کد خبر: ۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
انتخابات ناجی بازار چاپ مي​شود؛
وی با اشاره به عناصر متفاوت تاثیرگذار روی قیمت کاغذ ادامه داد: یکی از موارد مهم در قیمت کاغذ، نرخ ارز است و با توجه به اینکه قیمت ارز در مدت اخیر تغییر خاصی نداشته است، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تغییر زیادی در قیمت کاغذ ایجاد شود.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه لغو تحریم‌ها دلیلی بر خروج بازار از رکود نیست، گفت: با لغو تحریم‌ها شاهد کاهش قیمت‌ها با شیب ملایم هستیم.

سید طاهر شبیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیجانی در بازار خرید و فروش کاغذ دیده نمی‌شود، اظهار کرد: زمان فعلی زمان اوج مصرف کاغذ است اما با این حال خبری نیست و افزایش خرید و فروش کاغذ در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به رکود در بازار کاغذ و همچنین تاثیر تبلیغات انتخابات خبرگان و مجلس روی این بازار ادامه داد: اول باید مشخص شود که کاندیداها چه کسانی هستند و چه مقدار می‌خواهند برای تبلیغات چاپی بودجه صرف کنند.

 دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه یکی از مصارف عمده کاغذ در بازار شب عید برای تولید سررسید و هدایای تبلیغاتی است، گفت: در این زمینه نیز شدتی که در سال‌های قبل وجود داشت امسال وجود ندارد و با توجه به اینکه زمان صفحه‌بندی و فرم‌بندی این گونه محصولات نیز رو به اتمام است بعید به نظر می‌رسد که تاثیر زیادی روی بازار کاغذ داشته باشد.

 توسل به انتخابات برای به گردش درآمدن بازار چاپ و کاغذ

شبیری با بیان اینکه منتظر تاثیر انتخابات و تبلیغات روی بازار کاغذ هستیم، اظهار کرد: به هر حال منتظر اموری هستیم اما آنچه قابل دسترس‌تر از سایر مسائل است، بحث انتخابات است که بتواند بازار چاپ و کاغذ را به گردش درآورد.

وی با اشاره به عناصر متفاوت تاثیرگذار روی قیمت کاغذ ادامه داد: یکی از موارد مهم در قیمت کاغذ، نرخ ارز است و با توجه به اینکه قیمت ارز در مدت اخیر تغییر خاصی نداشته است، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تغییر زیادی در قیمت کاغذ ایجاد شود.
 
دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه در حال حاضر مدت زمان خرید و فروش کاغذ اضافه شده است، گفت: یعنی زمان برگشت سرمایه تولیدکنندگان و تاجران زیاد شده و این افراد را با ریسک‌های بسیاری مواجه کرده است.

شبیری با بیان اینکه تولیدکنندگان و تاجران علاقه‌ای ندارند که قیمت کاغذ افزایش پیدا کند، افزود: در زمان رکود امکان بروز سوء استفاده‌های مالی توسط واسطه‌ها زیاد می‌شود و بازار فعلی این پتانسیل را دارد و به همین دلیل خیلی سعی نمی‌شود که افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دلیلی ندارد که قیمت کاغذ کاهش یابد، گفت: به این ترتیب سکون در قیمت کاغذ و در تجارت آن نیز نوعی رکود ایجاد کرده که اگر مدت زمان آن بیش از مدت فعلی ادامه پیدا کند، بسیار نگران کننده و خطرناک است.

دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا تحریم‌ها را روی واردات و مصرف کاغذ اثرگذار دانست و گفت: زمانی مصرف کننده کاغذهای اروپایی بودیم و به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شد، مجبور شدیم به سراغ تولیدکنندگان کشورهای دیگر برویم، از سوی دیگر هزینه‌هایی که برای واردات کاغذ و نقل و انتقال پول اضافه می‌شد را مردم باید پرداخت می‌کردند.

شبیری افزود: اگر این تحریم‌ها برداشته شود، اتفاقی که در ابتدا می‌افتد این است که هزینه‌های اضافی را واردکنندگان و به تبع آن مردم پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به تاثیر لغو تحریم‌ها بر قیمت کاغذ اظهار کرد: این موضوع کاملا به این بستگی دارد که تحریم‌ها چگونه لغو شود. یعنی اگر تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود، ممکن است بسیاری از موارد حل شود و به تبع آن قیمت محصولات نیز کاهش پیدا کند اما اگر با شیب ملایمی این کار انجام شود،‌ کاهش قیمت نیز مستلزم گذر زمان است.

دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه لغو تحریم‌ها هیچ دلیلی برای خروج بازار از رکود نیست، ادامه داد: ممکن است کالایی ارزان‌قیمت باشد و ساده هم به دست آید اما باید در بازار، مصرف تجاری برای آن وجود داشته باشد تا در رکود نباشد.

وی اظهار کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم که با لغو تحریم‌ها یک شبه قیمت‌ها تغییر می‌کند و این تغییرها در دراز مدت با شیبی ملایم اتفاق خواهد افتاد که اگر هزینه‌های اضافی کالا و مواد اولیه حذف شود، طبیعی است که شرایط نقل و انتقال ساده‌تر خواهد بود و تغییرات در قیمت نیز اتفاق می‌افتد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پربازدید ها

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)