کد خبر: ۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وی در مورد نگرانی برخی از جمله آیت الله یزدی و آیت الله جنتی از کثرت ثبت نام کنندگان این دوره از رقابت‌های خبرگان بیان کرد: یقینا تعدد نامزدها، اندکی رسیدگی به صلاحیت آنها را با مشکل روبرو می کند و نگرانی این دو آیات هم از این جهت است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال جوسازی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان یقینا می‌تواند پاسخ هر تصمیمی را که می‌گیرد بدهد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به روند و تعدد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات خبرگان رهبری گفت: رشد و مشارکت بالای افراد در نام‌نویسی پنجمین دوره از انتخابات خبرگان اگر با رویکردی جناحی و سیاسی همراه نبوده باشد بیانگر احساس تکلیف کاندیداها برای نشستن بر کرسی‌های این مجلس است. از این به بعد است که واجدین شرایط پس از بررسی صلاحیت بر مبنای قانون توسط شورای نگهبان مشخص می شوند.

وی در مورد نگرانی برخی از جمله آیت الله یزدی و آیت الله جنتی از کثرت ثبت نام کنندگان این دوره از رقابت‌های خبرگان بیان کرد: یقینا تعدد نامزدها، اندکی رسیدگی به صلاحیت آنها را با مشکل روبرو می کند و نگرانی این دو آیات هم از این جهت است.

اين نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا بعضی افراد با اینکه خود می دانند واجد شرایط حضور در مجلس خبرگان نیستند، باز هم ثبت‌نام می‌کنند؟، گفت: ثبت نام در انتخابات خبرگان با علم به نداشتن اجتهاد و با هدف ایجاد موج آفرینی، کار صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مورد تایید رهبری است، در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان تاکید کرد: این پنجمین دوره از رقابت های خبرگان و دهمین دوره از ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. شورای نگهبان هم تجربه لازم را در بررسی صلاحیت نامزدها دارد. این نهاد باید همچون فیلتری قاطع، صلاحیت کاندیداها را بررسی کند و تحت تاثیر فضاسازی‌های احتمالی قرار نگیرد.

سبحانی نیا در مورد صحت بعضی از گمانه زنی ها از رد صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی گفت: از این موضوع بی اطلاع هستم، اما نمی دانم چرا برخی زمانی‌که هنوز چیزی به طور قطع مشخص نیست، جوسازی و موج آفرینی می کنند. شورای نگهبان یقینا می‌تواند پاسخ هر تصمیمی را که می‌گیرد، بدهد.

وی درباره لیست انتخاباتی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز براي انتخابات خبرگان گفت: جامعه مدرسین قم، برای مجلس خبرگان لیست انتخاباتی ارائه می‌دهد، اما قصدی برای ارائه لیست در خصوص مجلس شورای اسلامی ندارد. جامعه روحانیت مبارز نیز برنامه دارد تا برای مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران لیست ارائه دهد و حوزه شهرستان را به گروه های سیاسی مربوطه بسپارد.

سبحانی نیا درست عمل کردن هیات‌‌های نظارت و اجرایی در بررسی صلاحیت نامزدها و دوری از جوسازی و تهییج اذهان عمومی در تبلیغات انتخاباتی از سوی تاییدشدگان را عاملی برای برگزاری پرشور انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای دانست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)