کد خبر: ۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کارها و فعالیت‌های دوست‌داران طبیعت و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) در پاک‌سازی طبیعت، باید به‌گونه‌ای باشد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کارها و فعالیت‌های دوست‌داران طبیعت و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) در پاک‌سازی طبیعت، باید به‌گونه‌ای باشد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.

به گزارش گفتارنو؛ اسماعیل جهانشاهی در نشست با جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله اکوتوریسم، کوه‌نوردی، گردشگری و هیأت دوچرخه‌سواری،NGO و مشاوران جوان استاندار در زمینه‌ی طبیعت‌گردی گفت: چندسالی است که دوست‌داران طبیعت همگام با سازمان‌های دولتی اقدام به پاک‌سازی طبیعت می‌کنند که این اقدام بیش‌تر در جنگل قائم و مسیر کوه‌پیمایی مجموعه‌ی تفریحی پردیسان قائم انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که دوست‌داران، طبیعت علاقه‌ی زیادی به پاک‌سازی جنگل قائم دارند، گفت: جنگل قائم، چندمرتبه در طول سال توسط گروه‌های مختلف تمیز و پاک‌سازی می‌شود، اما باید در نظر داشت که کرمان، نقاط مختلف و محله‌های زیادی دارد که آن‌ها نیز نیاز به پاک‌سازی دارند؛ به همین سبب شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در نظر داشته باشند که موازی کاری نکرده و به تمیزی و نظافت تمام نقاط شهر اهتمام ورزند.
جهانشاهی با اشاره به این‌که حرکت‌های نمادین و عمومی باعث فرهنگ‌سازی و جذب مشارکت مردمی می‌شود، افزود: در صورتی که این حرکت‌ها در نقاط مختلف شهر باشد، نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تقدیر از تمام افرادی که در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام به فعالیت‌های طبیعت‌دوستانه از جمله پاک‌سازی طبیعت، کاشت درخت و غیره می‌کنند، افزود: پاک‌سازی طبیعت بسیار خوب و پسندیده است، اما فعالیت سمن‌ها نباید تنها محدود به یک منطقه و مربوط به یک روز خاص باشد؛ بلکه باید فعالیت این گروه‌ها در نقاط مختلف شهر انجام شود تا شهری تمیز و پاکیزه داشته باشیم.
جهانشاهی با تاکید بر این‌که کاری که سمن‌ها انجام می‌دهند، کاری خداپسندانه است که منفعت آن به همه‌ی شهروندان می‌رسد، خاطرنشان کرد: اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، نماینده‌ی افکار عمومی هستند، این افراد ضرورت را احساس کرده و به شکل خودجوش و خودگردان در فعالیت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت می‌کنند که یکی از این فعالیت‌ها، پاک‌سازی طبیعت و کاشت درخت است که اثر آن نه‌تنها در درازمدت، بلکه در کوتاه‌مدت نیز قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: توقعات مردم از سازمان مدیریت پسماند به‌حق است و ما تلاش داریم با هم‌کاری گروه های مختلف دوست‌داران طبیعت، شهر را تمیز و پاکیزه کنیم که این مهم تلاش شهروندان و هم‌کاری آن‌ها را به‌ویژه در بیرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر (9 شب) می‌طلبد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سومین همایش بزرگ دوقلوها و چندقلوهای سیرجانی

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)