کد خبر: ۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس ستاد انتخابات کشور:
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ضرورت قانونمداری در انتخابات گفت: همه باید تلاش کنیم تا انتخابات شکوهمندی را برگزار کرده و احترام و رعایت قانون را در تمامی مراحل انتخابات نصب العین خود قرار دهیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ضرورت قانونمداری در انتخابات گفت: همه باید تلاش کنیم تا انتخابات شکوهمندی را برگزار کرده و احترام و رعایت قانون را در تمامی مراحل انتخابات نصب العین خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش منطقه‌ای که صبح امروز با حضور اعضای ستاد انتخابات فرمانداران و بخشداران استان تهران،‌ البرز ، قم و سمنان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که گردش مدیریت،‌ نخبگان و گردش کار به وسیله رأی مردم سامان می‌یابد و به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: مردم در پای صندوق‌های رأی نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و به این صورت در روند کشور مشارکت می کنند بنابراین این نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ نظام مردم سالار دینی است و تفاوت‌های زیادی را با نظام‌های موجود در دنیا دارد و مشخصه آن اسلامی بودن آن است.

مقیمی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در چارچوب اسلام است خاطر نشان کرد: مردم با رای خودشان به فعالیت‌ها  مشروعیت می‌دهند و بنابراین انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است که همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی با شکوه در کشور برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش داشتند تا بین مردم و صندوق‌های رای فاصله بیاندازند، تصریح کرد: آنان بارها اعلام کردند که مردم پای صندوق‌های رای نمی‌آیند اما مردم با حضور خود نشان دادن که به این نظام اعتقاد دارند و در انتخابات علی‌رغم همه مشکلات حضور پیدا می‌کنند. بنابراین تلاش همه باید بر این امر استوار باشد تا بتوانیم انتخابات شکوهمندی را برگزار کنیم و مردم احساس کنند که رقابت جدی است، شرایط برای داوطلبان یکسان است و هیچ تفاوتی بین داوطلبان نخواهد بود در این صورت است که بی‌طرفی مجریان اثبات می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی حق ندارند که له یا علیه داوطلبی تبلیغ کنند، تصریح کرد: باید دقت کنیم که اجرای انتخابات را بر عهده داریم و باید طبق قانون برخورد شود و همه باید احترام رعایت و توجه به قوانین و مقررات را در تمام مراحل نصب‌العین خود قرار دهیم و این تا پایان انتخابات ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران تصریح کرد: امتحانی از افراد گرفته شد و تعدادی از افراد نمرات بالایی گرفتند و از برخی که نمرات قابل قبولی نگرفتند مجدداً امتحان گرفته می‌شود چرا که ما می‌خواهیم مطمئن شویم که افراد قوانین را به خوبی یاد گرفته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ما اگر طبق قانون عمل کنیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد و در ستاد انتخابات به همه مسائل مرتبط با انتخابات به بحث و بررسی می‌پردازیم تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

مقیمی با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات برعهده وزارت کشور است تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای را به این امر داشته باشیم و اگر در جایی تخلفاتی دیده شد طبق قانون برخورد شود.

وی خطاب به مجریان انتخابات در استان‌ها تصریح کرد: توصیه می‌کنیم طرح‌های امنیتی را تهیه کرده و در ستاد امنیت انتخابات شهرستان و شورای تأمین به تصویب برسد که همان طرح امنیت انتخابات خواهد بود،‌ همچنین دوستان باید بدانند به عنوان مجری انتخابات مسائل حقوقی را بدانند و اگر کمبودی احساس می‌شود از حقوقدانان کمک بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر وظیفه دارند در این زمینه کمک کنند تصریح کرد: اگر حقوقدان کم دارید از دستگاه‌های دیگر بخواهید که افراد حقوقی را به شما معرفی کنند و اگر نتوانستید هم با افراد حقوقی قرارداد ببندید. چرا که ما از اول تا آخر انتخابات هر استدلال و موضوعی را مطرح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در مجموع مجریان انتخابات هستند تصریح کرد: باید در آموزش‌های خود موارد را لازم را مورد توجه قرار دهید همچنین باید به تدوین زمانبندی انتخابات نیز توجه داشته باشیم تا خدایی نکرده در این زمینه نیز دچار مشکلی نشویم.

مقیمی همچنین از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی توسط قوه قضائیه خبر داد و تصریح کرد: این ستاد فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فرمانداران و مجریان انتخابات باید با تخلفات انتخاباتی با فوریت برخورد کند تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کسی از قانون تخطی کند.

وی همچنین گفت: فرمانداران تلاش کنند تا مصوبه‌ای برای افزایش قیمت در استان‌ها نداشته باشیم؛ پرونده‌هایی که مربوط به شهردداری است از جمله کنده کاری و ... را به بعد از پایان برگزاری انتخابات موکول کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)