کد خبر: ۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر دادگستری:
اسلامیت نظام و جایگاه قانون اساسی که میثاق ملی است و نقطه اتکای مردم ما از مسلمان و غیر مسلمان و اکثریت و اقلیت است، باید مورد حفاظت قرار گیرد که خوشبختانه شورای نگهبان اینجایگاه را حفظ کرده است.
وزیر دادگستری گفت: شورای محترم نگهبان باید در جهت رفع شائبه‌ها و ابهام‌ها اقدام کرده و پیشقدم شود .

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسئولین و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی بر اهمیت جلب مشارکت عمومی برای حضور در انتخابات تاکید کرد.وزیر دادگستری با بیان این جمله امام خمینی (ره) که «میزان رای ملت است» گفت: از‌‌ همان ابتدای انقلاب با آموزش‌ها و هدایت حضرت امام (ره) آموخته‌ایم که نظاممان را بر اساس انتخابات و حضور و مشارکت مردم، تنظیم و تعریف کنیم.

او درباره جمهوریت نظام گفت: این یک ارزش بسیار عالی و متعالی است که جامعه، خود برای رسیدن به اهداف والا و آرمان‌های بلندش قیام کند و این موضوع در حوزه سیاسی نیز ترجمه منطقی و مطلوب خود را یافته و وقتی در کنار اسلام قرار می‌گیرد، هویت ناب و متعالی خود را پیدا می‌کند و دیگر دچار انحراف نخواهد شد.پورمحمدی همچنین افزود: خوشبختانه میزان مشارکت مردمی در انتخابات در کشور ما در حد بالای سطوح مشارکت در جهان است که نکته‌ای اساسی و قابل توجه است. در خصوص تنظیم و مراقبت از انتخابات نیز دقت بسیاری صورت گرفته که در این موضوع، جایگاه شورای نگهبان فوق العاده مهم است.

او در این باره تصریح کرد: اسلامیت نظام و جایگاه قانون اساسی که میثاق ملی است و نقطه اتکای مردم ما از مسلمان و غیر مسلمان و اکثریت و اقلیت است، باید مورد حفاظت قرار گیرد که خوشبختانه شورای نگهبان اینجایگاه را حفظ کرده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: اگر امروز زندگی ما متدینانه و بر مدار قانون است به دلیل وجود، صلابت و دقت شورای نگهبان است که قابل تقدیر و ستایش بوده و نباید در مورد اهمیت اینجایگاه، کوچک‌ترین تردیدی به خود راه دهیم؛ نظارت بر انتخابات نیز مقوله‌ای جاری است که از دیگر وظایف شورای نگهبان است و کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.او با بیان این مطلب که در برخی قوانین انتخاباتی ابهام‌هایی وجود دارد که بار این ابهام بر دوش شورای نگهبان قرار گرفته و بعضا نقض و ابرام‌ها، اعتراض‌ها، اختلاف نظر‌ها و غیره را به دنبال دارد، اظهار کرد: شورای محترم نگهبان باید در جهت رفع شائبه‌ها و ابهام‌ها اقدام کرده و پیشقدم شود و ما نیز در این خصوص باید دقت کنیم که حتی در صورت وارد بودن اعتراض و انتقادمان، به اصل و اساس موضوع خدشه وارد نکنیم.

پورمحمدی در ادامه افزود: اصلاح قوانین انتخابات را باید با جدیت دنبال کنیم؛ خوشبختانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا به دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سیاست‌های کلی آن نوشته و تنظیم شده که ان‌شاءالله پس از ابلاغ، دولت لایحه آن را آماده و به مجلس محترم تقدیم می‌کند. اما در هر صورت باید ابهامات در این خصوص از بین رفته و بار شورای نگهبان سبک‌تر شود؛ نباید این شورا که حافظ اسلامیت نظام و دفاع از قانون و میثاق ملی است، محل مناقشه و دعوای رد و قبول صلاحیت کاندیدا‌ها قرا گیرد.

وزیر دادگستری گفت: در شرایط کنونی باید با مصلحت اندیشی و نگاهی باز‌تر از ابهام‌های قانونی عبور کنیم و صبوری و همراهی داشته باشیم چراکه کشور نیازمند انسجام و وحدت است؛ باید از این مسیر‌ها با صلابت و قدرت عبور کرد و این در گرو مشارکت و همت همگانی است و امیدوارم شورای محترم نگهبان با دقت و بررسی همه جوانب و با وقت گذاری بیشتر و با رعایت اصول حقوقی و قانونی، مشکلات را کاهش دهد.
برچسب ها: وزیر دادگستری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)