کد خبر: ۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نامه چهارتشکل دانشجویی کرمان خطاب به رییس جمهور درخصوص موانع فعالیت
تشکل‌های دانشجویی چهار دانشگاه بزرگ کرمان با صدور اطلاعیه‌ مشترکی خطاب به رییس جمهور تاکید کردند: بدخواهان اعتدال و اصلاح در کشور به خوبی خطر را برای خود تشخیص داده‌اند و دریافته اند مادامی که جوانان و دانشجویان از دولت تدبیر و امید حمایت می‌کنند، توان زمینگیر کردن دولت را که نهایت آمال آنهاست نخواهند داشت. بنا بر این تمام تلاش خود را صرف نا امید کردن جوانان کرده اند.
تشکل‌های دانشجویی چهار دانشگاه بزرگ کرمان با صدور اطلاعیه‌ مشترکی خطاب به رییس جمهور تاکید کردند: بدخواهان اعتدال و اصلاح در کشور به خوبی خطر را برای خود تشخیص داده‌اند و دریافته اند مادامی که جوانان و دانشجویان از دولت تدبیر و امید حمایت می‌کنند، توان زمینگیر کردن دولت را که نهایت آمال آنهاست نخواهند داشت. بنا بر این تمام تلاش خود را صرف نا امید کردن جوانان کرده اند.
به گزارش گفتارنو بخش‌هایی از این بیانیه در پی می‌آید:

××× اکنون که بیش از دو سال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد همچنان شعارهای زیبای شما قبل از انتخابات را که نوید دنیایی بهتر برای دانشجویان و دانشگاهی آزاد و پرشور و پربار را می داد به یاد داریم.

××× آقای دکتر روحانی بعد از آنکه بواسطه استیضاح وزیر دانای وزارت علوم، دکتر فرجی دانا، سکان این کشتی خسته از طوفان‌های چند ساله دولت گذشته را به جناب دکتر فرهادی سپردید و در کنار ایشان آقای دکتر قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت حضور یافته اند گرچه به ظاهر فضای عادلانه تری در ایجاد تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی ایجاد شده اما با آنچه که انصاف وعدالت است فاصله فراوان است.

××× سخنان آذر ماه سال گذشته شما را به یاد داریم که حرف از آن می زدید که :" دولت نسبت به دانشگاه‌ها خط و راهی که داشته یکی است و از آن راه بازگشت نخواهد کرد. راه و مسیر همانی است که از روز اول به شما وعده دادیم. عهد ما با شما شکستنی نیست . " 

××× لکن آنچه که امروز بر دانشگاه‌ها می‌گذرد غیر از این است. دانشگاه همچنان جولانگاه گروه‌های فشار است، نشریات دانشجویی همچنان تعلیق و توقیف می‌شوند.کماکان برنامه‌های زیادی به دلایلی نامشخص و خلاف قانون و منطق مجوز نمی‌گیرند و از طرفی برنامه‌هایی هم که مجوز می‌گیرند را به راحتی و در حضور حراست دانشگاه بر هم می‌زنند. 

××× فضای فعالیت در کرمان نیز برای تشکل‌های دانشجویی بسیار شکننده است. جرقه این روند پیش رونده در اسفند ماه 93 زده شد، جایی که ... سخنرانی آقای سید هادی خامنه‌ای در این دانشگاه را نیروهای خود سری که از خارج از دانشگاه وارد جلسه شده بودند بر هم زدند. در ادامه این ماجرا هم در اقدامی بسیار تاسف بار مجوز سخنرانی آقای هادی خامنه‌ای در دانشگاه باهنر را بی هیچ حکم و دلیل قانونی و بی آنکه رییس دانشگاه حاضر باشد لغو کردند، آن هم در شرایطی که تنها ساعاتی به اجرای برنامه‌ای که مجوز آن صادر شده بود زمان باقی مانده بود. در همین ایام بود که که انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی با تعلیق سه ماهه بدون هیچ دلیل قانونی مواجه شد، واقعه ای تلخ که حتی در دولت گذشته برای این تشکل بی سابقه بود.

××× اما از این موارد هم که گذر بکنیم به اتفاقات روز دانشجوی امسال می‌رسیم که مسئله پیچیده تر می‌شود. جایی که از ماه‌ها قبل موافقت دانشگاه توسط مجمع اسلامی دانشجویان برای حضور آقایان دکتر اصغرزاده و حسین نقاشی به این مناسبت بدست آمده بود اما به ناگهان در بحبوحه استعفای رئیس دانشگاه و جابجایی که رخ داد، دانشگاه باهنر با حضور این دو مهمان مخالفت کرده ودر حالی که تنها سه هفته به 16 آذر ماه باقی مانده بود با مطرح کردن مسائلی از قبیل لزوم مناظره‌ای بودن برنامه که بیشتر جنبه فرار رو به جلو داشت دانشجویان بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور را از داشتن برنامه‌ای در خور شأن آنها و گرامی داشت روز دانشجو محروم ساختند. 

××× با همه این اوصاف با تلاش‌های فراوانی که انجمن اسلامی علوم پزشکی کرمان انجام داد مجوز سخنرانی این دو بزرگوار در برنامه‌ای به مناسبت روز دانشجو در 17 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گرفته شد. اما در نهایت تاسف و تعجب علی‌رغم آنکه مجوز قانونی برای سخنرانی هر دو  نفر صادر شده بود، ریاست دانشگاه شخصاً و باز هم تنها کمتر از یک روز مانده به برنامه سخنرانی آقای اصغرزاده را ممنوع اعلام کردند.                                                                                                     
××× آقای دکتر روحانی! ریاست محترم جمهوری، بدخواهان اعتدال و اصلاح در کشور به خوبی خطر را برای خود تشخیص داده‌اند و دریافته اند مادامی که جوانان و دانشجویان از دولت تدبیر و امید حمایت می‌کنند، توان زمینگیر کردن دولت را که نهایت آمال آنهاست نخواهند داشت. بنا بر این تمام تلاش خود را صرف نا امید کردن جوانان کرده اند. از در دوستی باید هشدار دهیم که بخشی از مسوولان سطوح میانی و پایینی دولت که سطح اول برخورد مردم با دولت هستند با حرکت در خلاف جهت سیاست‌های دولت زمینه‌های ریزش بدنه اجتماعی دولت را فراهم می‌کنند.

××× در پایان اعلام می‌کنیم که ما دانشجویان همچنان از انتخاب خود در سال 92یعنی برگزیدن اعتدال و اصلاحات حمایت خواهیم کرد و بدخواهان را در کشتن بذر امید در دل مردم ناکام خواهیم گذاشت. ولی در عین حال خواستار توجه بیشتر به مطالبات دانشجویان در عمل و رسیدگی به تخلفات مسوولان دولتی در دانشگاه و برخورد با نیروهای خودسر افراطی هستیم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان،  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان و
تشکل تدبیر و امید دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان این بیانیه را امضا کرده‌اند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
2
خواهشا مسولان به وضع دانشگاهای کرمان رسیدگی کنن،مصلحت اندیشی و خودسانسوری مسولین دانشگاها دانشجوها رو ناامید کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
0
0
مرده ها از گور بلند شدند........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)