کد خبر: ۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون مالی منطقه مس کرمان خبر داد
معاون مالی منطقه مس کرمان در خصوص تغییرات ساختاری منطقه مس کرمان و تاثیر آن بر امور مالی گفت: با تغییرات ساختار سازمانی اجرای روش‌ها و رویه‌های مالی به صورت مطلوبتر فراهم می‌شود و امکان اجرای آن دسته از روش‌های مالی که به دلیل ساختار اداری نامناسب در گذشته وجود نداشت، ممکن شده است.
معاون مالی منطقه مس کرمان گفت: تحولات قیمت جهانی مس ضرورت تشکیل کمیته بهینه‌سازی و بازنگری هزینه‌ها و مدیریت آن را به منظور افزایش سود، ضروری کرده است.

به گزارش گفتارنو، با اعلام این خبر، گفت: این معاونت با تشکیل کمیته بهینه‌سازی هزینه‌ها و با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، فرهنگی و منطقه‌ای به دنبال بهینه‌سازی و مهندسی مجدد هزینه‌ها، شناسایی و قدرت بخشیدن به تولیدات و محصولات پربازده است تا از این طریق هزینه ها را مدیریت کند.

وی با تاکید بر نقش پررنگ حسابداری صنعتی در تحقق برنامه و اهداف گفت: در حال حاضر تیم‌های حسابداری صنعتی در حال ارایه گزارش هزینه‌های امورهای مختلف در سطح منطقه است و کنترل شدید هزینه‌ها و بودجه را در دستور کار خود دارد.

معاون مالی منطقه مس کرمان در خصوص تغییرات ساختاری منطقه مس کرمان و تاثیر آن بر امور مالی گفت: با تغییرات ساختار سازمانی اجرای روش‌ها و رویه‌های مالی به صورت مطلوبتر فراهم می‌شود و امکان اجرای آن دسته از روش‌های مالی که به دلیل ساختار اداری نامناسب در گذشته وجود نداشت، ممکن شده است.

وی در تشریح این موضوع افزود: برای مثال در قیمت‌گذاری براساس روش ادواری و دائمی که هر دو مورد تایید استانداردهای حسابداری و قوانین کشور است با تغییر ساختار سازمانی انتخاب شیوه مطلوبتر که دائمی است، فراهم شده است.

اخلاقی، درباره دیگر تاثیرات مثبت تغییرات ساختار سازمانی مس منطقه کرمان بر امور مالی گفت: دگرگونی‌های جدید باعث جلوگیری از موازی‌کاری، کاهش حجم عملیات و تخصصی‌تر شدن عملیات مالی، مدیریت متمرکز اطلاعات و توزیع منصفانه‌تر وجوه نقد شده است که در نهایت منجر به تصمیم‌گیری چالاکتر و بهتر در حوزه مالی خواهد شد.

 وی، درباره اقدامات عملی برای منطبق شدن الگوهای مالی با ساختار جدید سازمانی گفت: تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای شناخت فرصت‌های ایجادشده در انتخاب روش‌های مالی بهتر و دقیق‌تر و یک‌سان‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در حوزه انبار و حسابداری مالی و حسابداری صنعتی از جمله اقدامات در حال انجام این معاونت است.

معاون مالی منطقه مس کرمان با بیان اینکه ساختار جدید امکان بهره‌مند شدن مس منطقه‌ای کرمان از مزایای شرکت هلدینگی را خصوصا در بحث بهره‌وری و هم‌افزایی فراهم آورده است، اظهار داشت: انتقال نقدینگی به بانک‌های استان کرمان و همچنین ملزم شدن واحد تدارکات به خرید و سفارش ساخت قطعات موردنیاز به فروشندگان و سازندگان داخل استان زمینه های ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی بیشتر را در آینده نزدیک برای این منطقه فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: قطعا این رونق در ابتدا به سود مردم منطقه و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و در مرحله بعد به نفع سازمان‌های دولتی و عمومی ازجمله سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی خواهد بود و باعث رشد سایر صنایع و فروشندگان خواهد شد.

معاون مالی منطقه مس کرمان در خصوص برنامه های در دست اقدام این معاونت در ساختار جدید گفت: یکپارچگی سیستم‌های مالی، بازنگری و بهینه‌سازی فرایندها و روش‌های مالی، ایجاد سیستم مکانیزه شناسایی دارایی در جریان تکمیل و اصلاح فرایند حسابداری دارایی های ثابت، پیگیری ایجاد سیستم زنجیره تامین کالای چابک و ساماندهی وجوه نقد و سرمایه گذاری های کوتاه مدت گام های موثر و اساسی است که این معاونت در جهت اصلاح سیستم مالی برداشته است.

 اخلاقی تصریح کرد: افزون بر برنامه های فوق، اصلاح فرایند خرید در جهت شناسایی اقلام راکد و مازاد موجود‌یهای جنسی، جلوگیری از خروج منابع مالی، حفظ و صیانت از محصولات تولیدی میانی و نهایی شرکت به وسیله مکانیزه کردن سیستم انبار محصول بر مبنای روش دایمی، ایجاد سیستم مکانیزه شناسایی دارایی در جریان تکمیل و اصلاح فرایند حسابداری دارایی های ثابت و اصلاح فرایند بودجه‌ریزی بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی تهیه بهای تمام شده در دستور کار این معاونت قرار دارد.

برچسب ها: مس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

شعب کشیک بانک‌ها فردا فعال هستند

آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در کرمان برگزار شد

عامل وقوع قتل در معدن کرومیت فاریاب دستگیر شد

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

استاندار کرمان خطاب به مدیران: نگذارید خللی در امور ایجاد شود، ادارات نباید تعطیل شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)