.

 وی با بیان اینکه دشمن دست از مبارزه با شما نمی‌کشد، مگر اینکه دست از باورهای خود بردارید خاطر نشان کرد: دشمن علیه انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و باید صفوف فشرده ما سد ضدنفوذ بسازد و باید این جلسات تداوم پیدا کند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)