کد خبر: ۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مهدی جهانگیری؛ رییس گروه مالی گردشگری در آیین آغاز ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری جنوب شرق کشور
عملیات ساخت بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان همزمان با سفر استاندار به سیرجان چهارشنبه گذشته بصورت رسمی کلید خورد.
عملیات ساخت بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان همزمان با سفر استاندار به سیرجان چهارشنبه گذشته بصورت رسمی کلید خورد. آیین آغاز عملیات ساخت این مجموعه ، در محل راه اندازی آن و با حضور رزم حسینی؛ استاندار کرمان، فرماندار ویژه، رحمانی موحد؛ معاون سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور، سیف اللهی؛ معاون عمرانی استانداری، تقی زاده؛ مدیرعامل شرکت گل گهر ، وفایی؛ مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نماینده مردم سیرجان و بردسیر  مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و مدیران و معاونین ادارات مختلف برگزار شد.
سالها بود که فقدان چنین مجتمعی در شهری مثل سیرجان که شاهراه اقتصادی و محل ترانزیتی کشور به حساب می آید و سالانه مهمان های بسیاری را به همین واسطه پذیرا می باشد حس می شد اما به همت مسئولین سرانجام این امر محقق شد. این مجموعه عظیم شامل قسمت های مختلفی از جمله هتل 12 طبقه 4 ستاره با 119 اتاق ، مرکز خرید ، رستوران تلار پذیرایی ، لابی و کافی شاپ، پارکینگ مجهز به اتوماسیون، سینمای مدرن، شهر بازی ، سالن 800 نفره همایش ، زمین و سالن ورزشی ، هایپر مارکت و ... و با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان قرار است در پروسه ای 4 ساله به بهره برداری برسد.

مکی آبادی فرماندار سیرجان در این مراسم یکی از نواقص سطح شهر علی رغم تمام توسعه هایی که تاکنون صورت گرفته است را فقدان یک اقامتگاه مدرن و درجه یک در شأن مردم و مهمانانی که به سیرجان می ایند عنوان کرد و گفت : همت تمام سرمایه گذارانی که برای اجرای این پروژه وارد عمل شدند قابل ستایش است. چرا که سیرجان یک موقعیت استراتژیک و مهم دارد که وجود چنین مجتمع عظیمی می تواند در توسعه این موقعیت موثر و ضروری باشد. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در بخشی از سخنان خود گفت : خانواده بزرگ جهانگیری احتیاج به شهادت کسی مبنی بر انجام فعالیت های صادقانه ندارند، اینها سهامدار انقلاب و زینت بخش استان ما هستند. این خانواده دو برادر گرانقدر را تقدیم انقلاب کرده است. همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که افتخار ایران است با تمام توان دارد برای کشور تلاش می کند یادآوردی این نکته ضروری است که سیرجان راه توسعه و پیشرفت را بخوبی طی می کند، از مسئولین می خواهم اجازه دهند این فعالیتها گسترش پیدا کند. با توجه به این رو که اصلی ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و از این جمعیت سیرجان تبدیل شده به بهشت کارافرینان. وی با اشاره به اهمیت بحث سرمایه گذاری عنوان کرد: سیرجان آماده استقبال از هر گونه سرمایه گذاری هست و جا دارد از مسئولین بخواهم از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که از سرمایه گذاران فعال در این عرصه هست، حمایت لازم را به عمل آورده و درصدد کاهش عوارض دولتی این شرکت برآیند چرا که این هزینه ها در شرایط کنونی مانع از فعالیت این گونه شرکت ها به نحو احسن می گردد.  

