کد خبر: ۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
علی اسلام‌پناه:
هرکسی که تخریب می‌کند هدفی دارد اگر هدف این است که با تخریب این‌ شخصیت‌های محبوب را از نظر مردم بیندازند باور کنید که هیچ‌وقت جواب نخواهند گرفت چرا که مردم آگاه و فهمیده هستند و به هیچ‌وجه این تخریب‌ها را نخواهند پذیرفت.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هشتم گفت: در جامعه ما در براساس قانون اساسی همه مردم مساوی و یکسان هستند و هیچ‌کس حق ندارد اعمال حق خودش را وسیله اضرار بر حق دیگران قرار دهد گرچه حق انتقاد و نقد به صورت علمی در رسانه‌های علمی و همگانی داریم ولی این حق نقد نباید وسیله‌ای برای اضرار به جامعه و حق دیگران باشد و وسیله‌ای برای تخریب شخصیت‌های تاثیرگذار نظام و انقلاب نشود.

علی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با گفتارنو با بیان اینکه تخریب دیگران در لباس نقد ممنوع است، ادامه داد: نباید نقد را با تخریب اشتباه گرفت و کسانی که در تلاش هستند چهره دیگران را با هیاهو و موج سواری مخدوش جلوه دهند قانون به هیچ وجه به این افراد که به طریقی بخواهندهرکسی را تخریب کنند اجازه نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون و حقوق قضایی در کشورما هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، افزود: اگر کسی هدف خداپسندانه‌ای هم دارد که همان نقد دیگران است آن را نباید  به وسیله ابزارهای نامشروع و با الفاظ نا متناسب مورد هجمه قرار دهد  و افراد را بخواهد با هوچی گری از صحنه خارج کند.

اسلام‌پناه قانون را فصل‌الخطاب جامعه ایرانی دانست و اضافه کرد: ما طرفدار حکومت قانون هستیم و و در برابر قانون همه افراد یکسان هستند.

این نماینده سابق مجلس به شخصیت ارزشمند و علمی حاج سیدحسن آقا خمینی اشاره و عنوان کرد: شخصیت ممتاز و ویژه حاج حسن آقا خمینی از جهت علم، آگاهی و دانشی که دارند اقتضا می‌کند که افراد و سخنرانان متناسب با این جایگاه با ایشان رفتار کنند. 

وی با طرح این سوال که آیا کسانی که این هجمه‌ها را وارد می‌کنند آیا حاضرند این هجمه‌ها را برای خودشان بپذیرند، تصریح کرد: کسانی که این هجمه‌ها را بر حاج سید حسن آقا خمینی وارد می‌کنند، اگر این هجمه‌ها را کسی علیه خودشان وارد کند ایا همین عکس‌العمل را نشان خواهد داد یا آن را حتما تخریب تلقی می‌کنند و در حقیقت این بهترین معیار سنجش هست که حرف این افراد تخریب است یا نقد.

این استاد دانشگاه با یادآوری این نکته در قرآن به ما توصیه شده که شما باید آن چنان جامعه نمونه‌ای بسازید که الگویی برای دیگران باشد، اذعان داشت: با توجه به این فرمایش قرآن ما به هیچ قیمت حاضر نیستیم هیچ‌کس در جامعه تخریب شود ولی نباید نقد را با تخریب مخدوش کرد و چهره‌ی محبوب شخصیت‌های جامعه را که نزد مردم عزت و احترامی دارند این گونه مورد هجوم قرار بگیرد. ما با این گونه نقدهای غیرعلمی موافق نیستیم. ما این‌ها را اساسا نقد نمی‌دانیم.

وی به اخلاقی ندانستن تخریب اشاره و ابراز کرد: هرکسی که تخریب می‌کند هدفی دارد اگر هدف این است که با تخریب این‌ شخصیت‌های محبوب را از نظر مردم بیندازند باور کنید که هیچ‌وقت جواب نخواهند گرفت چرا که مردم آگاه و فهمیده هستند و به هیچ‌وجه این تخریب‌ها را نخواهند پذیرفت. 

اسلام‌پناه با این توصیه به تخریب‌کنندگان که بهترین شیوه این است که دست از این روش بردارند، خاطرنشان کرد: کسانی که این تخریب‌ها را انجام می‌دهند بهتر است به جای حساسیت‌هایی را که برای تخریب چهره افراد محبوب در نظام انجام می‌دهند این حساسیت‌ها را نسبت به کسانی داشته باشند که چهره انقلاب و بسیاری از ارزش‌ها را مخدوش کرده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)