کد خبر: ۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در آخرین جلسه انتخاباتی رهروان ولایت چه گذشت؟
40 روز دیگر تا انتخابات زمان باقی مانده است و در این فاصله، کم‌کم باید منتظر نتایج نهایی ائتلاف‌ها و اتحاد اصول‌گراها بود اما آنچه که این روزها قطعی و مشخص است اینکه راه رهروان ولایت از راه ائتلاف اصول‌گرایان جدا شده است و اصول‌گرایان رهروان ولایت در این حلقه قرار نگرفتند.
روزهایی که ردصلاحیت طیف وسیعی از جریان سیاسی اصلاح‌طلب به خبر اصلی رسانه‌ها بدل شده است، اختلافات در اردوگاه بی‌رقیب اصول‌گرایان همچنان پابرجاست.

روزهایی که ردصلاحیت طیف وسیعی از جریان سیاسی اصلاح‌طلب به خبر اصلی رسانه‌ها بدل شده است، اختلافات در اردوگاه بی‌رقیب اصول‌گرایان همچنان پابرجاست. این اختلاف به حدی جدی و مهم تلقی شده که یکی از اعضای رهروان ولایت به «وقایع اتفاقیه» از تذکرات لفظی علی لاریجانی و محمدرضا باهنر به همدیگر بر‌ سر ‌شکل‌نگرفتن اتئلاف اصول‌گرایی گفته است.   

 40 روز دیگر تا انتخابات زمان باقی مانده است و در این فاصله، کم‌کم باید منتظر نتایج نهایی ائتلاف‌ها و اتحاد اصول‌گراها بود اما آنچه که این روزها قطعی و مشخص است اینکه راه رهروان ولایت از راه ائتلاف اصول‌گرایان جدا شده است و اصول‌گرایان رهروان ولایت در این حلقه قرار نگرفتند. 

عوض حیدر‌پور عضو فراکسیون رهروران ولایت در پاسخ به این سؤال که دلیل نپیوستن رهروان به ائتلاف چه بوده است، گفت: جماعت اصول‌گرایان در استان‌ها و شهرستان‌ها دارای یک هسته مرکزی هستند که مشورت‌های لازم را به دوستان اصول‌گرا ارائه می‌دهند اما بحث جدی مربوط به حوزه تهران است که به نظر می‌رسد دعوتی از رهروان برای شرکت در ائتلاف انجام نشده؛ اگر دعوتی به عمل‌آمده بود رهروان ولایت خود را در چارچوب اصول‌گرایی می‌دیدند و در این ائتلاف شرکت می‌کردند آنچه موجب شد اصول‌گرایان در این ائتلاف شرکت نکنند این بود که دعوتی از این فراکسیون به عمل نیامده بود، بنابراین در تهران به‌زودی فهرستی می‌دهیم. 

در جلسه رهروان چه گذشت؟ 
 بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت می‌گوید: در جلسه‌ای که چندی پیش رهروان ولایت بر سر پیوستن یا نپیوستن به ائتلاف اصول‌گرایان داشت، آقای باهنر مطرح کرد: معمولا رسم بر این نبوده است فراکسیونی برای انتخابات آینده تصمیم‌گیری کند و معمولا گروه‌ها و احزاب این کار را انجام می‌دهند و آقای لاریجانی با ردنظر  باهنر خطاب به وی پاسخ دادند: «این مبنا، مبنای درستی نیست و باید در این دید تجدید نظر کرد.» 

نعمتی همچنین درباره اینکه چرا رهروان ولایت به ائتلاف نپیوست، گفت: اعتقاد ما این است که در جبهه اصول‌گرایی باید آنهایی که رفتار تخریبی داشته‌اند را از خود دور کنند اگر این امر صورت گیرد می‌توانیم زیر یک چتر باشیم اما درغیراین‌صورت نمی‌توانیم به ائتلاف با اصول‌گرایان بپیوندیم. 

وی تأکید کرد: بنابراین فاصله امروز اصول‌گرایان رهروان ولایت با ائتلاف اصول‌گرایان بیشتر مربوط می‌شود با گروه‌هایی که در این ائتلاف حضور دارند. ازسوی‌دیگر عوض حیدرپور در گفت‌وگویی با بیان اینکه تاکنون هیچ دعوتی از فراکسیون رهروان ولایت برای حضور در جبهه متحد اصول‌گرایی صورت نگرفته است، گفت: فراکسیون رهروان دارای یک اکثریت قاطع در مجلس شورای اسلامی است اما برای مشارکت در وحدت، دعوتی از آن به‌وسیله جبهه متحد اصول‌گرایی صورت نگرفته‌است و صبح امروز تمام اعضای فراکسیون رهروان تصمیم گرفتند، به صورت مستقل و یکی از جریانات اصول‌گرایی عمل کنند. 

زمان برای مذاکره و ادغام فهرست گذشته است
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون رهروان مجلس به مجلس‌آنلاین گفت: ما از دوستان و همفکران فراکسیون رهروان، حمایت سیاسی و معنوی خواهیم کرد تا آنها در انتخابات مجلس‌شورای اسلامی به موفقیت دست پیدا کنند و بنا داریم که در استان‌های مختلف فهرستی مستقل و واحد با عنوان فهرست رهروان ولایت ارائه دهیم. 

منصور حقیقت‌پور گفت: سازوکارهای گزینش نمایندگان مطلوب فهرست رهروان ولایت، پس از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان قانون اساسی انجام خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: خبرهای ضد‌و‌نقیضی که به‌وسیله رسانه‌های مختلف بیان می‌شود فقط فضاسازی ‍ژورنالیستی و بازی سیاسی است و خبرهایی که از دکتر لاریجانی داریم، هیچ قولی برای حضور در جلسات متحد اصول‌گرایی تاکنون مطرح نشده است و در آن شرکت نداشته‌اند. وی دررابطه‌با احتمال حضور فراکسیون رهروان در جبهه متحد اصول‌گرایی گفت: متأسفانه زمان برای مذاکره و ادغام فهرست گذشته است. 

پرهیز از تکرار تجربه‌های ناکارآمد ائتلاف‌های گذشته
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تأکید بر اینکه اعضای جبهه متحد اصول‌گرایی سازوکارهای لازم برای وحدت را فراهم نکردند؛ گفت: عزیزان جبهه متحد اصول‌گرایی، در حال تکرار تجربه ائتلاف‌های گذشته که کارساز هم نبوده‌، هستند؛ جریاناتی وجود دارد که اجازه حضور متناسب با وزن رهروان ولایت را در جبهه متحد اصول‌گرایی نمی‌دهد. 

حقیقت‌پور افزود: دریک جمع‌بندی ما بر تصمیم خود قاطع شدیم که رهروان ولایت به صورت جداگانه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی فهرستی ارائه بدهد. البته ما همواره برای نظر و رأی روحانیت احترام قائل بوده و تابع هستیم. 

وی در‌رابطه‌با برخی اعضای فراکسیون رهروان ولایت که منتسب به فراکسیون پیروان هستند نیز گفت: ما درفرایند تصمیم‌گیری خود تلاش می‌کنیم که به شکلی دموکراتیک و مردم‌سالاری دینی جمهوری‌اسلامی کسب رأی کنیم و امروز قاطبه اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون رهروان تصمیم گرفتند، به صورت مستقل درانتخابات حاضر شوند و هیچ ائتلافی صورت نمی‌گیرد. 
برچسب ها: لاریجانی ، باهنر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)