کد خبر: ۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
علی لاریجانی:
رئیس مجلس با اشاره به نقش قوه قضائیه در حل مناقشات انتخاباتی تصریح کرد: «چه کسانی که کاندیدا هستند، باید این ظرفیت را در خود به وجود آورند و چه بخش‌های اجرائی و نظارتی باید با عقلانیتی کار را دنبال کنند که به همبستگی ملی کمک شود. قوه قضائیه هم باید این فضا را به وجود آورد تا اگر کسی تخلفی می‌کند یا ضوابط قانونی را زیر پا می‌گذارد، بداند قوه قضائیه مطابق قانون برخورد خواهد کرد».
اقبالی که مردم در نام‌نویسی برای انتخابات این مجالس نشان دادند، بیانگر این است که نشاط و انگیزه لازم را دارند و نسبت به یکدیگر احساس هم‌سرنوشتی می‌کنند که از این جهت حضور چشمگیر مردم قابل‌تقدیر است و ما امیدواریم مسیر برای برگزاری یک انتخابات پرشور هموار شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، ثبت‌نام تعداد زیاد کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را نشان‌دهنده احساس هم‌سرنوشتی و نشاط لازم در مردم دانست. لاریجانی روز گذشته در دومین همایش قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: «چرا باید زمان انتخابات، نگرانی در کشور وجود داشته باشد که مشکل امنیتی به وجود نیاید؟ درحالی‌که اگر شفافیت باشد و همه احساس کنند از پشتیبانی قانونی برخوردارند، اضطرابی وجود نخواهد داشت؛ به‌ویژه اگر احساس کنند رقابت‌ها مطابق قانون است؛ بنابراین افراد چه در زمان بررسی شرایط و چه در زمان تبلیغات، نباید از قانون عدول و فضای کشور را تخریب کنند؛ چراکه در این صورت سایش‌های سیاسی به وجود می‌آید».

رئیس مجلس با اشاره به نقش قوه قضائیه در حل مناقشات انتخاباتی تصریح کرد: «چه کسانی که کاندیدا هستند، باید این ظرفیت را در خود به وجود آورند و چه بخش‌های اجرائی و نظارتی باید با عقلانیتی کار را دنبال کنند که به همبستگی ملی کمک شود. قوه قضائیه هم باید این فضا را به وجود آورد تا اگر کسی تخلفی می‌کند یا ضوابط قانونی را زیر پا می‌گذارد، بداند قوه قضائیه مطابق قانون برخورد خواهد کرد».

لاریجانی با اشاره به ثبت‌نام تعداد زیاد کاندیدا برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «اقبالی که مردم در نام‌نویسی برای انتخابات این مجالس نشان دادند، بیانگر این است که نشاط و انگیزه لازم را دارند و نسبت به یکدیگر احساس هم‌سرنوشتی می‌کنند که از این جهت حضور چشمگیر مردم قابل‌تقدیر است و ما امیدواریم مسیر برای برگزاری یک انتخابات پرشور هموار شود».

شرایط اقتضا دارد که رفتار ما آداب دیگری داشته باشد
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: «این شرایط اقتضا دارد که رفتار ما آداب دیگری داشته باشد. ما از نظر بین‌المللی درگیر مسئله اتمی بودیم و مسائل حقوق بشر و مشکلات دیگری برای ما به وجود آورده بودند که با تلاش آگاهانه و همراه با دقت، مسیر هسته‌ای وارد مرحله دیگری شد و از بازی‌ای که آنها ١٢ سال در آورده بودند، وارد شرایط جدیدی شدیم».

او با اشاره به توافق برجام نیز گفت: «سند اخیر، منافع ملی را از جهاتی تأمین می‌کند. هم دانش هسته‌ای باقی می‌ماند، هم راه برای تحقیق و توسعه هست و هم تحریم‌ها برداشته می‌شود. این اهداف کلان در سند وجود دارد اما طبیعتا شیطنت غربی‌ها پایان نمی‌پذیرد و آنها در اجرای برجام هم دنبال شیطنت هستند».

لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها اقداماتی انجام داده‌اند که با روح برجام سازگار نیست، گفت: «ما باید مراقب باشیم که در اجرا آنها راه دیگری نروند. اخیرا آنها نامه‌ای نوشتند که به خاطر دعاوی من‌درآوردی اموال ایران را بلوکه کنند که این نوعی سرقت است و ما باید در ایران برای تلافی آن بیندیشیم».

مردم باید احساس کنند قوه قضائیه واقعا عدلیه است
رئیس مجلس با اشاره به شرایط منطقه نیز گفت: «هیچ‌وقت منطقه این‌قدر آشفته نبوده است. اکثر کشورهای اسلامی درگیر هستند و جدای از خصومت‌ها و رقابت‌های کودکانه در منطقه باید به پدیده تروریسم توجه کرد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد کرده و ناامنی را در منطقه به اوج رسانده است. ما شاهد گروه متحجری هستیم که هم آبروی اسلام را می‌برد و هم برای امت اسلامی ناامنی به وجود می‌آورد. ایران در سال‌های گذشته با پدیده تروریسم بهترین مبارزه را انجام داده، ما در عراق و سوریه مقابل تروریست‌ها ایستادیم».

او با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نیز یادآور شد: «شاید امسال سخت‌ترین سال از این نظر بود. تلاش شد تورم کنترل شود، اما ما با سقوط جدی قیمت نفت به زیر ٣٠ دلار مواجه هستیم و چون برجام هم هنوز اجرائی نشده شرایط اقتصادی تغییر نکرده و با فشار مواجه شده‌ایم. البته مشکلات اقتصادی ما موضوعات ریشه‌داری دارد. از جمله اینکه در بیش از سه دهه پس از انقلاب رشد اقتصادی ما به طور متوسط سه درصد بوده و این برای کشوری که می‌خواهد روی پای خود بایستد، سهم خوبی نیست. همچنین تورم در کشور همیشه دورقمی بوده پس فقط تحریم‌ها دخیل نبوده؛ زیرا زمانی که تحریم وجود نداشته هم تحریم دورقمی بوده است. پس مشکلات ما ساختاری است. همچنین بی‌کاری نرخ بالایی دارد و تورم هم اگرچه کنترل شده اما هنوز بالاست و شرایط سختی را شاهد هستیم».

رئیس مجلس با تأکید بر لزوم ایجاد امنیت روانی در کشور ادامه داد:  «اگر مردم امیدوار باشند، احساس یکرنگی کنند و آرامش روانی داشته باشند امنیت روانی هم حاصل می‌شود. در این زمینه رسانه‌ها و قوه قضائیه اهمیت زیادی دارند. به ویژه قوه قضائیه که مظهری از اقتدار کشور است و مردم باید به آن تکیه کنند و احساس کنند قوه قضائیه واقعا عدلیه است و هرجا ستمی شود آنها جلوی ستم را می‌گیرند. رسانه‌ها هم باید توجه کنند که تخریب قوه قضائیه می‌تواند این آرامش روانی را به‌هم بزند. البته اصل مهم رفتار قوه قضائیه است اما دیگران هم باید ملاحظه قوه قضائیه را داشته باشند».

لاریجانی تصریح کرد: «مثلا اگر یک مجرم را مجازات می‌کنید به گونه‌ای باید رفتار کنید و رسانه‌ها باید به گونه‌ای کمک کنند که صد رفتار دیگر رخ ندهد. اما گاهی طول مدت رسیدگی این‌قدر زیاد است که اثرش را از بین می‌برد. من توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید امنیت اجتماعی به وجود بیاورید باید جوری رفتار کنید که بازدارنده باشد. رادیو و تلویزیون و بخش‌های دیگر هم باید کمک کنند».
برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)