کد خبر: ۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون بیش از چهار هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که از 10 تا 98 درصد پیشرفت دارند و هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون بیش از چهار هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که از 10 تا 98 درصد پیشرفت دارند و هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی روز شنبه در جمع خادمان و متولیان ورزش استان کرمان با موضوع تشریح طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان افزود: هر سال 200 میلیارد ریال برای زیرساخت ها در نظر گرفته می شود و معمولا نیمی از آن تخصیص داده می شود و کم است.

وی بیان کرد: در برخی جاها طرحی کلنگ زده شده اما پیش بینی نشده که اعتبار آن باید از کجا تامین شود.

وی با تاکید بر این که نگاه علمی و متوازن باید در توسعه زیرساخت ها باشد گفت: ما نباید فعالیت های ورزشی را به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ها فراموش کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با همین محدودیت ها می شود مردم را علاقمند کرد که البته حوزه های رسانه ای و تبلیغی می توانند به جای پرداختن به مسائل کوچک و محدود به این مسائل عمیق تر بپردازند.

وی اظهار کرد: یک مربی هفته ها وقت یک رسانه ملی سراسری را می گیرد در صورتی که می تواند به مسئله مهم تری در ورزش بپردازند.

گودرزی گفت: دیگر سیاسیون به دنبال این مسئله نیستند که از ورزش استفاده ناصواب کنند و به اهداف مدنظر خود برسند اما اکنون عده ای هستند که به این مسائل دامن می زنند و به فکر درد ورزش نیستند.

وی افزود: در دولت های گذشته توسعه زیرساخت های ورزشی، علمی، منطقی و مبتنی بر آمایش نبوده است و اکنون می بینیم در جایی با جمعیت تراکمی محدود 1.5 متر سرانه فضای ورزشی وجود دارد و در تهران این سرانه 33 سانتیمتر است و استان البرز نزدیک تهران پایین ترین سرانه ورزشی دارد.

وی تاکید کرد: درست است که اعتبارات را نداریم اما نباید ورزش را تعطیل کنیم، باید موانع را دور بزنیم و از ماموریت اصلی ما که توسعه ورزش برای سلامت جامعه، پیگیری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جسمی و روانی است، دور نشویم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: رابطه مستقیمی بین هزینه ای که برای ورزش می شود با کاهش اعتبارات درمان وجود دارد، اکنون ارقام بزرگی برای سلامت می گذاریم که جزء فعالیت های قوی مجلس و دولت است که در تعامل با هم مشکل بیمه و درمان را تا حدودی حل کنند، اما این درمان توام با درد است.

وی افزود: در مورد ورزش صحیح و پاک تبلیغ شود که حاصل آن ورزش قهرمانی خواهد بود زیرا به آن نیاز داریم.

گودرزی، تصریح کرد: باید مردم کشور را مردمی پویا، زنده، فرهنگی و پر تلاش در دنیا معرفی و باید به صورت پایدار در آن سرمایه گذاری کنیم.

وی گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید عدالت محور، اعتدالی و بر اساس تدبیر و ایجاد امید در جامعه است تا بتواند با نگاه مدبرانه بر مشکلات غلبه کرد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در استراتژی که تعریف کردیم استان کرمان پیشتاز و پیشرو است و امیدواریم این طرح به عنوان پایلوت باشد و از مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان درخواست می کنیم که در جلساتی که برای سایر مدیرکل ها برگزار می شود حضور یابند و طرح توسعه ورزش را توضیح دهند. 

وی افزود: رویکرد دولت در مورد ورزش حمایت همه جانبه از ورزش همگانی است که این موضوع در فرمایشات رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و بیان کردند که این ورزش به مثابه یک دامنه است که ورزش قهرمانی قله ای در این دامنه است.

گودرزی، تاکید کرد: این موضوع یک واقعیت و مبنای علمی دارد و بحثی مبتنی بر دیدگاههای علمی است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته دولت ها به ندرت بر ورزش حرفه ای می پردازند و این حوزه به بخش خصوصی واگذار می شود، افزود: اما در کشور ما تصور می شود که هر استان باید یک تیم متشکل از 20 نفر داشته باشند و همه منابع را این افراد مصرف کنند و مردم روستاها محروم باشند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: توجه به ورزش همگانی و فراهم کردن ابزار و اسباب و شرایط و زمینه برای پرداختن مردم به ورزش مد نظر است که به عنوان مقوله ای پیش گیرنده و جلوگیرنده از آسیب ها و مسائل اجتماعی است.

گودرزی، افزود: نگاه متوازن اینگونه است که درست هر یک از این موارد را در جای خود ببینیم.

وی بیان کرد: در مورد رایگان کردن ورزش و در اختیار عموم قرار دادن آن، باید بدانیم که ورزش برای جامعه ایران باشد نه اینکه برای تعداد محدودی در ورزش قهرمانی و حرفه ای باشد.

وی تاکید کرد: آنچه هزینه می کنیم سرمایه گذاری است که با توان بالاتر و بیشتر به جامعه بر می گردد که این نگاه در مجموعه مدیران استان کرمان وجود دارد.

وی در مورد حوزه جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان از آمیختگی دو حوزه ورزش و جوانان ایجاد شده و حوزه جوانان مغفول مانده است و در سایه پر چالش، گرم و خوب ورزش می رود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع می تواند به عنوان یک ضعف گریبان ما را بگیرد، ادامه داد: بر ما تکلیفی برای هزینه کردن در حوزه جوانان نیست و وظایف حوزه جوانان بر عهده 18 وزارتخانه و دستگاه و سازمان ها و نهادهای تبلیغی است که به موضوع جوانان می پردازند.

گودرزی، بیان کرد: هماهنگ سازی، فعال سازی و آشناسازی تکلیفی است که به عهده این سازمان هاست و وزارتخانه های مختلف باید در مورد تحصیل دانشجویان، اشتغال، مسکن، وام ها و ... پاسخگو باشند.

وی گفت: موضوع جوانان با توسعه اقتصادی مرتبط می شود که هرچه اقتصاد کشور رو به بهبود باشد جوانان نیز مانند سایر گروه ها نفع می برند و مشکلات آنها کمتر می شود.

250 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های ورزشی کرمان در نظر گرفته شد 

معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان هم گفت: در مجموع 250 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ملی و استانی و شرکت توسعه و ماده 180 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان کرمان در نظر گرفته شده است. 

سید مناف هاشمی افزود: هرچند این بودجه با توجه به پراکندگی استان و پروژه های زیاد، شاید کفاف نکند اما همه در تلاش هستیم که صد درصد این اعتبار در نظر گرفته شده را تخصیص دهیم. 

وی گفت: نکته قابل توجه این است که چند ظرفیت در استان کرمان وجود دارد و ما این آمادگی را داریم در صورتی که استاندار کرمان دستور دهد اشکالات بند (ن) و (س) قانون بودجه سال 93 در رابطه با مستند سازی و تغییر کاربری را اصلاح و صفر تا پنجاه درصد پروژه ها را بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کرمان ورزش دوستان بسیار و حامیان مالی در حوزه ورزش دارد، آمادگی داریم در این راستا با یکدیگر یادداشتی را تدوین کنیم. 

وی گفت: تا پایان سال مالی که 31 تیرماه سال 94 است می توانیم پروژه ها را تعیین تکلیف کنیم و از محل درآمد آنها سایر طرح های نیمه تمام را به پایان برسانیم. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

پربازدید ها

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)