مهدی جهانگیری؛ رئیس گروه مالی گردشگری و از سرمایه گذاران این پروژه در سخنان خود عنوان کرد : یکی از  بزرگترین مشکلات صنعت گردشگری بالا بودن ریسک سیاسی کشور است . یکی از الزامات توسعه هر منطقه ای و هر بخشی در قسمت زیر بنایی توجه به صنعت گردشگری است. هیچ کجا صنعت توصعه پیدا نمی کند مگر با توجه به بخش صنعت گردشگری بنابراین می توان گفت: پایه و اساس تبدیل سیرجان به قطب فولاد کشور توجه به صنعت گردشگری است و برای محقق شدن این امر نیز راهی بجز کوتاه کردن فرایندهای اداری وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه امروز شرایط برای این سری سرمایه گذاری های بزرگ که حق مردم سیرجان و منطقه است فراهم شده گفت : مجتمع تفریحی و گردشگری سیرجان با اعتباری در حدود 200 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که می تواند بالغ بر 600 اشتغال مستقیم را برای شهروندان ایجاد نماید و پس از بهره برداری این میزان اشتغال افزایش خواهد یافت. 
جا دارد به این نکته اشاره کنم که هدف سرمایه گذاران این طرح پررنگ سازی بُعد فرهنگی و اقتصادی این پروژه است که امیدواریم با همت مسئولین امر به نتیجه برسد. 

جهانگیری در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث حقوق مالکانه دولتی که برای شرکت های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است گفت : در شرایط کنونی بحث حقوق مالکانه دولتی در معادن بسیار مهم است. در جریان رکود، دولت بایستی فشارهایی که پروژه ها را غیر اقتصادی می کند کاهش دهد. در این شرایط ، بایستی حق و حقوق دولتی را تعدیل یا حذف کرد تا شرکت هایی از قبیل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند. از استاندار محترم تقاضا دارم این مساله را پیگری نمایند تا شرکت گل گهر بتواند از وضعیت کنونی خارج شود.

وی در ادامه گفت : من به عنوان یک فعال بخش خصوصی این نوید را به شما می دهم با همت مسئولین بتوانیم در آینده پروژه معدن شماره 5 گل گهر را که یکی از پروژه های سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری است، به نتیجه برسانیم، هر چند که در شرایط کنونی این طرح فعلا صرفه اقتصادی ندارد. إن شا ا... در سال آینده رشد اقتصادی و خارج از رکود را شاهد خواهیم بود. رحمانی موحد نیز در سخنان خود عنوان کرد : بحث گردشگری ، جایگاه و تاثیرات آن در حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع به گونه ای است که امروزه در دنیا اقتصادی با بیش از 1200 میلیارد دلار گردش مالی و تحرک بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون نفر را مدیریت می کند. در ایران نیز حدود 9درصد تولید ناخالص داخلی را پوشش می دهد و در سال های اخیر 5/6  درصد رشد داشته است. گردشگری یک بن بست نیست بلکه این صنعت می تواند خود را تکثیر کرده و به سرعت در جوامع گسترش پیدا کند. مجتمع تفریحی گردشگری سیرجان اقدام مهمی در این خصوص است. در بخش دیگری از این مراسم ، رزم حسینی استاندار کرمان یکی از سیاست های اصلی کرمان را جذب سرمایه گذاری و احترام به کار آفرینان عنوان کرد و گفت : خوش بختانه در استان قدم های بزرگی در این خصوص برداشته شده است.به گونه ای که تاکنون 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در این استان امضا شده است. مجتمع گردشگری سیرجان حاصل یکی از موافقت نامه هایی است که در اتاق بازرگانی به انجام رسید و امروزه شاهد آغاز عملیات ساخت آن هستیم. امیدواریم روند ساخت این مجموعه سرعت پیدا کند و مجموعه ای درخورد شان مردم سیرجان آماده گردد.
امید است ساخت این مجموعه با سرعت هر چه تمام تر ادامه پیدا کند و مردم سیرجان بتوانند از مزایای وجود چنین مجموعه ای در شهرستان بهره مند گردند. چرا که هدف از انجام هر گونه پروژه عمرانی در سطح شهر در وهله اول منتفع شدن مردم آن شهر از پروژه مذکور می باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)