کد خبر: ۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون بازرگانی:
مسئول دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان با اشاره به صادرات پسته به روسیه بیان کرد: پسته، به 70 کشور جهان صادر می‌شود و سالانه یک میلیارد و 500 میلیون دلار ارزآوری دارد، اما متاسفانه استراتژی خاصی برای فروش این محصول وجود ندارد.
رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان با اشاره به اعمال تحریم‌های روسیه علیه ترکیه گفت: با توجه به این شرایط فرصت مناسب برای صادرات محصولات استان به‌ویژه مواد غذایی مانند سبزی، میوه و خشک‌بار به روسیه فراهم شده است.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، محمدعلی محمدمیرزاییان در نشست اعضای کمیسیون بازرگانی با موضوع بررسی حضور کرمان در نمایشگاه بین‌المللی موادغذایی روسیه افزود: معمولاً در این کشور واردات هر کالایی انحصاری است و به همین دلیل باید در این شرایط بتوان با واسطه‌هایی برای عرضه‌ی موادغذایی استان در این کشور ارتباط برقرار کرد. 

مسئول دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان با اشاره به صادرات پسته به روسیه بیان کرد: پسته، به 70 کشور جهان صادر می‌شود و سالانه یک میلیارد و 500 میلیون دلار ارزآوری دارد، اما متاسفانه استراتژی خاصی برای فروش این محصول وجود ندارد.

محمدمیرزاییان به بیان ظرفیت‌های استان به‌ویژه جنوب، مانند سبزی، میوه و خشک‌بار و عرضه‌ی آن‌ها در بازارهای روسیه پرداخت و گفت: توسعه‌ی حمل‌ونقل هوایی و ریلی برای گسترش فعالیت تجاری با این کشور بسیار اهمیت دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان با تاکید بر این‌که بهتر است صادرکنندگان به‌صورت گروهی در بازارهای روسیه حضور یابند، ادامه داد: اگر صادرکنندگان با تشکیل هلدینگ، به این بازار متصل شوند، می‌توان بهترین بهره‌برداری را از فرصت به وجود آمده انجام داد.

وی در ادامه، پیش‌نهاد بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی روسیه که از 19 تا 23 بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود را مطرح کرد و گفت: این بازدید برای شناخت بیش‌تر بازارهای روسیه، نوع بسته‌بندی و فرآوری محصولات، ذائقه‌ی مردم این کشور و... مفید خواهد بود.

محمدمیرزاییان با بیان این‌که محصولات ترکیه با بسته‌بندی مناسب و مورد پسند در بازارهای روسیه عرضه می‌شده است، افزود: باید کیفیت، شیوه‌ی عرضه و بسته‌بندی محصولات ما بتواند جایگزین خوبی برای محصولات ترکیه در بازار این کشور باشد.

مسئول دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی کرمان در جنوب استان نیز در ادامه‌ی این نشست گفت: سال گذشته خرده‌مالکان جنوب استان که 90 درصد فعالان حوزه‌ی کشاورزی این منطقه را تشکیل می‌دهند، به‌دلیل عدم انعقاد قراردادهای قانونی با روس‌ها، دچار مشکلاتی شدند که آن‌ها را بسیار متضرر کرد. 

فخری الله‌توکلی خاطرنشان کرد: بهتر است برای استفاده‌ی هرچه بهتر از بازار روسیه در شرایط فعلی، یک کارشناس حقوقی در نمایندگی اتاق کرمان در جیرفت حضور داشته باشد تا قراردادها قانونی و با نظارت اتاق، بین صادرکنندگان و خریداران روسی به امضا برسد.

وی بیان کرد: پیش‌نهاد تشکیل کنسرسیوم صادرات محصولات جنوب استان برای برگرداندن اعتماد مردم منطقه نسبت به برخی خریداران را مطرح کرده‌ایم که امیدواریم به‌زودی بتوان این مهم را تشکیل داد و آن اعتماد از دست رفته‌ی بازارهای روسیه را به منطقه‌ی جنوب برگرداند.

الله‌توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به عمر کمِ محصولات گل‌خانه‌ای، سبزی و صیفی‌جات و استقبال سرمایه‌گذاران برای توسعه‌ی حمل‌ونقل هوایی، امیدواریم بتوانیم پرواز مستقیم از جیرفت به روسیه را به‌زودی راه‌اندازی کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان با اشاره به این‌که در حال حاضر تعدادی از روس‌ها با سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمین‌های کشاورزی را با قیمت‌های بالا از کشاورزان اجاره کرده و سفارش الگوی کشت و شیوه بسته‌بندی محصولات را ارایه داده‌اند، گفت: هم‌چنین برخی تجار آذربایجان و ترکیه محصولات جنوب استان را با برندهای ویژه‌ی کشور خود بسته‌بندی و سپس به روسیه صادر می‌کنند.

وی با بیان این‌که متاسفانه در جنوب استان برندسازی نشده و کشاورزان خرده‌مالک در این زمینه اطلاعات لازم را ندارند، افزود: خرده‌مالکان هر سال بدون توجه به نیاز بازار به کشت بی‌رویه یک محصول اقدام می‌کنند و به همین دلیل در زمان برداشت تعادلی بین بازار عرضه و تقاضا وجود ندارد.

الله‌توکلی خاطرنشان کرد: اما مالکان بزرگ در جنوب استان براساس سفارش و در نظر گرفتن بازار محصولات، الگوی کشت مناسب را اجرا می‌کنند و در پایان فصل برداشت نیز متضرر نخواهند شد؛ زیرا محصولات‌شان قبل از برداشت پیش فروش شده است.

گفتنی است؛ در این نشست شرایط بازار روسیه و عرضه‌ی محصولات موادغذایی استان در این بازار تحلیل شد و استفاده از تجربیات تجار فعال در این کشور، دریافت مشاوره از اتاق مشترک ایران و روسیه، حضور صادرکنندگان به‌صورت گروهی در روسیه و در نظر گرفتن بسته‌بندی و نحوه‌ی مناسب عرضه‌ی محصولات، مورد تاکید قرار گرفت.
برچسب ها: صادرات ، پسته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)