کد خبر: ۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسئله اول و مورد توجه بنده و همه مسوولان کشور، حضور حماسی و گسترده همه قشرهای مختلف جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است و حتی اگر کسی ناراحتی از انقلاب دارد، باید خود را برای شرکت پرشور در انتخابات آماده کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسئله اول و مورد توجه بنده و همه مسوولان کشور، حضور حماسی و گسترده همه قشرهای مختلف جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است و حتی اگر کسی ناراحتی از انقلاب دارد، باید خود را برای شرکت پرشور در انتخابات آماده کند.

آیت الله سیدیحیی جعفری در گفت‌و‌گوی با ایسنا منطقه کویر، با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری در این دیدار درباره نماز جمعه و انتخابات سخنانی بیان فرمودند و در زمینه نماز جمعه تاکید معظم له بر جذب جوانان به این فریضه الهی بود.

هنرمندی و مهارت برای جذب جوانان به نماز جمعه را نداریم
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مهم و کلیدی را به عهده بگیرند، افزود: یکی از دلایل کم شدن حضور جوانان خود ما هستیم که هنرمندی و مهارت را برای جذب آنان نداریم ضمن آنکه عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل هستنند که نیازمند یک بازنگری جدی در این موضوع هستیم.

آیت الله جعفری تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد و نماز جمعه آنطور که می‌خواهیم نیست و بنده از همه جوانان می‌خواهم که برای خدا و انجام تکلیف در نماز جمعه شرکت کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه آثار ارزنده نماز جمعه بر همه روشن است، اظهار کرد: در مکتب ما بر مسئله جماعت تاکید زیادی شده و نماز جمعه نیز یکی از مصادیق بارز و روشن جماعت است و امیدواریم با همکاری ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها، شاهد حضور گسترده جوانان در نمازهای جمعه و جماعت باشیم.

مسئله اول همه مسوولان، حضور گسترده مردم در انتخابات است
وی با اشاره به اینکه تاکید دیگر مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بحث انتخابات بود، بیان کرد: مسئله اول و مورد توجه بنده و همه مسوولان کشور، حضور حماسی و گسترده همه قشرهای مختلف جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است و حتی اگر کسی ناراحتی از انقلاب دارد، باید خود را برای شرکت پرشور در انتخابات آماده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید همه به ویژه جوانان حضور دشمن شکن در انتخابات داشته باشند، افزود: امروز دشمنان به انتخابات کشور ما امید بسته‌اند و همانطور که قبلا دشمن را مایوس کردیم، در اسفندماه سال جاری نیز باید همه در انتخابات شرکت کنیم.

شرکت در انتخابات یک تکلیف بزرگ شرعی است
وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف بزرگ شرعی برای همه آحاد جامعه است که اگر انجام نشود، دود آن به چشم خود ملت خواهد رفت اظهار کرد: در صورت عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای؛ دشمن، شاد خواهد شد و این موضوع تبعات نامطلوبی برای کشور در پی خواهد داشت.

آیت الله جعفری ادامه داد: انتظار مقام معظم رهبری، مراجع و علما این است که همه قشرها اعم از زن و مرد و پیر و جوان با حضور خود در انتخابات یک حماسه دیگر خلق کنند.

IMG_1895_1.JPG

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه هرچه تلاش کنیم انتخابات مطابق با مقررات و معیارهای قانونی برگزار شود، به نفع خود ماست، هشدار داد: دشمن به این انتخابات دل بسته و اگر بتوانند، اخلالی در آن به وجود خواهند آورد و امیدواریم با حضور حماسی مردم همه توطئه‌های احتمالی خنثی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید همه ما قانون را ملاک قرار بدهیم، بیان کرد: اگر قوانین مربوط به انتخابات مورد توجه همه کاندیداها و طرفداران قرار بگیرد، مشکلی نخواهیم داشت.

کسانی باید به مجلس بروند که عالِم، متفکر و داشمند باشند
امام جمعه کرمان با بیان اینکه زمانی مشکل به وجود می‌آید که نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها از مرز قانون تجاوز کنند، درباره ملاک انتخاب نمایندگان افزود: کسانی باید به مجلس بروند که عالِم، متفکر و داشمند باشند و تجربه و سابقه خیلی خوب در امور کاری داشته باشند و باید در انتخاب دقت کرد، اینطور نیست هرکس معمم باشد، ترجیح دارد، ممکن است داشته باشد یا نه.

