کد خبر: ۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مردم نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب کنند که در برابر خداوند عالم، حجت داشته باشند زیرا هر کسی به درد مجلس نمی خورد و افرادی باید در مجلس حضور یابند که عالم و اهل فکر باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مردم نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب کنند که در برابر خداوند عالم، حجت داشته باشند زیرا هر کسی به درد مجلس نمی خورد و افرادی باید در مجلس حضور یابند که عالم و اهل فکر باشند.
به گزارش گفتارنو به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی برشمرد و ادامه داد: برای همه قشرها و گروه ها واجب شرعی است که در انتخابات شرکت کنند.
وی گفت: باید توجه داشت که مجلس شورای اسلامی جای قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است و نامزدها نباید وعده هایی خلاف وظایف خود به مردم بدهند.
وی تصریح کرد: افراد اگر شناخت کاملی از نامزدها ندارند، باید از افراد مطلع و آگاه بپرسند و بعد از تحقیق نسبت به انتخاب نماینده خود اقدام کنند تا افراد لایق وارد مجلس شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: با ساز و کارهای تعیین شده در قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی، امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.
وی گفت: بیش از 40 هزار نفر درگیر انتخابات هستند و به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا انتخاباتی سالم، پرشور و حماسی در کشور برگزار شود.
آیت الله جعفری همچنین به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: خط دهنده اصلی این فتنه استکبار جهانی بود و این فتنه باعث خوشحالی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.
وی بیان کرد: با وجود ساز و کارهای قانونی که مانع تقلب در انتخابات می شوند، یکی از نامزدها تاکید داشت که انتخابات را باطل اعلام کنید.
امام جمعه کرمان افزود: در جریان فتنه 88 شاید بیش از ده نفر در اردوکشی خیابانی جان باختند و ضرر و خسارت سنگینی به کشور وارد شد.
وی علاقه به منصب و مقام را یکی از دلایل این ماجرا عنوان کرد و گفت: یکی از آقایانی که برای ریاست جمهوری نامزد شده بود وقتی از او سئوال کردند که سن شما بالاست، چرا می خواهید رئیس جمهوری شوید، گفته بود که قدرت دارم و می توانم.
آیت الله جعفری بر موضوع بصیرت تاکید و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سال های اخیر بارها بر موضوع بصیرت تاکید و در این رابطه موعظه کرده و تذکر داده اند.
وی گفت: اگر بصیرت بود امام علی (ع) در جنگ صفین شکست نمی خوردند و هر جا مسلمانان شکست خورده اند یک علت آن نداشتن بصیرت بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان از حضور گسترده مردم کرمان در مراسم نهم دی تقدیر کرد و گفت: در این روز بیش از 30 هزار نفر از مردم عزیز، انقلابی و شریف کرمان در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه حضور یافتند.
وی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز برای برگزاری آئین گرامیداشت نهم دی ماه قدردانی کرد.
آیت الله جعفری در ادامه خطبه های نماز به 13 دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق اشاره کرد و گفت: امام راحل در این نامه تاکید کرده بودند که مکتب های مادی مانند کمونیسم نمی تواند هیچ دردی از دردهای جوامع را برطرف کند.
وی تصریح کرد: امام راحل اولین فردی بودند که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را پیش بینی کردند و گورباچف بعدها گفت که اگر به مضمون پیام امام خمینی عمل کرده بودیم، به این روز نمی افتادیم.
امام جمعه کرمان افزود: از همین رو که مکتب های مادی نمی تواند دردهای مزمن جوامع بشری را حل کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید کرده اند و بر همین اساس تاکید می شود که کشورها نباید اطراف حکومت های وابسته و حکومت های مرتجع منطقه بگردند.
وی بیان کرد: جای تاسف دارد که چند روز قبل همجنس گرایان اعلام کرده اند که اوباما مرد سال ماست و اوباما نیز بعد از آن در صحبتی گفته است که این موضوع یکی از ارزش های جهانی و حقوق بشر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)