کد خبر: ۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی:
سیدحسین مرعشی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان کرمان گفت: کسی به کرمان سفر می‌کند که یک نقش تاریخی برای ایران در عرصه بین‌المللی ایفا کرده است.
سیدحسین مرعشی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان کرمان گفت: کسی به کرمان سفر می‌کند که یک نقش تاریخی برای ایران در عرصه بین‌المللی ایفا کرده است.


مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار گفتارنو افزود: به عنوان یک کرمانی خیلی خوشحالم که می‌توانیم میزبان قدوم مبارک جناب آقای رییس جمهور و همراهانشان باشیم.

وی افزود: هم‌استانی‌های ما توجه داشته باشند که کسی به کرمان سفر می‌کند که یک نقش تاریخی برای ایران در عرصه بین‌المللی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: آقای روحانی زمینه و بستری را فراهم کرده است که ایران و کرمان با رشد اقتصادی بتوانند مشکلات‌ را حل و فصل کنند و بتوانند اشتغال و صنعت را توسعه بدهند.

مرعشی با بیان اینکه ما کرمانی‌ها باید برای قدردانی از زحمات و خدمات این شخصیت عالی رتبه استقبالی در خور ایشان انجام دهیم افزود: من هم علاقمندم و هم پیشنهاد می‌کنم هم مردم شهر کرمان و هم مردم استان کرمان با یک استقبال تاریخی از آقای رییس جمهور نسبت به این دستاورد مهم ملی ابراز وفاداری کنند. 

وی تاکید کرد: ما باید مقدم رییس جمهور عزیزمان را گرامی بداریم و من امیدوارم کرمان متفاوت از سایر استان‌ها در این عرصه ظاهر شود.

اتحاد دولت و اصلاح‌طلبان استراتژیک است
سیدحسین مرعشی با بیان اینکه اصلاح طلبان و دولت مجموعه متحدی هستند که اتحاد استراتژیک دارند، گفت: اصلاح‌طلبان دولت آقای روحانی را مولود یک اتفاقی می‌دانند که در سال 92 در جبهه اصلاحات به وجود آمد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح طلبان وجود این دولت را برای گذار کشور از شرایط بسیار خطرناکی که در دولت نهم و دهم کشور با آن مواجه بود و خطراتی که در عرصه بین‌المللی ایران را تهدید می‌کرد یک نعمت بزرگ الهی می‌دانند.

وی افزود: دولت هم پشتیبان اصلی خودش را اصلاح‌طلبان می‌داند و برای انتخابات پیش رو هم نزدیکان دولت و هم اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند که باید ائتلاف 92 ادامه پیدا کند. 

مرعشی گفت: ائتلاف 92 در گستره وسیع‌تری می‌تواند در سال 94 ادامه پیدا کند و مجلسی شکل بگیرد که هم پشتوانه قوی برای رهبری باشد هم حامی مهمی برای دولت باشد و هم بتواند مشکلات مردم را که مشکلات واقعی است را حل کند.

اختلاف سلیقه‌ها در تاکتیک‌هاست
عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت: اتحاد دولت و اصلاح‌طلبان هم سراسری است هم به طور خاص در استان کرمان این اتحاد وجود دارد.

مرعشی ادامه داد: از ابتدای طرح موضوع آقای رزم‌حسینی به عنوان استاندار کرمان مجموعه اصلاح‌طلبان استان با توجه به سوابق آقای رزم‌حسینی در زمان دفاع مقدس و رشادت‌های ایشان در دفاع از کشور و انقلاب و هم به لحاظ تجربه اقتصادی که ایشان داشتند و هم تعلق خاطری که به اعتدال و میانه روی از خودشان بروز داده بودند از حضورشان استقبال و حمایت کردند و تا امروز هم این پیوندها مستحکم هست. 

استاندار اسبق کرمان ادامه داد: منتها خیلی طبیعی است که اختلاف سلیقه‌هایی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی در تاکتیک‌ها وجود داشته باشد. 

مرعشی در تبیین اختلاف سلیقه‌ها افزود: این اختلاف سلیقه‌ها معنی‌اش این نیست که اصلاح‌طلبان و دولت چه در سطح ملی چه در سطح استان از این اتحاد استراتژیک خود غفلت بکنند.

از برخی اختلاف‌نظرها چشم‌پوشی شود
مرعشی در ادامه با توصیه به اصلاح‌طلبان جوان گفت: می‌خواهم به دوستان جوان‌مان که در واقع سرمایه اصلی اصلاح‌طلبی هستند این توصیه را داشته باشم که از اختلافات تاکتیکی برای رسیدن به اهداف مشترک دراز مدت چشم پوشی بکنند.

وی ادامه داد: امروز برای ما و اصلاح‌طلبان خصوصا دوستان اصلاح‌طلب جوان گذشت و اغماض از برخی اختلاف نظرها و تقویت آقای استاندار و جریان حاکم بر استان یک ضرورت انکار ناپذیر سیاسی است. 

مرعشی تاکید کرد: ما باید هم در درون اصلاحات با هم باشیم و هم با رقیب‌ اصولگرای میانه‌رو خود بر اساس منشوری که برای انتخابات تهیه شده رفتاری عادلانه و حکیمانه و از سر اخلاق داشته باشیم و اجازه دهیم بین ما و اصولگرایان معتدل مردم قضاوت کنند.

مرعشی با تاکید بر تقویت مدیریت استان افزود: باید اجازه دهیم دولت با برگزاری یک انتخابات قانونی، منصفانه و بیطرفانه زمینه را برای پیشبرد اهداف مشترک‌مان در استان فراهم کند.

مدیریت استان ارتباط خود را با نیروهای وفادار به دولت تقویت کند
مرعشی در پاسخ به این سوال گفتارنو که چه توصیه‌ای به مدیریت استان دارید، گفت: من فکر می‌کنم مدیریت استان باید همچنان ارتباط خود را به همه نیروها خصوصا نیروهای وفادار به دولت تقویت کند چون ما نیاز داریم که همه باهم باشیم.

استاندار اسبق کرمان افزود: افراط کشور را و استان ما را تهدید می‌کند اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه‌رو باید یکدیگر را تقویت کنند، تا بتوانیم مسیر را به سمتی ببریم که کشور به دور از افراط‌ اداره شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)