کد خبر: ۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به قوانینی که به تصویب شورای اسلامی رسیده انداما اجرایی نمی شوند، توضیح داد: یکی از مصادیق همکاری مسوولان با بهزیستی ، اجرای قوانین است که کار را بر ما آسان می کند. متاسفانه در بسیاری از موارد عکس این موضوع صادق است. به عنوان مثال قانون مناسب سازی اماکن و معابر که رفت وآمد را برای معلولان سهل و ممکن می کند.
کرمان امروز نوشت:

چهار راه سمیه(طهماسب آباد سابق)، یکی از اصلی ترین خیابان های کرمان و مرکز ساختمان های پزشکی است. بنابراین این خیابان یکی از محل های اصلی عبور و مرور جانبازان و معلولان است که توجه  به مناسب سازی شهری برای راحت تر شدن تردد این  افراد در این خیابان مساله ای مهم است.

صحبت کردن با بعضی از جانبازان و معلولان بر این امر صحه می گذارد. آنها معتقدند که  وسایل  حمل و نقل عمومی حتی در خط ویژه اتوبوس دارای مشکل جدی است و استفاده از آن  برای آنان امکان پذیر نیست.

بنابراین اکثر جانبازان و معلولان از خودرو شخصی ، آژانس و یا تاکسی تلفنی استفاده می کنند. همچنین یکی از مهم ترین مباحث و مشکلات در پیوند با سیستم حمل و نقل نامناسب برای معلولان و جانبازان این است که رانندگان وسایل نقلیه عمومی به جانبازان و معلولان زمان کافی برای سوار و پیاده شدن از وسایل نقلیه را نمی دهند و این مورد ایمنی وسایل عمومی را برای این افراد پایین می آورد.

علاوه  بر سیستم حمل و نقل عمومی، گلایه و شکایت بیشتر جانبازان و معلولان از نامناسب بودن پیاده  روهاست، وجود چاله در آنها و ناهموار بودن سطح پیاده رو است. وضعیت نامناسب  و بد کف سازی های معابر موجود در مرکز شهر، موجب این شده است تا اکثر جانبازان و معلولان به هنگام پیاده روی در این محدوده ها دچار مشکل شوند. از نظر معلولان و جانبازان این محدوده ها اصلا ایمن نیست و با توجه  به وضعیت جسمانی آنان طراحی و برنامه ریزی نشده است.

همچنین لغزنده بودن سطح پیاده  رو و اختلاف سطح های موجود در پیاده  رو از دیگر مشکلاتی است که جانبازان و معلولان به آن اشاره کردند. از دیگر مشکلاتی که معلولان و جانبازان به آن اشاره کردند، وضعیت نابهنجار دستفروش ها  در پیاده روها و میزان شلوغی و ازدحامی که توسط این مشاغل مزاحم در پیاده روها ایجاد می شود، است.

همچنین وجود  زباله و مصالح  ساختمانی، کانال ها و جوی های آب، وجود اختلاف سطح در پیاده رو و مشخص نبودن حریم پیاده روها است. یکی از مشکلات دیگر وجود میله های «U» شکل در پیاده روها است که راه را مسدود می کند و معلولان و جانبازان مجبور می شوند از کناره ی خیابان که مملو از خطر است عبور کنند.


قانون حمایت از معلولان
قانون حمایت از معلولان که  به  تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، هیچگاه عملی نشده است و به هیچ وجه هیچ کدام از نهادهای مسوول به آن توجه نکرده اند. در بخشی از قانون حمایت از معلولان آمده است که نهادهای مربوط باید به موضوع مناسب سازی معابر و راه های ویژه معلولان توجه کنند .

قانون اجرا نمی شود
در همین زمینه صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان  با اشاره به قوانینی که به تصویب شورای اسلامی رسیده انداما اجرایی نمی شوند، توضیح  داد: یکی از مصادیق همکاری مسوولان  با بهزیستی ، اجرای قوانین است که کار را بر ما آسان  می کند. متاسفانه در بسیاری از موارد عکس این موضوع  صادق است. به عنوان مثال قانون مناسب سازی اماکن و معابر که  رفت وآمد را برای معلولان سهل و ممکن می کند.

وی با ذکر این مطلب که  برای رفع اینگونه موارد با  بعضی از مسوولان و نیز مجمع نمایندگان استان که  قشر تصمیم گیر جامعه هستند وارد مذاکره  شده ایم ، گفت:بهزیستی به عنوان متولی در جامعه  باید از ظرفیت همه نهادها برای مقابله با آسیب های اجتماعی و نیز ارتقای سطح  رفاه اجتماعی تلاش کند.

مسوولان چه می گویند؟
بابایی، شهردار کرمان درباره مناسب سازی شهر برای معلولان و جانبازان گفت: مناسب سازی محیط شهری از نیازهای ضروری هر شهر است و شهرداری کرمان نیز مناسب سازی شهری برای معلولان و جانبازان را با جدیت  بیشتری دنبال می کند.

در حال حاضرمناسب سازی چهارراه ولی عصر، ورودی ها و سطح پارک  باغ ملی، پیاده روهای خیابان مصطفی خمینی ، سطح پارک  ریاضیات ، پیاده رو بلوار جمهوری تا امام جمعه، معابر پار ک ایرانیان ، سطح پارک مطهری، سطح پارک  سنگی، انجام  شده است. همچنین  در کف سازی بازار بزرگ کرمان تمامی ورودی ها دارای رمپ  شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)