کد خبر: ۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه عدالت آموزشی، ضروری ترین عدالت است گفت: به دنبال تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش هستیم.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه عدالت آموزشی، ضروری ترین عدالت است گفت: به دنبال تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش هستیم.
محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس منطقه کشکوئیه اظهار داشت: رساندن انسان ها به کمال همراه با معرفت هدف آموزش و پرورش است و هماهنگی و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی با دستگاه تعلیم و تربیت در راستای تحقق این هدف مهم، ضروری است.
وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در شکوفایی فطرت انسان ها دارد، خیرخواهی، ایثارگری، خداجویی، عدالت طلبی، کنجکاوی و پرسشگری را ازمهترین خصوصیات فطری انسان ها برشمرد.
محسن بیگی افزود: درصورتی که بین اهداف تربیتی تعارض و تضاد ایجاد شود و خصوصیات فطری و ذاتی دانش آموزان توسط ارکان های تعلیم و تربیت شکو فا نشود دانش آموزان مواردی را که به غرایز آنها نزدیک تر است انتخاب می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر نهادینه کردن اطاعت ازحق، شجاعت، قدرت استفاده از منطق و استدلال و ابتکار نوآوری در دانش آموزان تاکید کرد.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه بخش زیادی از تاثیر گذاری مدیران رفتاری است نه اجرایی؛ تصریح کرد: مدیران مدارس باید ضمن برقراری ارتباط عاطفی فاصله خود را با دانش آموزان و معلمان در راستای تاثیرگذاری و موثر بودن کم کنند.
وی با اشاره به اعتماد عمومی مردم به فرهنگیان گفت: معلمان هنوز در جامعه اولین گروه مرجع هستند و طبق نظر سنجی های مختلف، مردم صادق ترین رفتارها را از مدارس و معلمان الگو می گیرند.
محسن بیگی با بیان اینکه دوره مدیریتی دیر یا زود به پایان می رسد بر ایجاد کارهای ماندگار و موثر در دوران مدیریتی تاکید و خاطر نشان کرد: انسان سازی و تربیت انسان طراز جمهوری اسلامی ایران رسالت آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با با بیان اینکه معلم تمدن ساز و هرتمدنی نتیجه کار معلمان است، گفت: سیاست مداران و جنگجویان برای تمدن سازی و پیروزی همیشه به اندیشه و فعالیت معلمان نیاز داشته اند.
محمد محسن بیگی با تاکید بر عدالت آموزشی و آموزش فراگیر در استان گفت: هیچ تفاوتی از نظر مسئولان آموزش و پرورش بین دانش آموزان مناطق دوردست با مرکز استان وجود ندارد و امکانات آموزشی باید به صورت عادلانه در اختیار فرزندان این مرز وبوم قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در پیشرفت و توسعه کشور خاطر نشان کرد: باید با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش اولویت اصلی مسئولان کشور باشد.
محسن بیگی در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته شورا های آموزش و پرورش بر مشارکت فکری و برنامه ریزی همه ی مردم و دستگاه های اجرایی در فعالیت های آموزش و پرورش تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر استفاده از نظرات و مشارکت دانش آموزان و والدین آنها در فعالیت ها و برنامه های مدارس نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بها دادن به دانش آموزان و ایجاد حس مشارکت و مالکیت آنها در مدارس زمینه ساز مدارس فعال، پویا و کار آمد است.
بر پایه این گزارش؛ جلسه مدیران مدارس منطقه کشکوئیه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)