کد خبر: ۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود روند بارندگی ادامه داشته و امیدواریم بارش برف در دی ماه داشته باشیم، اما نباید فکر کنیم با بارندگی های امسال، صرفه جویی را کنار بگذاریم زیرا به هیچ عنوان بارندگی ها در منابع آب زیرزمینی به ویژه در شمال استان اثر ندارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود روند بارندگی ادامه داشته و امیدواریم بارش برف در دی ماه داشته باشیم، اما نباید فکر کنیم با بارندگی های امسال، صرفه جویی را کنار بگذاریم زیرا به هیچ عنوان بارندگی ها در منابع آب زیرزمینی به ویژه در شمال استان اثر ندارد.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ "محمدرضا بختیاری" بعد از ظهر امروز 12 دیماه در جلسه شورای آب استان کرمان اظهار کرد: خاموشی چاه های کشاورزی کار نویی است و اعلام شد طرح همیاران آب استان کرمان به مراتب گسترده تر از طرح تعادل بخشی منابع آب است.

وی افزود: 14 شهرستان تاکنون خاموشی موتورپمپ های کشاورزی را اجرا کرده و یا در حال اجرا دارند و بین یک ماه تا 45 روز خاموشی چاه ها را داریم و در برخی مناطق مانند کوهبنان تا 100 روز است.

بختیاری تصریح کرد: در سال جاری با خاموشی چاه های، تا این لحظه صرفه جویی 161 میلیون مترمکعب صورت گرفته و سال گذشته 251 میلیون مترمکعب بود و پیش بینی می شود سال جاری نیز میزان صرفه جویی بیش از 250 میلیون مترمکعب باشد.

وی در ادامه با اشاره به میزان بارندگی سال جاری در استان کرمان بیان کرد: سال قبل 15 میلیمتر و امسال 60 میلیمتر بارندگی در استان کرمان داشته ایم و بیشترین بارندگی در ده بکری 294 میلیمتر و بعد از آن 136 میلیمتر در رابر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه کمترین بارندگی در قلعه گنج 7 میلیمتر بوده و در شهر کرمان 60 میلیمتر بارندگی داشته ایم، افزود: پیش بینی می‌شود روند بارندگی ادامه داشته و امیدواریم بارش برف در دی ماه داشته باشیم، اما نباید فکر کنیم با بارندگی های امسال، صرفه جویی را کنار بگذاریم زیرا به هیچ عنوان بارندگی ها در منابع آب زیرزمینی به ویژه در شمال استان اثر ندارد.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: خاموشی چاه ها عمدتا در شمال استان وضعیت بهتری دارد و درخواست داریم با همکاری جهاد کشاورزی در جاهایی که امکان دارد، این روند ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همیاران آب، 2 هزار و 676 کنتور هوشمند نصب شده و قبل از طرح 270 کنتور بوده است و پیش بینی شده با این روند زودتر از برنامه پنج ساله بتوانیم کنتورها را نصب کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: 12 هزار چاه دیزلی در استان داریم که یکی از نگرانی ما در این زمینه است و باید برقدار کردن چاه ها سریع تر پیش برود.

وی افزود: از ابتدای طرح همیاران آب 1040 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و پیش بینی می شود جهش خوبی در سه ماه آینده داشته باشیم و تا پایان سال 300 مورد دیگر مسدود شود.

بختیاری با بیان اینکه کنترل بهره برداری 30 حلقه چاه نیز انجام و 261 دستگاه غیرمجاز توقیف شده است، بیان کرد: عمده برداشت آب در جنوب استان صورت می گیرد و خاموشی چاه ها در این منطقه کار سختی است اما باید با همکاری بیشتر، در نیمه نخست سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 45 درصد سدهای استان پر هستند، تصریح کرد: 576 میلیون حجم مخازن سدهاست که اکنون 265 میلیون مترمکعب پر است و وضعیت خوبی ندارند.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه های انتقال آب به استان افزود: کار حفاری تونل انتقال آب از صفارود به کرمان 103 متر پیشرفت داشته و روازنه بین 10 تا 15 متر پیشرفت دارد.

بختیاری تصریح کرد: کار انتقال آب از دریای عمان نیز در حال پیگیری است و بهشت آباد نیز دنبال می شود و امیدواریم طی چند ماه آینده بتوانیم این کار این پروژه را شروع کنیم.

در این نشست مقرر شد فرمانداران طرح خاموشی چاه های کشاورزی در شهرستان های جنوبی را طی یک ماه آینده به جهاد کشاورزی با زمان بندی ارائه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)