کد خبر: ۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدعلی کریمی پس از ثبت نام در انتخابات:
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شخصا هیچ قصدی برای بازگشت به سیاست نداشتم ولی آن قدر توسط افکار عمومی و مردم خوب کرمان مورد مهر و محبت و درخواست واقع شدم که اخیرا احساس می‌کردم که اگر چنان‌چه پاسخ مثبت ندهم بعدا توسط افکار عمومی مورد مواخذه قرار خواهم گرفت.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شخصا هیچ قصدی برای بازگشت به سیاست نداشتم ولی آن قدر توسط افکار عمومی و مردم خوب کرمان مورد مهر و محبت و درخواست واقع شدم که اخیرا احساس می‌کردم که اگر چنان‌چه پاسخ مثبت ندهم بعدا توسط افکار عمومی مورد مواخذه قرار خواهم گرفت.
به گزارش گفتارنو؛ استاندار کرمان در دولت اصلاحات پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به شعار تعیین شده امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی، همزبانی، دولت و ملت چقدر نتیجه انتخابات اسفند 94 را در تکمیل پازل حماسه سیاسی انتخابات خرداد 92 موثر می‌دانید، اذعان داشت: زحمت‌های فراوانی جناب آقای دکتر روحانی به عنوان رییس دولت ظرف این دو سال و اندی حضورشان کشیدند و بسیاری از این زحمت‌ها نتیجه‌اش در آینده به بار خواهد نشست و امیدواریم بعد از رفع تحریم‌ها ما شاهد آثارش باشیم در عرصه اقتصادی و در جهت ایجاد رونق و اشتغال برای خیل عظیم جوانان تحصیل‌کرده و فاقد شغل در کشور، در جهت بهبود معیشت مردم و طبیعتا این مهم، مستلزم همگرایی است.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا در مصاحبه‌ها گفته‌ام یک دولت قوی در کنار یک مجلس قوی معنی پیدا می‌کند و بالعکس. پس بایستی انشاا... با تفاهم و درک متقابل در مجلس دهم، قدم‌های خوبی که  در دولت اقای روحانی برداشته شده، محکم‌تر برداشته شوند.

استاندار اسبق کرمان گفت: معتقدم که مجلس آینده درراستای تکمیل این سیاست‌ها و در راستای قوت این حرکت به سمت جلو و حل مشکلات مملکت خواهد بود.

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چندی پیش در گفت‌وگویی با ماهنامه عصرانه اعلام کرده بودید که به سیاست باز نمی‌گردید ولی هم اکنون برای انتخابات مجلس ثبت نام کردید، انگیزه‌های شما از این اقدام چه بود، گفت: آن روز هم صادقانه عرض کردم و واقعا شخصا هیچ قصدی برای بازگشت به سیاست نداشتم ولی آن قدر توسط افکار عمومی و مردم خوب کرمان مورد مهر و محبت و درخواست واقع شدم که اخیرا احساس می‌کردم که اگر چنان‌چه پاسخ مثبت ندهم بعدا توسط افکار عمومی مورد مواخذه قرار خواهم گرفت.

وی ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورا بعضی‌ها می‌گفتند ما برای حمایت و پشتیبانی شما آمده‌ایم ولی خودتان عرصه را خالی کردید. کریمی با بیان اینکه من در پاسخ به این تقاضاها آمدم افزود: اگر همان مصاحبه را دقت کرده باشید گفتم که گاهی انسان حاضر نیست به هیچ قیمتی کاری انجام دهد ولی وقتی مجموعه‌ای از مردم و دوستان درخواست می‌کنند آن موقع هست که مسئله خیلی فرق خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هشتم در مورد رای به  صادق محصولی جهت تصاحب کرسی وزارت کشور در دولت نهم تصریح کرد: صادقانه می‌گویم اشتباه کردم و از مردم عذرخواهی می‌کنم و این امر ناشی از شناخت غلطی بود که یکی از دوستانی که من به ایشان اعتماد داشتم به من داد و البته یک چشمی هم به گزینه بعدی داشتم که به اعتقاد خودم می‌توانست نامناسب‌تر باشد.

وی با گرامیداشت و یاد و خاطره جانباختگان زلزله نهم دی ماه اظهار داشت: حادثه بسیار تلخی بود و همانطور که بارها گفتم برای حل مشکلات هر آنچه توان داشتیم گذاشتیم و امیدواریم که مردم قصورها و تقصیرها را به بزرگی ببخشند.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس در مورد فضای سیاسی حاکم بر کشور نیز خاطر نشان کرد: معتقدم فضا برای حضور اصلاح‌طلبان در مجلس دهم بسیار تا بسیار آماده است و این مهم را به راحتی می‌توان از تحلیل‌های افکار عمومی دریافت کرد و من هم که حضور پیدا کردم در صحنه در واقع پاسخ به درخواست‌های افکار عمومی بود و انشاا... این جهت‌گیری با همگرایی هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

وی در مورد سایر کاندیداهایی که ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: افراد محترمی ثبت‌نام کردند و چهره‌های شاخص در بین‌شان زیاد است و باید نشست و دید  که در روزهای آتی شورای نگهبان صلاحیت چه کسانی را تایید خواهد کرد و آن موقع هست که رقابت شکل روشن‌تری پیدا خواهد کرد.

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان آیت‌ا... جعفری امام جمعه کرمان اظهار داشت: خدمت حضرت آیت‌ا... جعفری سال‌های سال است که ارادت دارم و سابقه آشنایی و رفاقت ما به خانواده‌های‌مان برمی‌گردد و تا آنجایی هم که می‌دانم ایشان با دوراندیشی و بلندنظری پدر استان بوده‌اند. 

وی با اشاره به دوران مسوولیت خودش در استانداری کرمان ادامه داد: در مقطعی که من مسوولیت داشتم بارها شاهد این بودم که ایشان تذکراتی دادند و در باره این صحبت‌ها هم هنوز فرصت نکردم مستقیما از خودشان بررسی کنم و لیکن باورم این است که آن‌چه که انعکاس پیدا کرده با آن چه که منظور نظر آیت‌ا... جعفری بوده متفاوت بوده، حتی معتقدم ایشان نوعی محبت را به بنده اظهار داشته‌اند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)