کد خبر: ۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی:
سید حسین مرعشی به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و رئیس کارگروه استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با روزنامه اعتماد به گفت‌وگو نشسته است و در این گفت‌وگو هم از آخرین مواضع حزب کارگزاران گفته و هم از روند معرفی و انتخاب کاندیداعای اصلاح‌طب.

سید حسین مرعشی به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و رئیس کارگروه استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با روزنامه اعتماد به گفت‌وگو نشسته است و در این گفت‌وگو هم از آخرین مواضع حزب کارگزاران گفته و هم از روند معرفی و انتخاب کاندیداعای اصلاح‌طب.  آنچه در پی می‌آید چکیده ای از این گفت‌وگو است:

**من بين حاميان دولت و جريان اصلاحات هيچ فاصله‌اي نمي‌بينم. ما معتقديم دولت آقاي روحاني در سراسر كشور حامي‌اي بزرگ‌تر و مهم‌تر از اصلاح‌طلبان نداشته و ندارد. امروز هم مانند تمام اين دوسال گذشته در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها همه حاميان آقاي رييس‌جمهور از جنس اصلاحات و همه اصلاح‌طلبان حاميان رييس‌جمهور هستند. بنابراين مي‌توان گفت تفكيك اين دو موضوع و تمايز قايل شدن ميان حاميان دولت و اصلاح‌طلبان تفكيك غيرواقعي و يك فرضيه به‌شمار مي‌آيد.

 **حزب اعتدال و توسعه به لحاظ تشكيلاتي از همان ابتداي فعاليتش اصلاح‌طلب ارزيابي نمي‌شد و حالا هم اصلاح‌طلب نيست. آنها از همان ابتدا هم يك گروه ميانه بودند كه فعاليت مي‌كردند. اما به هر حال در انتخابات مجلس دهم همه اصلاح‌طلبان حاميان رييس‌جمهور حساب مي‌شوند و با هم خواهند بود و اعتدال توسعه هم از اين موضوع جدا نمي‌شود.

**حمايت ما از آقای لاریجانی به معني اينكه با ايشان ائتلاف كنيم، نيست. ما مي‌توانيم نسبت به جناح رقيب هم متفاوت فكر كنيم. ايشان در جناح رقيب است اما مي‌توانيم نسبت به افكارش متفاوت فكر كنيم. حتما ما موضعي كه درباره آقاي لاريجاني به عنوان يك شخصيت ملي، اثرگذار و مفيد براي كشور مي‌گيريم با موضعي كه در برابر فردي مانند آقاي روح‌الله حسينيان مي‌گيريم، متفاوت است.

**يادتان باشد يك زماني خطرات جدي كشور را تهديد مي‌كند و در مقابل خطراتي كه كشور را تهديد مي‌كند بايد همه متحد بشويم. نمونه اين كار در مساله مذاكره با قدرت‌هاي خارجي بود. اگر نقدي داريم، نبايد موضوع را جناحي كنيم. چرا شما يك موضوعي كه موضوع كشور است مي‌خواهيد با انگيزه مبارزات جناحي و شخصي ببينيد و يك كار بزرگ ملي را خراب كنيد اين كار بدي است. ما در مقابل خارجي‌ها قرار مي‌گيريم بايد براساس منافع ملي همه با هم متحد باشيم. در داخل هم وقتي يك خطري كشور را تهديد مي‌كند ما بايد بتوانيم با هم همكاري داشته باشيم. ما بايد حتما پيامي را به جامعه بدهيم كه متوجه باشد كه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در عين حال كه با هم رقيب هستند ولي در مقابل افراط مي‌توانند با هم همكاري كنند.

**همه ما از اينكه جريان خردگرا در ميان اصولگرايان دست بالا را داشته باشند و به نوعي تفكرشان بر اين جريان حاكم شود استقبال مي‌كنيم. حتما در دولت هم از اين تغيير استقبال مي‌شود كه نيروهاي عقلگرا عنان اصولگرايان را به دست گيرند نه تندروهايي مانند پايداري.

**كنگره حزب كارگزاران دي‌ماه برگزار مي‌شود.

**اعضاي كارگروه استان‌ها جمعا ١٥ نفر هستند. گاهي يك نفري و گاهي دو نفري مسوول يك منطقه هستند. در ذيل منطقه هم هر استاني ميز خاص خودش را دارد كه افرادش تعيين شدند غير از يكي دو استان همه تعيين شدند. آقاي دكتر عارف رابط ستاد مركزي شوراي‌عالي با اصلاح‌طلبان استان هستند اينها وظيفه‌شان تا تشكيل شوراي جامع اصلاح‌طلبان استان ادامه دارد.

**بر اساس توافقي كه داريم حوزه‌هاي انتخابيه اين تصميم را مي‌گيرند اگر حوزه انتخابيه‌اي از مركز كمك بخواهد فردي را تشويق كند كه از تهران برود آنجا ثبت‌نام كند اين كار انجام مي‌شود. تا الان هم مورد خاصي نبوده است كه بخواهيم اين كار را انجام دهيم.

**خوشبختانه اصولا نيازي نيست كه از تهران كسي را ببريم به شهرستان. فرستادن كانديدا به شهرستان از تهران معمولا در گذشته اتفاق مي‌افتاده به خصوص در جناح اصولگرا بيشتر تجربه‌اش بوده مقاطعي كه آنها شرايط راي‌آوري‌شان در تهران خوب نبوده مهره‌هاي اصلي‌شان را به شهرستان‌ها مي‌فرستادند.

**معتقدم دوستاني كه در معرض رد صلاحيت احتمالي هستند ضرورتي ندارد كه كانديدا بشوند خود من اين عقيده را دارم.

**در سال ٩٢ ما خيلي حرفه‌اي عمل كرديم. آقاي احمدي‌نژاد رييس‌جمهور بود، آقاي نجار وزير كشور بود، رييس‌ دولت اصلاحات را تهديد كردند كه نيايد، آقاي هاشمي را رد صلاحيت كردند، در بين آقاي قاليباف و آقاي جليلي، آقاي روحاني رييس‌جمهور شد. اين يعني دقيق و حرفه‌اي. حالا هم در هر حوزه قد علم مي‌كنيم بايد يك ليست راي بياورد. اگر حرفه‌اي عمل كنيم مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم.

**آقاي ناطق اصلا ثبت‌نام نمي‌كنند. اين صحبت آقاي عطريانفر ناظر به اين بود كه كارگزاران بيشتر منادي يك سياستي بود كه بر اساس يك مصالحي براي نظام كشور و اينكه شخصيت‌هاي اصلي اصولگرا به عرصه سياسي برگردند بايد اقداماتي انجام دهيم. ما پيام‌مان اين بود. من در مصاحبه‌هايم با صراحت گفتم مهم‌تر از كانديداتوري آقاي ناطق در مجلس برگشت آقاي ناطق به عرصه سياسي است.

**در طول سال‌هاي گذشته به تدريج يك اتفاق نامباركي در كشور افتاد و آن اينكه اصولگرايان اصلي شناسنامه‌دار جا خالي دادند و اين جاي خالي را عده‌اي پر كردند كه در سياست بيش از اندازه خود بين، مغرور و افراطي بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)