کد خبر: ۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارشی از میدان بهارستان در روز 3 کارته‌شدن نعمت‌زاده
وزیر صنعت، معدن و تجارت به حضور خود در دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به نظر آقای روحانی در اوایل مرداد ۹۲ و دستور ایشان برای گرفتن پست وزارت از شرکت‌ها استعفا دادم. در ۱۵ مرداد ۹۲ استعفای خود را ارائه کردم و خدمت نمایندگان رسیدم و شما نیز به بنده رأی اعتماد دادید.
نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح سؤال حمید رسایی از محمدرضا نعمت‌زاده پس از قانع‌نشدن طراح سؤال و در جریان رأی‌گیری با ۷۳ رأی موافق، ۱۰۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت قانع نشدند. سؤال رسایی درباره عضویت نعمت‌زاده در هیئت‌مدیره ۱۶ شرکت خصوصی هم‌زمان با حضور در وزارت صنعت و معدن و تجارت بود که از توضیحات وزیر قانع نشد و پس از رأی‌گیری، مجلس به وی کارت زرد داد. البته با این کارت زرد، وزیر صنعت و معدن سه کارته شد. 

استعفای نعمت‌زاده از هیئت‌مدیره ۱۹ شرکت 
محمدرضا نعمت‌زاده، در پاسخ به سؤال نماینده مردم تهران گفت: آقای رسایی گفته‌اند من در هیئت‌مدیره ۱۹ شرکت عضویت دارم، درحالی‌که بنده عضو هیئت‌مدیره ۱۹ شرکت بودم. بنده از عضویت در هیئت‌مدیره این شرکت‌ها استعفا دادم و اسناد آن نیز موجود است و روزنامه رسمی نیز آنها را چاپ کرد. من این اسناد را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌کنم تا نمایندگان آنها را مشاهده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حضور خود در دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به نظر آقای روحانی در اوایل مرداد ۹۲ و دستور ایشان برای گرفتن پست وزارت از شرکت‌ها استعفا دادم. در ۱۵ مرداد ۹۲ استعفای خود را ارائه کردم و خدمت نمایندگان رسیدم و شما نیز به بنده رأی اعتماد دادید. 

برخورد تمسخرآمیز و همراه با اهانت
البته موضوع قابل توجه در جلسه سؤال از وزیر صنعت، معدن و تجارت، به زعم غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت (برخورد تمسخرآمیز و همراه با اهانت) رسایی نسبت به نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که از تریبون مجلس خطاب به وزیر گفته بود: «مردم شما حرف‌زدن وزیر را ببینید، حتی نمی‌تواند حرف بزند».

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» با انتقاد از شیوه سؤال از وزیر صنعت و معدن گفت: نعمت‌زاده از نمایندگان سومین کارت زرد خود را گرفت، ولی به دور از هر جانبداری و درست و غلط‌بودن سؤال از وزیر دو موضوع قابل انتقاد است.  

نماینده رشت افزود: اول اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس نیاز به اصلاح دارد، چون به وزیری که مورد سؤال قرار گرفته است، اجازه نمی‌دهند در آخرین فرصت از خود دفاع کند و آخرین حرف‌ها را نماینده سؤال‌کننده یا مخالف وزیر مطرح می‌کند. بنابراین نماینده سؤال‌کننده به سادگی می‌تواند فضای عمومی مجلس را با صحبت‌هایش تحت تأثیر قرار دهد. 

این نماینده عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: کاری نداریم که وزیر مورد سؤال، نعمت‌زاده است یا هر فرد دیگری، موضوع قابل انتقاد، رویکرد و ایرادی است که به آیین‌نامه داخلی وارد است و به وزیر در آخرین نوبت اجازه دفاع از اتهامی که به او وارد می‌شود، داده نمی‌شود. این با حقوق قضائی مغایرت دارد.

وی افزود: کسی را که تفهیم اتهام می‌کنند، به او اجازه می‌دهند تا از خودش دفاع کند، بعد درباره‌اش رأی صادر می‌شود. حقوق اساسی یک شهروند این است که از خودش دفاع کند. جعفرزاده دومین عامل انتقادش را «نحوه برخورد» با وزیری دانست که مورد سؤال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه سؤال از نعمت‌زاده، ‌آقای رسایی ده‌ها اتهامی که در هیچ مرجع قضائی ثابت نشده است را به وزیر صنعت و معدن وارد کرد؛  درحالی‌که این اتهام‌زنی‌های خلاف قانون و اخلاق، از طرف یک نماینده روحانی که قرار است مبلغ دین باشد و در کسوت پیامبر است، همراه با تمسخر زده شد.

  این نماینده مستقل مجلس یادآور شد: رسایی، نعمت‌زاده را مسخره کرد و گفت که «مردم طرز حرف‌زدن وزیر صنعت و معدن را ببینید»! اصلا فارغ از سؤال از وزیر، این طرز برخورد و تمسخر بسیار زشت و خارج از اخلاقیات و دین است.

وی با بین اینکه «حق نداریم به اسم سؤال، کسی را تحقیر کنیم»، گفت: نباید فردی را مسخره کنیم و اجازه دفاع هم به او ندهیم و بلافاصله درباره او رأی‌گیری‌کنیم. 

 همیشه آقای نماینده یکسری حرف‌ها و کارت‌هایی را در جیب خود نگه می‌دارد و دقیقه ۹۰ که بخواهد احساسات نمایندگان را جریحه‌دار کند و فضای مجلس را به نفع خود برگرداند، آن کارت‌ها را رو می‌کند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که شاید فردی نتواند درست از خودش دفاع کند و قدرت بیان نداشته باشد یا اصلا نخواهد حرفی بزند، کسی حق ندارد او را از تریبون مجلس ترور شخصیت کند. بنابراین به برخی همکارانم می‌گویم که مردم اصول و چارچوبی دارند و این رفتار را نمی‌پسندند.

این نماینده دور نهم مجلس با انتقاد از اینکه در جلسه علنی از افرادی نام برده شد که فرصتی برای دفاع از خود نداشتند، ‌گفت: در جلسه سؤال از وزیر صنعت و معدن، حرف‌هایی زده شد که ارتباطی به موضوع سؤال نداشت. از دختران نعمت‌زاده در صحن علنی نام برده و به آنها اتهاماتی زده شد، درحالی‌که آنها در مجلس حضور نداشتند و فرصتی به آنها برای دفاع از خود داده نمی‌شود و تریبونی ندارند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)