کد خبر: ۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بنا بر درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس جمهور، آقای روحانی با آقای پوتین گفتگویی درباره توسعه و تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه داشته است تا این کشور در واردات کالاهای کشاورزی و مواد غذایی ایران تجدید نظر کند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بنا بر درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس جمهور، آقای روحانی با آقای پوتین گفتگویی درباره توسعه و تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه داشته است تا این کشور در واردات کالاهای کشاورزی و مواد غذایی ایران تجدید نظر کند.

محسن جلال‌پور در گفتگو با  تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش بازرگانی کشور، هیچ تردیدی از فراهم بودن شرایط ورود به بازار روسیه ندارد، زیرا 30 درصد صادارت ترکیه به روسیه قطع شده است.

وی افزود: این صادرات عمدتا مواد غذایی از جمله میوه و محصولات گلخانه‌ای بوده و این بازار در حالی به روی روسیه بسته شده است که در آینده نزدیک نیز باز نمی‌شود.

بعد یک دهه هنوز صادرات مواد غذایی ایران به روسیه با محدودیت همراه است

رئیس اتاق بازرگان ایران ادامه داد: در گذشته نیز چنین بازارهایی برای ما، مانند زمان تجزیه شوروی و نزاع روسیه وغرب بر سر اکراین برای ما فراهم شد اما نتوانستیم از این شرایط استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد:روابط اقتصادی و تجاری ایران با سایر کشورها بر اساس شرایط روز تعیین نمی‌شود، به طوری که بعد از یک دهه ارتباط تجاری با روسیه هنوز ورود مواد غذایی ما به این کشور با محدویت‌هایی همراه است.  

جلال‌پور تصریح کرد: بنا بر درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس جمهور، آقای روحانی با آقای پوتین گفتگویی درباره توسعه و تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه داشته است تا این کشور در واردات کالاهای کشاورزی و مواد غذایی ایران تجدید نظر کند.

روسیه از هر کانتینر محصولات کشاورزی ایران 7 هزار و 500 دلار تعرفه می‌گیرد

وی افزود: این کشور سخت گیری‌هایی در استاندارد‌ها و تعرفه های مواد غذایی وارداتی از ایران دارد به طوری که اخیرا متوجه شده ایم که گمرک روسیه در‌حالی از واردات ما 17 تا 18 درصد و از هرکانتینر محصول کشاورزی 7 هزار و 500 دلار تعرفه می‌گیرد که از ترکیه نمی‌گرفته است و در حال حاضر از برخی کشورهای همسایه خود نمی‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: دولت باید این مسائل را حل کند و بخش خصوصی ما نیز بپذیرد که در این مواقع باید پاشنه کفش خود را کشیده و به این کشور برود، زیرا از نشستن چیزی نصیب ما نمی‌شود.

وی یادآورشد: به دلیل اینکه تا به امروز ما عمدتا وارد کننده بوده ایم عادت به فخر فروشی و نشستن برای مراجعه داشته ایم اما برای صادرات، باید به کشورهای مقصد مراجعه کنیم.

جلال‌پور گفت: صادرکنندگان ما باید در کشورهای هدف حضور داشته باشند و خود بازاریابی کنند و از طرفی نیز دولت موانع این چنینی مانند موانع بازار روسیه را بردارد تا در نهایت صادرات توسعه یابد.
برچسب ها: روحانی ، پوتین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)