آیت الله جعفری ادامه داد: ممکن است افرادی از خارج استان برای استان کاندیدا شوند که نباید فریب خورد و باید از کانال‌های مطمئن بپرسیم که به چه کسی رای بدهیم، قانونگذاری از عهده هر کسی بر نمی آید و باید نمایندگان مجلس دانشمند و اهل نظر باشند.

وی تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای قوانین نیز از وظایف نمایندگان مجلس است و آنطور که باید در دولت قبل نمایندگان از این حق استفاده نکردند و اکنون انتقاد دارند که دولت قبلی فلان کار را انجام داده است.

آیت الله جعفری با انتقاد از نمایندگان دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در کوتاهی نسبت به برخی ضعف‌ها و تخلفات دولت نهم و دهم بیان کرد: بنده می‌گویم چه کسی باید جلوی دولت را می گرفت؟ مگر مجلس در راس امور نیست؟ نمایندگان باید جلوی تخلفات دولت قبل را می گرفتند و اکنون مطرح کردن این بحث ها فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان درباره تحقق شعار همدلی و همزبانی در کشور و استان نیز اظهار کرد: همدلی و همزبانی به طور نسبی محقق شده است.

هرکس می‌گوید آقای روحانی خوب عمل نکرده خود را جای وی بگذارد
وی در ادامه درباره عملکرد دولت یازدهم با بیان اینکه بنده قرابت و خویشاوندی با دولت کنونی ندارم، اظهار کرد: باید منصفانه قضاوت کنیم و با توجه به کاهش قیمت نفت و اتکاء اقتصاد کشورمان به نفت، هرکس می‌گوید آقای روحانی خوب عمل نکرده خود را جای وی بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: نمی‌‎گویم انتقادی به دولت وارد نیست، البته که نقص‌هایی وجود دارد اما در مجموع دولت تدبیر و امید با وجود کمبود اعتبار و شرایط اقتصادی، توانسته کمی تورم را مهار کند و در تعامل با دنیا موفق بوده است.

آیت الله جعفری تصریح کرد: هیئت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی به کشورمان سفر می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد که دولت هنری داشته که چنین اقدامی انجام دهد.

امام جمعه کرمان در ادامه درباره اقدام آل سعود در اعدام شیخ نمر بیان کرد: زمانی دشمن، کفار و صهیونیست‌ها هستند و زمانی خود مسلمانان که ملبّس به لباس اسلام می باشند و این‌ها به گونه ای عمل می‌کنند که خطرشان از کفار نیز بیشتر است.

وی افزود: آل سعود که یک رژیم طایفه‌ای و بدون انتخابات و مجلس است، یک روحانی را به دلیل انتقاد اعدام کرد و آمریکا که اینقدر به کشورها از جمله ایران درباره حقوق بشر و مردم سالاری اشکال می‌گیرد، در مقابل آل سعود سکوت می‌کند.

داعش با پول عربستان بوجود آمده است
آیت الله جعفری تصریح کرد: جنایات سعودی‌ها بر کسی پوشیده نیست، اینها در سوریه و عراق دخالت می کنند و داعش با پول عربستان و به وسیله کشورهای غربی و خود امریکا به وجود آمده است.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن بیان کرد: عربستان جنگ را آغاز کرده و بسیاری از مردم بی گناه یمن را می کشد در حالی که می توانستند مشکلات را با گفت و گو حل کنند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به اینکه عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود، گفت: اینها با کمال وقاحت با پول بادآورده نفت به جنایات خود ادامه می‌دهند و عده‌ای را ساکت می کنند، اما مردم دنیا می‌فهمند و متوجه فرق عربستان و ایران می‌شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون انتخابات‌های زیادی برگزار کرده و می‌گوید مردم سالاری دینی؛ اما دشمنی‌ها از همان روز اول علیه نظام اسلامی آغاز شد و جنگ عراق علیه ایران با تحریک آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفت.

آیت الله جعفری تصریح کرد: این جنگ خسارت های بسیاری به دو ملت مسلمان وارد کرد اما سرانجام دیدیم که عاقبت ظالم چه شد.

امام جمعه کرمان در ادامه درباره دغدغه اش برای استان کرمان بیان کرد: یکی از نگرانی های بنده بیکاری جوانان است که مسئله مهمی است و باید با بهتر شدن وضع دولت بتوانیم جوانان را به کار بگیریم.
وی تاکید کرد: منظور بنده از کار، پشت میزنشینی نیست بلکه در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... باید دولت برنامه ریزی و کمک کند که فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند مشغول به کار شوند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: هر کاری مشکلات خود را دارد و باید مقاومت داشت تا مشکل حل شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)